Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het resultaat mag er weeral zijn hé G.
Ben benieuwd naar de verdere verwering...

Mark

Dat doet mij veel plezier, te lezen dat de tip erg bruikbaar gevonden wordt. Voor mij werkt het in ieder geval prima.

Rik, ik zou het erdoor mengen inderdaad.

Nog geen update mannen, een weekend werken achter de rug, vandaag eveneens uit werken en morgen van dattum, dus voorlopig geen nieuws van het plasticfront.

Ne vree Vrolijken Paaschen !

Het glanst in het begin maar daarvoor hebben we in een volgend stadium de matte en satijnverf.

In elk geval heb ik me er vandaag, naast het schilderen van de muren van 't klein kamerke, nog toe kunnen brengen om ook op de FAT carrosserie en de bodemplaat de glanzende roestkleurige acrylverf te airbrushen.

De lijmpunten werden ook hier weer gemaskeerd met hetzij Blu Tack, hetzij maskeertape.

26-10_zps70b17df0.jpg

Met vriendelijke groet, Guy.

Laatst bewerkt:
Is dat klein kamertje een testprojectje om de camo te bepalen voor de FAT ?

De primer is alvast prachtig gespoten.

Groeten Rik

glanzende verf gedimme ! moet kunnen als jij het zegt Guy.
heb onlangs enkele stukken ontvet met ontsmettingsalcohol en dat ontvet fantastisch. Nu ja , het was een tip van 1 van de forumsponsors uit Almere

Een roesteffectje zou ons madame niet zo leuk vinden vrees ik...anders graag Rik.

Buzzy, 't is een begin he.

Famo, ik was het beu dat het plastic steeds weer doorschemerde na diverse bewerkingen. Dit is een oplossing voor mezelf die ik graag deel, maar er zijn wellicht nog andere oplossingen mogelijk.

Tijd voor een kleine update van de FAT, met een begin van de zeteltjes, het canvas :

28-7_zps90a1343b.png

27-9_zpsbcf6a6cc.png

En het tweede laagje roestkleur, ditmaal mat over de eerste laag glanzend :

29-6_zps1b7826bc.png

Nu er een mat laagje over de glanslaag zit, kan ik voor de volgende stap kiezen voor welke bewerking ik ga, de pigmentmethode of de zouttechniek. Waarschijnlijk ga ik, om een veelheid aan effecten te bekomen, beide afwisselend toepassen.

Vriendelijke groeten en tot morgen op Moveleo !

Gewoonweg schitterend wat een beetje verf doet, G.
Man, man, man toch, het is telkens weer genieten van je werkjes en technieken.
Het verschil tussen het blinkende en matte effect is hier duidelijk.
Zit weer al op het puntje van mijn stoel om te kunnen volgen.
Ben benieuwd naar het vervolg (en ja tot morgen op Moveleo !).

Mark

Mooie basis,het matte laagje,voor de verdere verloop van de roesteffecten!
Blijven we volgen,want toevallig kocht ik vandaag ook deze "Quad Gun Tractor"

Mooie basis,het matte laagje,voor de verdere verloop van de roesteffecten!
Blijven we volgen,want toevallig kocht ik vandaag ook deze "Quad Gun Tractor"

Filip, hier kan je veel plezier aan beleven, 't is echt een leuke kit met weliswaar wat gietnaden die weggewerkt moeten worden voor een mooi resultaat, maar voor het overige niks dan fun !

Mark, verf doet inderdaad veel, zeker wanneer je voor de materiaalweergave vooral een beroep doet op de kleuren zoals hier het canvas.

Even over de verf. Hoogglans verf is stukken sterker dan mat of zijdeglans. Ook houdt vuil er minder op. Dus ook een goede tip voor echte deuren etc. Watervliegtuigen worden meestal met hoogglans geschilderd in verband mer corrosie en aangroei van zout.

Bedankt voor de toelichting lightning strikes.

De body kreeg een matlaag bruin en ook chassis en motorblok krijgen deze laag opgebracht.

30-10_zps54c28a50.png

Stilaan wordt alles in gereedheid gebracht om er een laag kleur over te zetten.

Met vriendelijke groet, G.

Vandaag een deurtje gebruikt om op te oefenen, wat je ziet is dus weer verwijderd. Het gaat om experimenten die ik later gerust wil uitschrijven.

31-7_zps39c30772.png

176_zpsd86d8f2e.png

Morgen hoop ik tijd vrij te kunnen maken om de echte werken te starten.

Groetjes G.

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens Fred. Moet je je eens proberen voor te stellen wat ons nog te wachten staat...:O:O:wacko:
Ja G, ge blijft ons verrassen makker...

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan