Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank jullie mannen.

Frank, als je met de bus haarlak spuit, heb je kans op dikke druppels, de airbrush spuit veel gecontroleerder.

Mannen, ik heb geprobeerd om via de stappen die ik vandaag ondernam, begeleidende foto's te nemen en deze tevens voorzien van een woordje uitleg.

Jullie kennen het principe, roestkleurlaag-4 haarlaklagen-evt. zoutkorrels in de laatste haarlaklaag-toplaag.

34-7_zps3aa5c059.png

35-5_zps617b318f.png

36-6_zpscdd272b6.png

37-4_zps751e64ba.png

38-4_zps116b99c9.png

39-2_zpsd4107231.png

40-7_zps4333557b.png

41-4_zps0066596a.png

42-3_zps052f4602.png

43-3_zpsa7c69cd9.png

44-4_zpsc36ce131.png

45-1_zps6a464b05.png

46-4_zps412dd4a8.png

Zo ga ik het hele model nu aanpakken, en dan is het klaar om verder verweerd te orden met pigmenten, washes, filters...

Vriendelijke groeten van Guy.

Laatst bewerkt:
Frank, als je met de bus haarlak spuit, heb je kans op dikke druppels, de airbrush spuit veel gecontroleerder.

dacht al zoiets en de druk niet controleerbaar.

Misschien al eens gedacht om al je trucs en technieken in een (foto)boek te gieten dan bestel ik direkt één!!!
prachtig werk die fotoreportage!!! heel duidelijk en veel beter dan in F.A.Q 2

Prachtwerk Guy ! Dat is een truuk om te onthouden. Zal zeker nog van pas komen.

Doe zo voort, we volgen met veeeeel belangstelling.

Groeten Rik

Frank, als mijn dagen meer dan 24 uur zouden bevatten, begon ik vandaag nog aan een resem gemakkelijke howto's.

Rik, eigenlijk kan je zulke techniekjes evengoed toepassen op afbladderende verfmuren etc. dus het is een veelzijdig toepasbaar gegeven.

De trukjes zien er zo simpel uit als jij ze uitlegt G.
Ik ben benieuwd als ik ze eens probeer of dat dan ook zo is.
Knap resultaat terug.
Dat van die barsten vroeg ik me al af, goed gevonden maar waarschijlijk wel opletten voor de plastic dat die niet begint te smelten of te vervormen en dan zeker de kleinere stukken/details.

Het plastic zal niet zo snel smelten hoor Buzzy, je ziet de verf vrijwel onmiddellijk barsten.

Amai amai amai, als ik dat zo allemaal zie kan ik mij zo klein voelen hé :huh:
Toch opnieuw een knap staaltje verfwerk én een prachtig uitgelegde "how to".

Kan mij alleen maar bij alle voorgaande commentaren aansluiten G.
Er blijft natuurlijk nog altijd het verschil tussen het lezen en doen, maar dat laatste is volgens jou "poepsimpel" hé ;).
Bedankt voor de fantastische S-B-S heb zelfs daar van genoten.
Benieuwd naar het vervolg...

Mark

bedankt voor de duidelijke uitleg Guy. Het feit dat je hiervoor de tijd neemt wordt heel erg geaprecieerd.
Dirk

Weet je wat het is jongens, als je jezelf er even op toelegt, lukt dat. Het is een kwestie van eraan beginnen. Ik hoop echt dat ik vroeg of laat iemand een dergelijk topic zie opstarten, dan is mijn moeite beloond met iets heel moois.

Hey,

Ja Guy, prachtige uitleg met idem fotoreportage.
Kan indd nog van pas komen, maar 1/72 is dit wel heel klein, maar wil het toch wel eens proberen.
Tx m8.

Jij kan dit ongetwijfeld Swaken, er kunnen heel fijne effecten mee bereikt worden.

Guy, ik zei het al vaker, jij bent geen modelbouwer maar een tovenaar... maar alle gekheid... in de jaren '80 zag ik op een modelbouwevent een dio met een gedeeltelijke uitgebrande bus, ik denk op 1/32 en daar zag je ook die afgebladerde verf. Ik heb nooit geweten wie de bouwer was en dus ook niet hoe hij het toen gedaan heeft maar jouw werkjes doen me steeds daaraan denken.

Een prachtige uitleg, dit moet ik eens uit proberen. Ik volg verder met een grote houten balk onder mijn mond. Anders valt die constant open.

Grtz Bart.

Walter, als dit in de jaren 80 was zal zo'n effect heel misschien op een andere manier tot stand zijn gekomen. Ik dacht dat Phil Stutcinskas de hairspraymethode heeft gelanceerd...bedankt voor je compliment he !

Bart, there's no try...just do !

Vriendelijke groeten van G.

Laatst bewerkt:
Tsja. Ben je wegens werk en klusjes 3 dagen niet op het forum, krijg je dit.
Schitterend!
En ook bedankt voor de uitleg,voor als ik het ooit aandurf om dit ook te proberen.

Peter

Peter, dank je ! Gewoon doen en niet afwachten als je ertoe aangetrokken bent. Het is echt een kwestie van er gewoon eens aan te beginnen. Je zal zien dat het meestal de haarlak en het zout zijn die de trick doen, niet zozeer 100% de modelbouwer. Het riskantste moment is dat je gaat wegpoetsen, want je moet tamelijk precies te weten zien te komen hoeveel je dient te wrijven vooraleer de verf echt begint los te komen.

Hoe meer gelaagdheid je bekomt, hoe overtuigender de lakschade overkomt, dus ik heb sommige plekjes nog wat herwerkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan