Hoofdsponsor

1/48 Sopwith f1 Camel Belgisch ww1

ERVARING
Moet mijn draai nog wat meer vinden in vliegtuigen ww1
BOUWWIJZE
N.V.T.
BOUWBUDGET
N.V.T.
BOUWSTATUS
Moet nog beginnen
COMMENTAREN
Hou jullie vooral niet in.
Prachtig resultaat geworden, zeer, zeer gelijkend met de originele foto (y)
 
Mooi werk weer van onze Pascal 🙂
 
Mooi werk inderdaad. Ik ben wat in stilte aan het volgen.
 
Jawadde :oops:

Wat moet een mens daarvan zeggen, buiten dat het prachtig is(y)
De vergelijking met de foto is top.

Grtz.

Luc:cool:
 
Je blijft me verbazen Pascal, prachtig werk. Ook die vergelijking met de z/w foto is prachtig.
 
Super gedaan. Ongelofelijk dat die dingen met een lap stof en houten latjes de lucht in gingen. Moeten fantastische tijden geweest zijn.
 
Ja en (vooral een paar jaar eerder) waren het “gentlemen”. Piloten van twee strijdmachten die elkaar in de lucht tegenkwamen, wenkten naar elkaar en lieten elkaar voor de rest met rust. Je kunt het je bijna niet voorstellen. Ze lieten elkaar in hun waarde, ze lieten elkaar leven. Er konden rustig verkenningsvluchten worden uitgevoerd, foto’s worden gemaakt, bommen worden gedropt.

En toen begon er iemand die het in zijn hoofd haalde een geweer mee te nemen… die schoot op z’n tegenstander; daarna nam men voor de zekerheid toch ook maar een geweer mee (het was een schande), toen werden toestellen standaard uitgerust met mitrailleurs, toen werden die geplaatst achter de propeller (zodat de propeller van metaal moest worden, om niet doorzeefd te raken), toen vond Anthony Fokker het economisch interessante principe van het gesynchroniseerd afvuren uit*; en daarna kwamen er schutters in sommige toestellen zitten. Bommenwerpers werden hevig bewapend… enzovoorts, hoe dit afliep als opmaat naar hoe er in de Tweede Wereldoorlog in de lucht werd gevochten, weet iedereen.

De moderne oorlogsvoering in de lucht was geboren. In die ontzettend gevaarlijke en lastig te besturen toestellen. Niet in de minste plaats deze Sopwith Camel, die door zijn roterende stermotor beduidend lastiger te besturen was dan zijn voorganger de Sopwith Pup.

* Als de propeller gedurende die ene fractie van een seconde voor het machinegeweer stond, kwam er geen kogel uit, meteen daarna ging het vuren weer verder, et cetera.
 
Laatst bewerkt:
Dat fokker en Nederlander was heb ik net gelezen wat ik niet wist.
Heeft ook de red baron en enkele andere Duitse toestellen gemaakt gemaakt.
Blijft een boeiend onderwerp en vandaar mijn plotse interesse in deze toestellen.
Intussen is de andere klaar om wasches en een beetje verwering te krijgen want op de foto is er toch wat verwering te zien.Kbgftynipsel.PNG

DSC01493.JPG

DSC01498.JPG

DSC01503.JPG
 

Bijlagen

  • DSC01501.JPG
    DSC01501.JPG
    237,1 KB · Weergaven: 3
Niet vergeten de fijne lijntjes te trekken in de witte haan hé Pascal, zie jou foto.
Ik weet dat er lijntjes zijn bij de tekeningen en decals van kits maar ik zie ze niet op de originele foto Erwin.
Zal voor de zekerheid nog eens rondkijken.
de tekeningen geven ook rode en witte blokken op de staart vleugels maar die heb ik ook weg gelaten omdat ik ze niet zie.

lijntjes.PNG

lijntje 2.PNG

Het vele opzoeken maakt de hobby wel goedkoper ondervind ik :LOL:
 
Ik zal eens kijken of ik wat met die foto aankan om het scherper te krijgen. maar er lopen wel lijntjes :winking:
 
Voor mij is het wel duidelijk da er twee lijnen lopen, uiteraard jou model en keuze.

Kbgftynipsel_upscale.jpeg
 
Amai mannen, nu zie ik ze ook.
Respect Erwin met uw arendsogen.:cool:

Ron ,bedankt om dit zo te laten zien en heb begrepen dat wat werken met belichting kan helpen in zo'n gevallen.-foto-
In het museum zijn de lijntjes daar ook maar ging verder op wat ik zag op foto-nono-
Niet goed bezig dus en weet weer wat te doen.
 
Geen probleem Pascal elkaar een beetje helpen op welke manier dan ook.
 
Sorry Pascal, dacht dat je dit wist. Elk "cocotte" embleem heeft die lijntjes.
Maar zoals we zeggen, iedereen helpt elkander.
 
Bedankt mannen voor het volgen.
Door enkele pogingen te ondernemen om de bovenste vleugel aan te brengen liep het deze keer goed fout.
Bij elke mislukte poging telkens de lijm verwijderen en opnieuw proberen tot ik verkeerd druk zette en de boel geforceerd werd.
Door het schrikken nog wat harder genepen en de vernieling was compleet.
Dus blijft deze topic achter met 1 toestel waardoor ook de ondergrond kleiner is gemaakt.

DSC01564.JPG

DSC01585.JPG

DSC01588.JPG

DSC01589.JPG

DSC01591.JPG

DSC01592.JPG

DSC01593.JPG

DSC01594.JPG

DSC01595.JPG

DSC01596.JPG

DSC01597.JPG

Het toestel dat verloren is blijft voor de onderdelen maar ga hem terug aanschaffen om wederom een poging te maken want is gewoon een mooi toestel.
 
Jammer van je tweede model, maar gelukkig heb je toch nog een ander waar je van kan genieten ;)
Knap afgewerkt hoor, hoog niveau!
Applaus
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan