Hoofdsponsor

1/18 Samurai Horseman

ERVARING
* ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box (denk ik)
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel
Proxxon is nog verder te vertragen met een wat zwaardere (Proxxon) trafo.
 
Proxxon is nog verder te vertragen met een wat zwaardere (Proxxon) trafo.
Ja, heb ik later gemerkt, heb me jammer genoeg een gekocht zonder trafo

Pascal; mijn werkgerief en de schuurpats die ik gebruik, in heb de sterkte 180,280,400 en 600 is voldoende voor wat ik het nodig heb.
ik heb verschillende spatels en krabbers van bij de tandarts, daar kleef ik met CA lijm dan een stukje pad op naargelang ik het nodig heb.
De pads gaan tot 2500 maar ik bouw geen auto's, het bestaat van verschillende firma's, ik bestel gewoon rechtstreeks bij greenstuff (levertijd tot nu een week)
DSC_1263.JPG eva-schaum-pad-koernung-180.jpg eva-schaum-pad-koernung-280-(1).jpg

Heb nog een paar stukken toegevoegd.
009.jpg 010.jpg 011.jpg 012.jpg
 
Ik had een Proxxon zonder trafo, maar heb die trafo er later bijgekocht. Precies om dezelfde reden... verlaging van toerental. Want op de multitool zelf kun je dan wel regelen... maar het is vooral regelen van "veel toeren" naar "nog meer toeren".

De laatste foto's tonen wat voor sierlijke, beweging suggererende afbeelding hier wordt getoond. Complimenten aan de ontwerper ook zeg.
 
Ik heb jammer genoeg een met een vaste kabel.
De laatste foto's tonen wat voor sierlijke, beweging suggererende afbeelding hier wordt getoond. Complimenten aan de ontwerper ook zeg.
is een prachtig stuk, een van de betere
 
ik kan enkel maar de rest volgen... Indien mogelijk zou de hoek van het paard tegenover de grond mss iets mogen aangepast worden. Nu krijg ik het idee dat het paard net begint te struikelen (het leunt imho iets teveel naar voor...)
 
Prachtig figuur. Deze geeft een zeer dynamisch beeld van de ruiter en paard.
Het is een spectaculair zicht om (moderne) Samourai bezig te zien Met Yabusame.

Ook vrouwen nemen hieraan deel:

Ben benieuwd naar het kostuum, want net als Erwin heb ik ooit eens een een Samourai van Tamiya gestart, maar ben ook blijven haperen aan het kostuum....
 
na een nacht slapen toch beslist om hem compleet te bouwen voor ik stukken schilder, zal mij waarschijnlijk ergeren op sommige momenten maar dit zou met het schilderen in stukken zeker het geval zijn.

Er zijn zoveel dynamische stukken die ik nadien zou moeten monteren en dan nog aanpassen dat ik waarschijnlijk dan toch grote stukken opnieuw zou moeten schilderen.

Bij het monteren komt nu toch te voorschijn dat dit geen kit voor beginners is, er komt toch wat aanpassen en bij sculpteren bij kijken als je het stuk wilt tot zijn recht laten komen toch.

014.jpg 015.jpg 016.jpg 017.jpg 018.jpg 019.jpg

Het stuk aan de oren moet nog bijgewerkt worden
 
Ik schat 40 uur, heb ik er tot nu aan gewerkt om hem samen te zetten, aan te passen en hier en daar bij te sculpten.
Er zijn nog ongeveer een 30 tal kleine stukjes in de doos, met details maar die het nog moeilijker zullen maken om hem te schilderen.
Dit is dus de compromis, het dynamische en waar aanpassen later bijna onmogelijk is heb ik samengebouwd.
Enkel de helm is niet vast, en paard en ruiter kan ik ook nog scheiden.
020.jpg021.jpg022.jpg023.jpg024.jpg025.jpg027.jpg028.jpg

Volgende verf, maar eerst een week vakantie met de kleindochter.
 
Gelijk heb je Jan, laat het even bezinken. Prettige vakantie gewenst.
 
Prettige vakantie.
Buiten de proxon en stalen borsteltje heb ik alles liggen om aan het kuizen beginnen indien ik er 1 aanschaf.
Deze is zelfs een grote uitdaging voor gevorderden met wat ik zie en wat er geschilderd moet worden.
Heb de indruk dat paard logischer staat .
 
Voor wit metaal vind ik het een heel mooi en gedetailleerd figuur. Veel plezier ermee!
 
Was toch een heel speciale cultuur de samurais.
Ziet er een knap figuur uit.
 
Zeer sterk bezig Jan het begint je zeer goed af te gaan,ik’volg mee..
 
Het zal niet snel vooruit gaan, alleen al van het gewicht. Het paard en sokkel weegt alleen 700 gr, na een uurtje schilderen heeft mijn rechterpols genoeg fitnes voor een dag. Waarschijnlijk wordt ik het wel gewoon na een tijdje, maar na een uurtje wordt het moeilijk het stil te houden.
Toch al een stukje gedaan.

029.jpg
 
Ik ben altijd verwonderd van de manier waarop jullie een figuur beginnen te schilderen.
Ik zou eerst met het paard beginnen en dan naar buiten toe werken maar jullie beginnen met totaal iets anders en precies bij voorkeur eerst met rode kleuren. Onlangs een demonstratie gezien in mijn club door een figuriniste met naam en ook zij begon de buste met rood om een sjaal te kleuren terwijl al de rest nog enkel in primer stond.
 
Sonja ?
Is een voorkeur, het paard is een black stalion en de grond kleur is al aangebracht. er zit ook al licht en schaduw in alleen fotograferen is moeilijk.
Rood is zeer dominant, indien je er een fout mee maakt is het later van het geverfde stuk zeer moeilijk af te krijgen of te overschilderen.
Ik zou eerst met het paard beginnen en dan naar buiten toe werken
Is zeker niet verkeerd, en raad ik ook aan als iemand mij om raad vraagt omdat je later moet prutsen om de dieper delen nog goed te kunnen schilderen.
 
De start mag er al wezen en ben onder de indruk van de kleuren.
 
Red Sonja 🙂 Maar lekker op weg met de rode kleur ik vind het prachtig.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan