Hoofdsponsor

1/48 Sopwith f1 Camel Belgisch ww1

ERVARING
Moet mijn draai nog wat meer vinden in vliegtuigen ww1
BOUWWIJZE
N.V.T.
BOUWBUDGET
N.V.T.
BOUWSTATUS
Moet nog beginnen
COMMENTAREN
Hou jullie vooral niet in.
Misschien zou je nog wat kunnen werken aan het iets gladder proberen te krijgen van je oppervlak. Ik vind dat toch vrij ruw, zeker op deze schaal, weet niet of anderen het daarmee eens zijn? Ik denk dat het gladder krijgen van de verflaag je ook zelf zal verwonderen qua resultaat, dan krijg je een echt hoogwaardig model.

Waarmee airbrush je, nozzle/naald 0,4?

Voor de rest natuurlijk prachtig, ook de hout-look heb je goed voor elkaar.
 
Bedankt voor de duimpjes mannen.
Misschien zou je nog wat kunnen werken aan het iets gladder proberen te krijgen van je oppervlak. Ik vind dat toch vrij ruw, zeker op deze schaal, weet niet of anderen het daarmee eens zijn? Ik denk dat het gladder krijgen van de verflaag je ook zelf zal verwonderen qua resultaat, dan krijg je een echt hoogwaardig model.

Waarmee airbrush je, nozzle/naald 0,4?

Voor de rest natuurlijk prachtig, ook de hout-look heb je goed voor elkaar.
Roy , Met schuren en polieren heb ik weinig of geen ervaring omdat ik dat nog niet nodig heb gehad.
Heb er wel eens aan bezig geweest maar heb totaal nog geen feeling ervoor, bijgevolg steeds brokken door te veel en te hard te schuren.
Als ik jullie auto en motor bouwers hier zie over schrijven is dat niet iets op 1,2,3 geleerd heb ik al door.
Heb nog teveel te ondervinden met washes en verwering dat het steeds kort dag is.
Ik gebruik nozle 0,4 omdat ik daar bijna geen verstoppingen mee heb als ik verschillende kleuren achter elkaar gebruik.
Mijn 0,2 is buiten strijd en is nu een werktuig geworden.

Verder ondervind ik dat de bewapening niet 100% past maar valt bijna niet op.

DSC01709.JPG

DSC01705.JPG

DSC01709.JPG

DSC01714.JPG

DSC01715.JPG

DSC01717.JPG

DSC01718.JPG
 
Misschien nog iets meer verdunnen en dunnere laagjes spuiten? Maar zal ook wel weer goed komen met de tijd. Model gaat er steeds beter uitzien.
 
Mooie vorderingen. Niet vergeten dat gaatje op het einde van het houten paneel bij te werken en te kleuren want anders gaat dit ongewild een blikvanger worden in negatieve zin.
 
Ja wat Ron zegt; en ik raad nozzle 0,2 aan. Ten slotte na de primer misschien een schuursessie met korrel 2.000 ongeveer. Niet iets voor deze bouw, maar om in het achterhoofd te houden voor een volgende eventueel.
 
Intussen is deze klaar geraakt.
Weer met de nodige strubbelingen en kleine foutjes hier en daar.
Soms is er het gevoel achteruit te gaan in plaats van vooruit.
Maar hoort erbij met dit resultaat waar ik dan toch tevreden mee ben met mijn kunnen in deze.

DSC01742.JPG

DSC01744.JPG

DSC01745.JPG

DSC01751.JPG

DSC01752.JPG

DSC01756.JPG

DSC01757.JPG

DSC01758.JPG

DSC01759.JPG

DSC01760.JPG

DSC01761.JPG

DSC01762.JPG

DSC01765.JPG

p.jpg

DSC0175hg9.jpg

Bedankt voor de hulp en tips die ter harte worden genomen.
 
Pascal wa schrijft gij nu ? Achteruit gaan ik denk eerder voorruit springen met grote sprongen
Man ik ken nu helemaal niks van vliegende dinges maar ik zie wat ik zie he en dat bevalt mij enorm muggenziften kan iedereen maar ik vind dat echt ferm
Marc
 
Achteruit??? Ik ken niemand die zo snel vooruit gaat als jij !!
Als ik zie wat jij kan en durft in al jouw bouwwerken, voel ik mij soms een beginner.

Als je wil weten wat anderen er van denken, zet hem dan maar vlug in in wedstrijden!
 
Ik zie evenmin achteruitgang. Mooi resultaat toch, perfectie bestaat niet; en mooie wielkappen.
 
ik zou zeggen een vooruitgang... zelfs vergeleken met de eerste en tweede poging... Everybody is his own worst critic...
 
Zelfreflectie mag en is dikwijls aangebracht, persoonlijk vind ik je hier een beetje te kritisch voor jezelf.:unsuree:
Ik vind het een zeer mooi model en passend in de tijd, die dingen waren allemaal hand gebouwd en dus zeker niet allemaal perfect en glad gestreken.
Op naar de volgende, maar je figuren niet in de schuif laten liggen!
 
Mooi vliegertje geworden hoor (y) Het enigste wat ik persoonlijk minder vind is de modder op de vleugel van het instappen.
 
Ik wil gerust een beetje achteruit gaan als ik zo een model kan neerzetten.

Een heel mooi toestel geworden en zoals hier eerder al gezegd, perfectie bestaat niet.

Grtz.

Luc :cool:
 
Ik vind het een mooi model hoor. Elk model heeft foutjes en de bouwer zelf weet ze natuurlijk zitten.
 
Mooi vliegertje geworden hoor (y) Het enigste wat ik persoonlijk minder vind is de modder op de vleugel van het instappen.
Klopt Ron en had het zelf ook gezien na het bekijken van de foto's dat het over done was.
maar heb heel wat weg gehaald wat geen probleem is en het ziet er beter uit nu.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Machtig mooi hoor Pascal, wetende dat dan ook 1/48 is. Eduard maakt dat 1/48 ook bereikbaar is voor deze juweeltjes, en jij weet er perfect iets van te maken. (y) (y)

MVG

Danny
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan