Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een rode kaart met alle mogelijke knippen die ge maar kunt denken !

Maar van ons krijgt ge een 12/10 ! Dat is geslaagd met GROOOOTE onderscheiding !

En een zeer goede uitleg over de verschillende stappen. Topklasse.

Groeten Rik

Hij is mooi!!!!
Alleen jammer dat beide deuren dicht erin zitten en dat de spiegels en die spiegelstokjes er nog nieuw uitzien

Bedankt voor een leerzaam topic en mooie foto's!

Peter

Soetkin, thanks !

Peter (makamba), de deuren zijn niet dicht maar ze staan ook niet helemaal open (want dat vind ik lelijk). De spiegels krijgen nog de nodige aandacht tijdens de laatste inspectieronde. Bedankt voor je inbreng makker !

Frank, de lichten werden gewoon geplunderd vrees ik...maar weet je, ik ga eens zien of er een meerwaarde in de lucht hangt dan...

Rik, bedankt voor je steun tijdens de bouw !

Michel, dit is de ruwe schets he, nu moet ik beginnen met het uitwerken LOL.

Koen, weer bedankt voor je bezoek ! De banden zullen niet aan mijn aandacht ontsnappen, hoewel doorgaans de banden van een wrak er verbazingwekkend proper uitzien. Toch ga ik er nog een tikje groene algenvorming tegenaan gooien her en der. Het platte bandeneffect heb ik zelf geflanst door te zagen en te sculpteren met Milliput. Momenteel zie je de FAT op een strak plankje staan, wat uiteindelijk niet de bedoeling is. Dan had ik meer aandacht aan de vlakke onderkanten geschonken. Hij komt 'in' een bosdioramaatje met herfstbladeren, gras, varens etc. te staan, over de banden maak ik me dus verder geen zorgen, dat komt helemaal goed, beloofd.

Walter, dat is triestig ja, maar er staat verdorie zovéél weg te rotten.

Silenoz, gekannibaliseerd zou kunnen ja, maar ik zal eens zien of ik het iets interessanter kan maken...

Mark, bedankt ook weer he !

Buzzy, dank u voor uw enthousiaste bijdragen telkens !

Dat is graag gedaan e man.
De waarheid mag steeds gezegd worden.
Kijk al uit naar het vervolg / nieuw project of afwerking dit of je barn.
Mij krijg je niet meer los man.
Ik blijf je volgen. :) :) :) :)

Om even te reageren op het voorstel om de koplichten te laten slingeren aan een kabeltje :

Dergelijke bolle vorm kun je gemakkelijk zelf maken door een dun koperplaatje in vorm te slaan op een loodblok met een bolle pons.
Lood smelt rond de 200°C, dus gemakkelijk op te warmen, zelfs op een gasfornuis. Zo kun je dit in een conservenblik gieten en heb je een loodblok, dat kan dienen als 'matrijs' om, oa koplichten, te stempelen.

Een lensje ervoor en met een kabeltje vastmaken aan je voertuig...

't Is maar een idee, hé, Guy. Ik wil enkel maar aantonen dat het geen onoverkomelijke hindernis is...

Groeten Rik

Merci jongens, en Rik, dat is en heel bruikbare tip, ik ga zeker iets proberen in mekaar te flanzen !

Mijn dochter is partito met de camera jongens, ik zal hier dus binnen een x aantal dagen een afgewerkte setting op jullie dienen los te laten, sorry daarvoor.

Dit kan ik al wel meegeven, het model komt tussen de varens te staan, zoals hier op deze referentiefoto :

P1070206_zpsca4cec90.jpg
ONLY for reference purposes !!!

Dat beloofd G.
Nu ben ik echt benieuwd wat ge daar van gaat maken...

Mark

Zal er heel mooi uit komen te zien.
Maar hou je in, het is zonde om dat model te verstoppen in te hoge varens.

Peter

Dank jullie wel voor alle reacties jongens, dit houdt me aan de slag terwijl ik het zonder de camera moet stellen !

Morgen komt onze dochter terug van Kroatië, mét camera, dus dan kan ik het gedane werk tonen en uitkijken naar jullie opinies.

Voor de afwerking en presentatie heb ik een sokkel ontdaan van een verouderd werkje. Deze sokkel kreeg een schuin afgaande opbouw van dik plastic card die werd opgevuld met gietgips voor rubbermallen. Het voordeel is de snelle uitharding van het goedje. Na droging ging er een toplaagje overheen dat na droging werd bewerkt met verdunde houtlijm en fijn zand dat werd bijgekleurd met acrylverf (Flat earth + Matt Black). Hierover kwam een laag verdunde houtlijm die werd bestrooid met een mix van fijne berkenzaadjes en érg fijne zaadjes van Joefix. De fijne berkenzaadjes werden handmatig gemangeld om het berkenzaad-uitzicht te verminderen. Met de airbrush werd er dan een herfstkleur op gespoten, kwestie van de typische berkenzaad bruintoon wat te omzeilen. Met de laser cut papieren eikenblaadjes van Fredericus Rex heb ik het effect van een eikenblad-bodem gecreëerd over de berkenzaadjes die eigenlijk alleen dienden om het volume te bepalen. Alle blaadjes kregen eerst een herfstkleurtje aangemeten op het papieren raampje (zoals PE-fretjes). Daarna werden ze losgesneden en gevormd (hol/bol/geknakt/...) om maximale realiteit te benaderen. Al deze blaadjes werden één na één opgelijmd, tot het effect naar mijn zin was. Onder de Ford FAT spoot ik een donkere herfstkleur bruin om het schaduw effect te versterken, dit geeft het model en het geheel wat meer diepte.

In een later stadium worden er tevens nog blaadjes uitgelicht om extra variatie te bewerkstelligen. Ook komen er nog afgevallen takjes en varens met verkleurend blad in de bodem te staan, met hier en daar wat schrale grassprieten en kruiden.

Foto's na de blabla volgen snel !

Vriendelijke groet en sorry voor het foto-oponthoud ! Guy.

Je maakt ons echt heel nieuwschierig e G. Zeker dat de dochter met de camera weg is of is het om ons te K........
:) :) :) :)

Nu ben ik toch ook wel erg benieuwd hoor, G.
Jammer voor de dochter haar verlof, maar wij zullen blij zijn dat ze terug is en wij aan de foto's kunnen...:laugh::laugh::P

Mark

Je houdt ons wel in spanning... eerstvolgende kado voor de dochter: een fototoestel! :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan