Hoofdsponsor

1/18 Samurai Horseman

ERVARING
* ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box (denk ik)
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.441
Is een 90mm figuur in White metal.
Eigenlijk heb ik er wel iets voor betaald, maar beschouw het eerder als een geschenk.
Starten doe ik deze avond met het opkuisen van de 66 onderdelen, we zullen wel zien wanneer de eerste delen samengevoegd worden.
DSC_1243.jpg DSC_1244.jpg DSC_1242.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kleurrijk genoeg om u volledig te laten gaan.
Nu deze heeft extra mijn interesse omdat het metaal is en ik er al heel mooie heb gezien paard met ruiter.
Heb alleen nog niet door welke lijm te gebruiken want had hier een figuurtje in metaal en kreeg dit maar niet gelijmd.
Moet dit 2 componenten lijm zijn en zo ja dewelke gebruik jij ?.
 
Pascal, ik gebruik normaal een kombinatie van twee lijmen voor mijn figuren.
Ik gebruik instantglue van Green stuff world (secondenlijm) en voor grote stukken zet ik stippen instantglue en daartussen 100% van Pattex.
Met de 100% van pattex alleen zou het ook gaan maar ik ben gewoon te lui om het zolang vast te houden.
De 100% blijft gedeeltelijk elastisch wat het gewoon robuuster maakt, de secondenlijm die ik gebruik hecht ook perfect maar verdraagt geen schokken waardoor hij durft loskomen. Ik gebruik de secondenlijm bijna voor alles wat snel moet gaan en geen plastiek is, durf er zelfs mijn plastiekfiguren mee kleven als mijn geduld niet mijn sterkste punt is als ik met iets bezig ben.
 

Bijlagen

  • DSC_1246.JPG
    DSC_1246.JPG
    157,6 KB · Weergaven: 8
  • DSC_1245.JPG
    DSC_1245.JPG
    208,3 KB · Weergaven: 8
Een samoerai !
Ben ooit eens aan de plastieken samoerai van Tamiya op 1/35 begonnen maar de beschildering van de kostuums werd een ramp.
 
Een samoerai !
Op een vergadering eens mee gelachen dat ik wel een uitdaging zocht, dit is het resultaat.
En het is ook voor mij een echte uitdaging, ben benieuwd wat ik van maak.
 
Voor witmetaal, dat vaak niet heel strak gegoten is, ziet dit er toch goed uit. Ik kijk dan naar het paardenlichaam waar ik zo geen onvolkomenheden op zie; maar misschien is dat de foto.
 
Ah deze heeft duidelijk mijn interesse... en mijn liefde voor Japan (en modelbouw) zal hier wel iets mee te maken hebben.
Ik kijk uit naar het vervolg...hopelijk veel mooie stappen:-)
 
Mooi figuur Jan.
 
Speciaal en dynamisch figuur ... benieuwd naar de bouw en schilderwerken
 
ben er aan begonnen eerste delen opgekuist en gekleefd, gewoon met CA lijm.
Roy; het blijft een metal kit, getuige de vele groene opvulnaden. De punten die elkaar raakten gekleefd met CA lijm als de epoxie droog is zal het wel blijven houden, ook als ik er een onzacht mee omga.

DSC_1250.JPG DSC_1251.JPG DSC_1252.JPG DSC_1253.JPG

nu wachten tot de epoxie helemaal droog is om het te schuren.
 
Zeker zullen er altijd opvulnaden zijn, maar het oppervlak van het paard ziet er strakker uit dan witmetalen deeltjes die ik uit bepaalde aftermarket ken.
 
Correct, maar mag wel voor de vraag prijs.
deze kit is zeker in prijs verhouding kwaliteit geen slechte koop, maar ik zou het me toch rijkelijk overleggen of ik de volle pot zou willen neerleggen voor een figuur.
 
Dat wakkert mijn interesse aan hoe groot de figuur dan is; zie het inderdaad niet op de box art staan, maar volgens Scalemates is 'ie 1/18. Ik zal dat even toevoegen aan de openingspost. Best een behoorlijke grootte, kan me voorstellen dat die niet goedkoop is en zeker met deze kwaliteit. Prachtig geboetseerd, het moet gezegd.
 
90 mm, Andrea Miniatures, bouwjaar 2004
Toen een van hun topmodellen, ruiter en paard samen zijn 15cm hoog
 
Pascal, ik gebruik normaal een kombinatie van twee lijmen voor mijn figuren.
Ik gebruik instantglue van Green stuff world (secondenlijm) en voor grote stukken zet ik stippen instantglue en daartussen 100% van Pattex.
Met de 100% van pattex alleen zou het ook gaan maar ik ben gewoon te lui om het zolang vast te houden.
De 100% blijft gedeeltelijk elastisch wat het gewoon robuuster maakt, de secondenlijm die ik gebruik hecht ook perfect maar verdraagt geen schokken waardoor hij durft loskomen. Ik gebruik de secondenlijm bijna voor alles wat snel moet gaan en geen plastiek is, durf er zelfs mijn plastiekfiguren mee kleven als mijn geduld niet mijn sterkste punt is als ik met iets bezig ben.
Die pattex ken ik niet. Voor metalen figuren gebruik ik steeds 2-componenten epoxy lijm.
 
Inderdaad een prachtig figuur. Een van de betere van Andrea (hoewel de kwaliteit van Andrea steeds hoog is naar mijn ervaring).
Hier ga je wel even 'zoet' mee zijn.
 
Hier ga je wel even 'zoet' mee zijn.
Ik hoop het toch, voor een kit van 20 jaar oud is de kwaliteit zeer goed, kan zeker met een beetje werk de moderne kits evenaren.

Vandaag kruisje zetten nog geen modelbouw gedaan.
Gisteren de ruiter samen gezet, terug gegrepen op een truck die ons rally mannen op de club mij bijgebracht hebben.
CA lijm & bloem, direct rotsvast en alle gaten opgevuld.
Heb ik op het bovenlichaam toegepast, wel voorzichtig zijn met je lijm anders heb je extra schuurwerk.
005.jpg 006.jpg 007.jpg 008.jpg

de gesloten naden

006-detail.jpg

de bloem werkt 1 als activator, 2 vult de opening.
 
Goed gelukt Jan. Paard in een snelle galop, moet een behendige ruiter geweest zijn.
 
Goede lijm om dit gewicht te houden op sokkel.
Gebruik je vijltjes of gewoon schuurstokjes om metaal te schuren Jan?.
Vraag hier wat meer omdat er meerdere figuren in metaal mijn aandacht trekken.
 
Mini vijltje, koperen draadborstel (mechanisch en hand) en schuurmatjes, en zelf gemaakte matjes op houders gekleefd.
Zal straks een paar foto's posten.
Voor de mechanische ik gebruik een proxon omdat men daar met een traag toerental kan werken, een dremel draait minimum 10.000 toeren een proxon kan men beperken tot 5000. Is vooral bij kunstof belangrijk maar helpt ook bij zacht metaal.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan