Dank u voor de reacties.
Pascal, ik wil deze methodes nog verder onder de knie krijgen om op termijn geen chips meer te hoeven schilderen. Modelbouw evolueert en qua schildertechnieken ga ik daarin graag mee. Alles een keer proberen he...
Nu heb ik een update maar geen foto's van de laatste bewerkingen. Dit omdat ik mijn aandacht er echt 100% bij moest hebben, een fototoestel om de haverklap gebruiken zou mijn focus verminderd hebben.
Ik zal het wel goed proberen uit te leggen...
Het roest op de body en vloeronderdeel kregen eerst lokaal een dunne roestkleurige olieverfwash. Hierin werkte ik dan met een fijn penseeltje roestkleurige pigmenten uit verschillende tonen. Na indroging borstelde ik dan het teveel weg. Er bleef juist genoeg hangen voor de effecten die ik nastreefde.
Vandaag was het dan tijd om wat extra kleur aan te brengen. Dit kon via de typerende groene aanslag die zich op zo'n wrak in een bos vormt.
Ik deed dit met AK Slimy green light en dark, in het begin voorzichtig verdund op plekken die dat vereisen. Nadien versterkte ik lokaal de wash waar de meeste algen zich bevinden. Vooral het schuin aflopende dak, hoeken en kieren, en de onderste helft van de verticale panelen kregen deze algenvorming toebedeeld.
Morgen doe ik misschien verder, er moet ook nog gewerkt worden.
Goed weekend ! Guy.