Hoofdsponsor

1/18 Samurai Horseman

ERVARING
* ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box (denk ik)
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel
In mijn ogen zijn het zeer geslaagde eerste schilderwerken.
 
Bedank, het gewicht valt tegen. daardoor zijn de sessies korter.
Maar alles went, ik hoop dus in de toekomst er langer aan een stuk aan te kunnen werken.
 
Is het niet mogelijk het werkstuk in een soort steun (met bijv. foam ter bescherming van de schilderingen) te leggen?
 
Roy, moeilijk uit te leggen maar ga toch proberen.
Er zijn mensen die met een steun werken, heb ik ook geprobeerd.
Lukt mij niet zo, omdat je eigenlijk 3d werkt en mijn rechterhand (mijn steunhand, ik ben linkshandig) permanent roteert in alle richtingen.
Dit om enerzijds de positie van mijn penseel te vereenvoudigen en anderzijds om het resultaat permanent te kunnen controleren.
Het gebeurt dat ik mijn rechterhand beweeg tijdens het schilderen om bijvoorbeeld een langer stuk of streep in een keer te doen, wat niet gaat als het stuk vast staat. Bij mijn oudere werken (waar ik een steun heb gebruikt) valt voor een kenner op dat ik in trappen heb gewerkt. Een stuk geschilderd, positie verandert, tussen deze zit er soms een klein verschil, minuscuul maar herkenbaar.
Maar het zou doenbaar zijn, alleen voor mij werkt het niet.
Ik beschouw het dan maar als bijkomende fysische training voor mijn rechterpols, met meerdere herhalingen.
 
Heel mooi Jan, een plezier om het stuk meer kleur te zien krijgen.
 
Knap werk, ook al gaat het niet zo snel als je wilt.
 
Vind rood altijd een lastige kleur om te schilderen maar ziet er al goed uit hier.
 
Ge hebt gelijk rood is en blijft moeilijk, ook voor mij maar ik houd wel van een uitdaging.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Subliem in zijn gehele.
Het klopt gewoon en de kleuren zitten gewoon juist.
 
Geel of oranje in alle variaties, tussen door terug een lichte filter rood. Eigenlijk het omgekeerde van wat verteld wordt.
Beginnen met een basis rood overal wat er rood moet worden, dan de highlights markeren met een fel geel en deze beide naar elkaar toe werken. Tussen door telkens een lichte filter rood, en zo verder tot men een overgang hebt die je bevalt. Eindigen met een rode filter om de laatste foutjes te verbergen.
Het oplichten in lagen duurt me gewoon te lang voor zo een groot stuk, en het gevaar dat de kleur ineens kip in de andere richting is veel groter.

Het is het resultaat wat telt, discussie over technieken is altijd persoons gebonden.
 
Laatst bewerkt:
gaat hier toch vlotjes vooruit zo te zien en met resultaat dat gezien mag worden.
 
Mooi resultaat. De grootste uitdaging met rood is om te vermijden dat de highlights 'roze' worden. Ik gebruik ook steeds oranje en geel.
 
Dirk noemt daar een goede tip.

Het paard ziet er al machtig uit, naarmate de schildering vordert wordt temeer duidelijk hoe realistisch het dier driedimensionale vorm heeft gekregen.
 
Heel mooi. Welke kleur ga je het paard geven?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan