Hoofdsponsor

1/18 Samurai Horseman

ERVARING
* ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box (denk ik)
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel
Al een paar dagen bezig aan de ruiter, en heb het gevoel men ziet nog niets :-p
041.jpg042.jpg043.jpg044.jpg
 
Ziet er alweer goed uit, mooie heldere kleuren maar nog genoeg er aan te doen.
 
Goed op dreef jan en ziet er geweldig uit.
 
Misschien een wat al te groot kleurcontrast op de broek, maar dat is persoonlijk en misschien ook nog onderwerp van aanpassing.

Fijn detailwerk voor het overige..
 
ik kan alleen beamen met wat ik zie over kleuren kan ik niet meepraten
mooi werk
 
Sommige kleuren lijken wel fluorescerend, ligt misschien aan de camera-instellingen?

Verder niets op aan te merken, behoudens hetgeen ik eerder opmerkte. Onberispelijk strak geschilderd, voor zover op de foto's (door mij) te zien.
 
Foto's is zo ding, soms steek ik er te weinig tijd in en soms wil het gewoon niet lukken.
Maar het is altijd wel ongeveer in de richting, en duidelijk genoeg om iets te herkennen.


De broek is extra zo gedaan als contrast met het zadel en paard, bij het gezamenlijk beeld valt het veel minder op. Maar momenteel ziet het er echt te contrastrijk uit.

De armen; tja gewoon de mist ingegaan, is ook nog maar de basis.

Binnen de lijntjes kleuren had ik vrij snel onder de knielove-thy-minion-for-valentine-1423836142k4g8n.jpg en daar oefen ik ook echt op (geloven of niet), is mijn grootste angst dat het door ouder worden niet meer lukt, want dat zou het einde betekenen van mijn hobby.
 
Binnen de lijntjes kleuren had ik vrij snel onder de knieBekijk bijlage 429477 en daar oefen ik ook echt op (geloven of niet), is mijn grootste angst dat het door ouder worden niet meer lukt, want dat zou het einde betekenen van mijn hobby.
Dat is ook mijn grootste angst, zelfs nu moet ik soms al twee brillen op elkaar zetten om te kunnen bouwen.
 
Schoeisel en kledij zijn weer top hoor.
Die angsten zijn herkenbaar en beter niet teveel over denken.
 
Mooi dat goud, net echt. Welke verf heb je daarvoor gebruikt?
 
AV Model Color70996 Gold, direct uit het flesje voor de ornamenten en de koorden
de armen en draak zijn NMM, ocker,geel, en wit
 
Kleine update, het duurt allemaal wat langer met al die kleine stukjes .
Het gezicht, de schouderstukken, wat retouche werk.
Ben de tijd uit het oog verloren, gevoeld nog duizend streepjes te zetten en een paar kleinigheden :-p
054.jpg 055.jpg
 
Zo kleurrijk, ik weet niet jullie figurineschilders dat allemaal klaarspelen. (y)
 
Nog eens wat schrijven ipv alleen maar met open mond naar je werk te kijken.
Al die kleurtjes, en die vele kleine streepjes en lijntjes in alle richtingen.
En als ik naar die helm kijk... nog meer van dat fijne schilderwerk te gaan.
VEEL bewondering voor je precisie werk en geduld om dit voor elkaar te krijgen
 
dank je.

Het voor of nadeel van je figuur op verschillende media te tonen.


Ik zal commentaar geven op een klein detail dat niets te maken heeft met uw schilderwerken en dat - in alle opzichten - moet worden opgevat als een suggestie en niet als een correctie.

De blauwe parallelle lijnen op het kuras (do) en de fauld (kusazuri) zijn eigenlijk de toppen van de lamellen die in rijen zijn samengevoegd en vervolgens dicht zijn geregen met (in jouw geval oranje/rode) odoshi (veter)

In de tijd dat je krijger leefde, hadden ze steevast een glanzend zwarte kleur. De individuele lamellen (of schubben als je dat liever hebt - hon kozane) die elk een groot aantal kleine gaatjes bevatten, werden in rijen samengevoegd, met leren riemen aan elkaar vastgemaakt

het ganse harnas zou dan moeizaam worden bedekt met meerdere lagen urushi (Japanse traditionele lak). In sommige gevallen werden de toppen van de kozane zelfs nog verder opgebouwd met urushi. Deze toppen zouden op het voltooide pantser verschijnen als dunne, zwart gelakte lijnen afgewisseld met secties vetersluiting.

Laat me alleen zeggen dat ik hier niet de slimme man probeer te zijn of je te vertellen wat je met je prachtige miniatuur moet doen. Ik voeg alleen mijn twee cent toe aan verzamelde (en toch zeer slechte) kennis over het onderwerp.

De samurai-threads hebben de laatste tijd de neiging om verhitte discussies uit te lokken en ik zou het vreselijk vinden als je thread in een conflictgebied zou veranderen, maar als een levenslange liefhebber en student van alles wat met samoerai te maken heeft, moest ik commentaar geven op zo'n klein technisch detail als dit. Ik hoop dat je vind het niet erg.


Bij deze, heb dus nog wat werk.
Maar ik kan best met dit soort opmerkingen en kritiek leven, wat ik er mee doe is tenslotte mijn beslissing.
 
Is in feite een hele mooie bemerking die je in staat kan stellen om je model nog waarheidsgetrouwder te maken maar zoals je zelf zegt is het aan jouw zelf om te beslissen wat je ermee gaat doen.

Ik had al gehoord dat die samoerai kleding een soort pantser was maar dacht eerder dat dit door verschillende lagen papier en leder kwam. Nu dus bijgeleerd dat er ook lak kwam bij kijken.

Wat je ook beslist te doen, ik blijf het een meer dan imposant werk vinden dat er elke dag beter en beter uit ziet.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan