Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat word een pracht van een voertuig man.
Ik zou zeggen deze heeft een nieuw chassis nodig maar da klopt niet e.
Alles is al in een even sterke staat van ontbinding. :) :) :)

Vandaar dat de hairspraymethode bij mij steeds mislukt:(
Ik gebruik Wella!:D

Goed detailwerk van dat mos in de wielkasten, hopelijk zie je dat nog met de wielen erop.
Ben benieuwd naar de samenvoeging.

Peter

Vandaag heb ik véél gedaan, maar ik heb geen foto's genomen omdat ik graag geconcentreerd doorwerkte. Morgen plaats ik zeker foto's van de voortgang.

Wel heb ik een wieltje gefotografeerd welk nog niet klaar is.

94_zpsdb2d6235.jpg

Laatst bewerkt:
De carrosserie werd op het chassis gelijmd nadat ik het interieur van stof, herfstbladeren en enkele takken had voorzien. Dit was nodig om er een bos-wrak van te maken. Voor de bladeren gebruikte ik laser cut papieren eikenbladeren, ze zijn echt onmisbaar geworden voor mijn dioramawerk.

Verder ben ik nu bezig met het afwerken van beide samengevoegde delen, het opsporen van vlekjes roest die beter kunnen qua vorm etc, aflopertjes, meer groene aanslag om extra contrast te bewerkstelligen...

Ik ga er wel bij zeggen dat ik onmogelijk dé foto kan maken die het model eer aandoet, in het echt ziet het er gewoon beter uit...

96_zpse089b5ae.jpg

95_zpsfd0b7205.jpg

Nog enkele uurtjes dit component nachecken en dan kunnen de wielen allemaal aangepakt worden en gemonteerd op het chassis.

Vriendelijke groeten van Guy.

Hy Gy, en dan volgt ..............
ik leer alle dagen bij, niet dat ik ooit een roestbak ga bouwen maar qua technieken is dit academisch niveau.

Grtx Jan

Ge moet het maar kunnen é
Tja, in de regel kan iedereen dit, ge moet er alleen maar willen of durven aan beginnen... enfin: aan mij is het ook niet besteed hoor, ben al blij dat ik een modelletje proper kan schilderen.
Bouwen is één ding, schilderen is toch iets anders, althans bij mij. :(

Vorig jaar had ik dit niet gekund jongens, en dat heeft niets met het hebben van technische vaardigheid te maken. Het ontbrak me aan lef om eraan te beginnen, ik was immers véél te perfectionistisch ingesteld om met zo'n project de eindstreep te halen. Volgens mij is drang naar perfectie heel artistiek blokkerend, afremmend en leidt die drang enkel tot frustraties naar het model toe. Sedert mijn nieuwe start met nieuwe mentaliteit ervaar ik alles veel aangenamer, zonder regeltjes, waarbij alles kan en niets moet. Ik bedoel daarmee dat ik doe wat een tijdje in m'n hoofd heeft kunnen vorm krijgen. Bijvoorbeeld, hoe ga ik die raampjes maken, met groene aanslag erop ? Belangrijk om te doen is de platgetreden paadjes niet te bewandelen en gewoon even logisch na te denken. In de zin van "Als ik nu eerst eens heel dunne matgroene acrylverf airbrush ? Die legt een transparante groene waas, da's een goede basis om op te gaan werken ! Want nu heeft m'n transparant plastic al wat structuur en kan ik met enamelwashes gaan werken zonder dat die op het oppervlak in druppels gaan trekken. Daarna zou ik met m'n penseeltje zelfs door de acryllaag kunnen wrijven om nog meer verwering te verkrijgen." Iets in die zin dus...het belangrijkst van alles is eigenlijk je materiaalkennis. Hoe reageert acrylverf ? Hoe reageert enamelverf ? Hoe kan ik de verfsoorten gebruiken zodat ze samenwerken ? Welke voordelen hebben de types verven zodat ze mijn model ten goede komen ?

Mvg G.

Het is hier al dikwijls gezegd en geschreven, wij hebben hier met onze G één van de vergeten Flemish Masters op ons forum.
Ja G, dit is weer klasse werk, man toch, subliem...

Mark

GUnit; zei:
Ik ga er wel bij zeggen dat ik onmogelijk dé foto kan maken die het model eer aandoet, in het echt ziet het er gewoon beter uit....

Afmaai, en dit is al een pracht. Je overtreft jezelf terug man.
Dikke duim up.

Het is hier al dikwijls gezegd en geschreven, wij hebben hier met onze G één van de vergeten Flemish Masters op ons forum.
Ja G, dit is weer klasse werk, man toch, subliem...

Mark
Idd, wijlen mijn mentor was ook zo, die had het met Guy best kunnen vinden... jammer dat hij dit nooit heeft kunnen zien.

Tja, opgehemeld wordt die nu wel, maar door dit soort figuren durf ik niets te laten zien ............................. :aargh4:
Nee hoor GUnit, we kunnen alleen maar leren van je en hopen dat we straks, als we het nodig hebben, nog kunnen herinneren (of vinden) hoe we het eigenlijk hadden moeten doen! :ohmy:
Maar blijf ons verblijden met uw kunnen en maak ons maar stik jaloers. (Eerlijk is eerlijk ;- )

(Voor wie deze zogenaamde sarcastische schrijven niet helemaal begrijp, het is echt een grapje)

Jammer genoeg is er geen thump up icoon, anders had ik alleen die maar geplaatst .........................................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan