Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag heb ik de overige velgjes gedaan met de haarlaktechniek. Ditmaal heb ik drie zonverschenen olive drab exemplaren gemaakt, om toch een beetje te refereren naar het verleden. Tevens heb ik de binnenzijde van de body op dezelfde wijze in de verf gezet, met vage resten van olive drab.

De deuren gingen in één moeite mee door de verfmolen :

63-1_zps1fea2592.jpg

64-1_zpsf52f4962.jpg

Tot slot nog een detail van de verfverwering/roest tot nu...er komt nog veel meer maar da's voor later. De binnenzijde moet morgen trouwens nog afgewerkt worden, voor wat deze eerste stap betreft.

Groetjes G.

Laatst bewerkt:
Die frituur boeken :laugh: zijn zeker leuke aanraders alleen jammer (maar geen probleem) dat er geen kleuren foto`s in staan en ik wacht ook met smart op deel 4 van deze reeks :ph34r:

Zolang we boeien blijven we knoeien !

Nee, het valt allemaal reuze mee en stilaan krijgt men de technieken weer onder controle. En plezier dat ik heb in de hobby, de tijd dat ik wakker lag van issues is volledig gepasseerd.

Vandaag heb ik de vloerplaat naar hetzelfde level van afwerking gebracht als de body met haar binnen- en buitenzijde.

Voor wat betreft de vloerplaat heb ik de haarlakmethode meermaals herhaald, tot ik genoeg structuur zag.

Toen ik daarmee klaar was, heb ik de airbrush gevuld met dunne mat bruine acrylverf van Tamiya die ik eerder al gebruikte (als de glanzende variant van de kleur voor de basis). Hiermee ging ik over naar de volgende stap van roestvorming. Er werd een flinterdunne behandeling mee gedaan, op plekken waar het roest prominent aanwezig is, zoals de doorgeroeste vloerplaten.

69-1_zpsfdb94bb1.jpg

Ook op de body heb ik deze werkwijze gehanteerd om eenheid te behouden :

67-1_zps5379630d.jpg

Om te tonen dat de matlaag bruin zeer verdund werd gespoten, deze detailfoto, ik hoop dat jullie de gesimuleerde roestwaas kunnen ontwaren op de garde boue :
Je ziet ook bij de opstapplaat (marche pied) dat de dunne roestwaas de tekening ervan mooi zichtbaar maakte (lucky me !).

68-1_zps88ac6849.jpg

Vriendelijke groeten, morgen meer van dees en dattem ! G.

Laatst bewerkt:
Fantastisch Guy, echt waar, je zou zweren dat het een echte metalen garde boue is.

Q: De groene kleur aan de binnenzijde: is dit de verweerde groene verf of is dit reeds de bedoeling om mosvorming aan de binnenzijde van de truck te simuleren?
Zou zeker kunnen als dat beest zo lang buiten heeft stil gestaan met volop openingen waar het water doorheen kan.

Hallo Erwin, in deze fase gaat het nog om het vastleggen van verflagen. Het mos en de algenvorming komen in de laatste stappen aan bod, dit alles mag straks niet ontbreken omdat het voertuig in een bos komt te staan, waarschijnlijk tussen zelf gesculpteerde boomstammen en temidden een bed van varens.

Laatst bewerkt:
Moooooooi, gave techniek ik heb nog een mooi KO sherman die ik wil gaan maken.
Dus bedankt voor de inspiratie

Hallo Erwin, in deze fase gaat het nog om het vastleggen van verflagen. Het mos en de algenvorming komen in de laatste stappen aan bod, dit alles mag straks niet ontbreken omdat het voertuig in een bos komt te staan, waarschijnlijk tussen zelf gesculpteerde boomstammen en temidden een bed van varens.

Daar kijk ik zeker naar uit !!
Zal al maar een verse emmer klaar stellen om het kwijl in op te vangen ...:D:D:D

G'ke, als ik maar half zo goed kon "knoeien" als gij, ik voelde mij de koning te rijk...
Schoon, wreed schoon. Zeer geslaagde waas die je met die verdunde laag hebt aangebracht.
Vraagje hierover : gebruik je dan meer verdunning i.p.v. verf en zo ja hoe zit die verhouding dan ?
Kijk weeral uit naar morgen. Ben benieuwd wat je dan weer voor ons in de aanslag zal hebben...

Mark

Teveel eer mannen, ik heb gewoon plezier in mijn hobby en meer is het niet. Het is een kwestie van er eens aan te beginnen, zo doe ik dat ook, veel erover lezen op het internet alvorens de vrouw van de haarlak te beroven en zoutloze gerechten te eten, dan testen op een modelletje dat geen of weinig waarde heeft en je bent vertrokken.

Na de stap met de matte roestkleur heb ik een heel lichte glansvernis gemaakt, bestaande uit 90% Laquer Thinner en 10% glansvernis Clear van Tamiya. Hiermee spoot ik een heel subtiele satijnachtige waas over carrosserie en bodemplaat-onderdeel. Dit als voorbereiding van de wash behandelingen met olieverf. De acryls moeten immers beschermd worden en het zou spijtig zijn moest er nog meer afbladdering van komen !

70-3_zpsc904c021.jpg

71-2_zps79e1de3c.jpg

72-1_zpsc7334e75.jpg

Op de foto's zie je hoe de wash effect sorteert mits subtiel genoeg aangebracht, je kan de sterkte variëren door meer of minder white spirit toe te voegen. Voor de binnenzijde van de body ging ik nog iets dunner omdat het daarin al donker genoeg zal zijn als alles geassembleerd is.

Met een stofvrij doekje (nen ouwe zakdoek) kan je de delen die wat oplichting vereisen, aanpakken.

Straks wellicht meer, ik moet dringend ook 'ns in mijn tuin beginnen !

Laatst bewerkt:
Terug knap man en terug een goede uitleg. Hier heb je al geruime tijd (enkele modellen al) een vaste fan.

sdfkkjskng, bonk ! Daar zitten we weer te gapen...

Dat is gewoonweg prachtig, Guy ! Dat is realistischer als een echt krocht.

Oneindig kan ik daarvan genieten, zulk prachtig roest.

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan