Hoofdsponsor

1/48 Sopwith f1 Camel Belgisch ww1

ERVARING
Moet mijn draai nog wat meer vinden in vliegtuigen ww1
BOUWWIJZE
N.V.T.
BOUWBUDGET
N.V.T.
BOUWSTATUS
Moet nog beginnen
COMMENTAREN
Hou jullie vooral niet in.
Jammer maar gebeurd soms dat er iets niet helemaal goed gaat :eek: Gelukkig toch nog een voor in de vitrine.
 
Een verbogen poot bij het landingsgestel valt mij op maar kan niet zo direct zien wat er mis ging met de vleugel. Graag wat meet uitleg ?
 
Een verbogen poot bij het landingsgestel valt mij op maar kan niet zo direct zien wat er mis ging met de vleugel. Graag wat meet uitleg ?
Ach Erwin, het is zoals een ongeval uitleggen aan een verzekering wat in eigenlijk in enkele seconden is gebeurt.
Kreeg niet de gewenste houding om de steunen van de vleugels aan de cockpit op hun plaats te houden waardoor ik een verkeerde druk zette.
De steunen braken door en neep zo hard dat ik met vinger in metalen buisje terecht kwam die ik aan gebracht had in de romp om draad door te steken (rigging).
Als man zijnde deed dit extra pijn en in de tweede onhandige poging dit op te vangen was gelijk het interieur beschadigt en en de romp gescheurd.
Ben enkele stukjes kwijt en een paar beschadigd of onbruikbaar.
De onderdelen en goesting liggen nu netjes in een doos.
 
Het is jammer, maar dit soort zaken vormen altijd leermomenten voor projecten die de volgende keer nóg beter gingen en waarvan het nóg meer zonde zou zijn als ze zo zouden lopen.

Gebruik je trouwens een jig om dit soort vliegtuigen te bouwen?

IMG_4298.jpg


Hier een simpele en goed werkende oplossing om dit zonder veel kosten zelf te maken:

 
Oh Pascal het is echt zonde je was nu zo goed bezig ( allee het is te zeggen ge zijt nog altijd goed bezig ) maar soms heb je het niet in de hand en een ongelukje is snel gebeurd he
Maar hou je vast aan het andere toestel wat dan wel mooi is en zeer knap gebouwd , tenslotte ben jij niet echt een vliegtuig bouwer he
Prachtig
Marc
 
Het is jammer, maar dit soort zaken vormen altijd leermomenten voor projecten die de volgende keer nóg beter gingen en waarvan het nóg meer zonde zou zijn als ze zo zouden lopen.

Gebruik je trouwens een jig om dit soort vliegtuigen te bouwen?

IMG_4298.jpg


Hier een simpele en goed werkende oplossing om dit zonder veel kosten zelf te maken:

Nu ik van plan ben om meerdere te bouwen zal ik zeker de moeite nemen om een hulpmiddel te maken.
Het voorbeeld met rekkers zal ik zeker proberen.
Bedankt in ieder geval.
 
Heel jammer :cry:

Maar ik denk dat iedere modelbouwer wel zoiets meemaakt.
Ik heb dat ook al enkele keren mogen ervaren, een beetje teveel of verkeerd druk zetten en pats, alles aan diggelen.
Gelukkig heb je nog een prachtig toestel over.

Grtz.

Luc:cool:
 
Jammer om te lezen. Maar blijkbaar nog een redding op komst. Die ene ziet er al prachtig uit..
 
Dank u mannen maar zelf ervaar ik het niet negatief en hoort het bij de les.
Als men van een paard valt is het beste er direct terug op te stappen. 🐴
En dat is wat we gaan doen en blijf in deze topic verder gaan vermits het over hetzelfde toestel gaat.
We nemen enkele goede raad mee zoals ( ponsen en hulpmiddelen ). 🔧
De start is alvast genomen.

DSC01602.JPG

Ik gooi steeds koppig alles in een sopje.😈

DSC01603.JPG

DSC01609.JPG
 
Je vlieg er gelukkig direct weer in 🙂
 
Zo als de meeste draadjes, ik blijf in stilte volgen.
succes met deze.
 
Al stevig vooruit gedaan zodat de binnenkant klaar is en de romp gemonteerd.

DSC01615.JPG

Er zijn wel enkele kleine verschilletjes waardoor deze kit iets verouderd lijkt.
Deze keer met witte primer begonnen om me het wat gemakkelijker te maken in verband met de streepjes in de origami.
Deze wijze is een stuk handiger en heeft alleen nog een klein beetje verfijning nodig na verwijderen tape.
Wat de tape betreft is het gewone gele schilderstape van tesa die heel mooi afsluit en zich gemakkelijk terug laat verwijderen.

DSC01621.JPG

DSC01616.JPG

DSC01618.JPG

DSC01617.JPG
 
Ik zie wat jij ook ziet maar een ander niet :cool: 🙂 Maar mooie start alweer en deze keer heel houden graag :winking:
 
Ik vind dit symbool beter gelukt dan de vorige poging. Ga zo door :)
 
Eindelijk weer vertrokken met deze bouw.
Dryfit van de werken.
Hij blinkt inderdaad door de vernis om later in het weekend met de washes te werken en wat te verweren.
Op de zw/w foto is er toch wat sleet op de zeilen te zien maar weet nog niet hoe dit te bewerkstelligen.
later komt er nog satijn vernis op zodat die niet meer zo blinkt.

DSC01689.JPG

DSC01692.JPG

DSC01696.JPG

DSC01690.JPG

DSC01693.JPG

DSC01702.JPG

Er is wat opvulwerk nodig en de rand van de cockpit moet ook nog wat schilderwerk krijgen.
Het is dan ook een voorlopige stand van zaken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan