Hoofdsponsor

1/48 Sopwith f1 Camel Belgisch ww1

ERVARING
Moet mijn draai nog wat meer vinden in vliegtuigen ww1
BOUWWIJZE
N.V.T.
BOUWBUDGET
N.V.T.
BOUWSTATUS
Moet nog beginnen
COMMENTAREN
Hou jullie vooral niet in.
Mooi hout kleurtje heb je erop geschilderd (y)
 
Dat hout ziet er machtig realistisch uit :oops:

De rest van het spuitwerk valt ook niets op aan te merken (y)

Grtz.

Luc:cool:
 
Wil enkel opmerken dat als je het bijna droog opspuit, zoals je schrijft, dat je een wat korreliger verflaag krijgt.
 
Ik weet niet hoe jij het doet maar jouw overgang van leerling naar meester vind ik heel indrukwekkend.
Nu zal je zeggen "dat het maar verftechnieken zijn" maar neen, jij hebt de feeling man, chapeau ...
 
Kan Erwin enkel bij treden, dit is meer dan gewoon een werkwijze volgen.
Kan enkel met bewondering je werk volgen.
 
Gewoon machtig. Krijg ook goesting om eentje te maken.
 
Ik denk dat tekst toch wel zou helpen Pascal. Probeer het te volgen, maar lukt niet helemaal.
 
Ik kan ook niet echt volgen maar ziet er wel interessant uit
 
Ik denk dat tekst toch wel zou helpen Pascal. Probeer het te volgen, maar lukt niet helemaal.
Ik kan ook niet echt volgen maar ziet er wel interessant uit
zal proberen er tekst bij te zetten want dit uitleggen is niet mijn sterkste kant.
Intussen kon ik niet wachten om al wat te riggen en zie ook op de zw/w foto dat de staart een witte lijn te weinig heeft.
Dit komt omdat ik eerst op een ander voorbeeld aan het werken was.

7234202.png

sopwith camel 1ste smaldeel.PNG

DSC01357.JPG


Dan het riggen.

DSC01350.JPG

DSC01353.JPG

DSC01354.JPG

DSC01355.JPG

DSC01358.JPG

DSC01360.JPG

DSC01362.JPG
Geen enkele decal gebruikt en alle emblemen zelf afgeplakt/uitgesneden en geairbrushed. Straf, heel straf.

De cijfers en letters op de staart zijn niet geschilderd dat is me wat te moeilijk.
Ga de romp verweren en bijwerken voor ik de vleugels erop zet want dat werkt gemakkelijker.
 
Als ik het goed voor heb gaat het als volgt,

Eerst alles geel, dan masking terug aanbrengen, dan zwart en als laatste het zwart bedekken om de rode ring te spuiten.
De foto's maken veel duidelijk dus ik hoop dat ik goed zit met mijn volgorde.

Grtz.

Luc :cool:
 
Als ik het goed voor heb gaat het als volgt,

Eerst alles geel, dan masking terug aanbrengen, dan zwart en als laatste het zwart bedekken om de rode ring te spuiten.
De foto's maken veel duidelijk dus ik hoop dat ik goed zit met mijn volgorde.

Grtz.

Luc :cool:
Klopt volledig Luc.
Dit is geen how to maar de manier waarop ik heb gewerkt 😓
Maak mij eerst een malletje met de verdeling op papier.
Dan leg ik de mal op vleugel waar ik wil werken, zet stip met potlood in het gaatje gemaakt door de passer in het midden.
Dan pak ik de kleinste cirkel (masking) en steek een tandenstoker erdoor om gemakkelijker het punt in potlood te vinden ,even nameten om zeker te zijn dat die juist zit of nog wat te verzetten.
Vervolgens zet ik er al de cirkels (masking) op de vleugel op wat zichzelf uitwijst.
Als ook de buitenste op de vleugel plakt haal ik de 3 cirkels in de midden er weer af zodat alleen de buitenste(masking) blijft en heb je een mooi cirkel die achterblijft.
Dan spuit ik eerst de cirkel volledig geel en na het drogen breng ik de 3 cirkels( masking)terug aan.
Ik laat de cirkel voor de gele en rode nog bedekt en haal de center cirkel eruit om zwart te spuiten.Zwart bedek ik dan met een vierkantje plakkende tape ( die niet hard kleeft) zodat de voegen goed afgeschermd zijn.
Dan haal ik de (masking) van de buitenste eraf om die rood te spuiten.
De gele blijft erop tot rood klaar en droog is.
Dan kan alles eraf en als het goed is zijn de cirkels goed naar uw zin.
Als je nat wil spuiten best dan wel( maskol) gebruiken.
Een scherp mesje in cirkelsnijder is wel een aanrader want die had ik niet meer maar ben tevreden met dit resultaat.
Hoop dat dit wat duidelijk maakt.
 
Zie ik dat verkeerd of heb je een speciale structuur verkregen op de metalen delen? Ziet er echt zo van dat oud metaal uit. Hoe heb je dat verkregen?
 
Duidelijk nu Pascal. Bedankt voor de toelichting.
 
Zie ik dat verkeerd of heb je een speciale structuur verkregen op de metalen delen? Ziet er echt zo van dat oud metaal uit. Hoe heb je dat verkregen?
Ik spuit black metal (scalecolor) voor donker metaal.
Voor aluminium spuit ik aluminium metalic ( revell aqua color)
Ik doe er niets anders aan of bij.
 
geweldig gedaan Pascal ik ben echt verliefd op de houtstructuur ik vind dat zo knap
De rest vanzelfsprekend ook hoor , ik zie hier een geweldige bouw
Marc
 
Op en top duidelijk nu Pascal,

Bedankt voor de uitleg (y) (y)

Grtz.

Luc:cool:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan