Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed André, ik zou morgen de bandjes graag afwerken en de laatste onderdelen inlijmen. Wat dat betreft komt er dan stilaan een einde aan het eenvoudige bouwproces.

Dirk en G bedankt voor de toelichting. De truc met de alu. folie kende ik nog niet.
G, het moest inderdaad maar zo plezant niet zijn. Ge zou er anders geen plezier aan beleven...

Mark

De deuken in de deurpanelen stemmen inderdaad niet overeen binnen en buiten, ik heb het plastic niet dun geschuurd hier maar weggehaald met een scalpel. Beide zijden ook nog eens een keer 100% laten overeenkomen is quasi onmogelijk op deze wijze. Ik wil echter graag eens kijken of ik hier nog wat kan bereiken........

Misschien met een beetje miliput langs de binnenkant? Want daar moet het in feite een "bult" zijn, ipv een deuk....

Met de tip van Beyond lukt dit misschien nog G.
Voor de rest knap stuk al e en goede uitleg.
Ik dacht wel dat het bij u was dat ik het eens gelezen had van die kookplaat. (uw barnfindcar :) )

Over die deuken en bulten, ik moet dit nog even bekijken want ik kan me geen kapotte deurtjes veroorloven, dan blijf ik er liever af.

Vandaag heb ik me bezig gehouden met de afwerking van de bandjes.

De randjes die onderaan de banden werden aangebracht kregen na uitharding een laatste streepje Milliput. Dit om een verbinding te maken met de flank van de band. Het Milliput diende naadloos in de band te versmelten. Met een natte vinger lukt dit het best, gewoon blijven strijken tot het goed oogt...

22-13_zps5a2d5964.jpg

23-11_zps7ab83f77.jpg

24-7_zpse95409b3.jpg

Vriendelijke groet van Guy.

Laatst bewerkt:
Over die deuken en bulten, ik moet dit nog even bekijken want ik kan me geen kapotte deurtjes veroorloven, dan blijf ik er liever af....

GUnit, het zal zonder die deukjes ook een prijsbeestje worden hoor, het was maar een opmerking, geen verplichtingen hé ;)

GUnit, het zal zonder die deukjes ook een prijsbeestje worden hoor, het was maar een opmerking, geen verplichtingen hé ;)

Het is iets wat ik zeker nog zal bekijken Beyond, ik ben trouwens blij met dit soort opmerkingen, die zijn steeds goed bedoeld en komen van ervaren bouwers die ik naar waarde schat.

Laat de verf maar komen G. :)

Oja strakke bouw van het model.
Misschien een leuk idee voor deuken in deuren, gewoon de deuren uit messing plaat bouwen als de vorm van de deur niet te moeilijk is :$

Goh Ron, ik moet eerlijk bekennen dat ik een plastic addict ben, messing solderen heb ik nog nooit gedaan, maar het is absoluut zeker zo mooi.

Je kan dat deurtje ook verwarmen in heet water en er dan een deuk in duwen, dan heb ik ooit eens gedaan bij een benzinetank van een motorfiets op 1/12. De halve tank in heet water en er dan een deuk in gedrukt, ging perfect.

Goeie tip Walter, ik heb een 1/25 project op stapel staan, met dank ook aan Camaro. Dan kan ik dit zeker eens proberen, op 1/35 lijkt het me eerder een risico om een deurtje te verwarmen.

Ik weet dat je een plasticfiel ben G. :8 maar met zo`n deurtje wat vlak is hoef je niet echt te solderen maar ieder zijn ding en ik blijf het toch wel mooi vinden PE of niet ;)

Dit topic vannacht als een spannend boek door gelezen.
Ik ben, zoals je weet, geen militair bouwer en kom dus bijnaniet in deze hoek van het forum.
Maar ik ben wel fan van jou werk. Super mooi en duidelijk uitgelegd.
Ben benieuwd wat je er weer van gaat maken met het schilderwerk, succes!

Fred

Da's al te moeilijk voor me Ron, zo'n pe vlak deurtje solderen ! Toch wil ik het ooit eens bespreken met één van jullie, wie weet laat ik me gewillig over de streep trekken ? !

Fred, je bent steeds welkom he, ik vind het leuk van je dat je hier verzeild geraakt, als non-militair bouwer !

Laatst bewerkt:
Update 1 van het schilderwerk.

De basis over het plastic.

Om het plastic van een basis te voorzien, wordt veelal gebruik gemaakt van primers.

Ik werk zelf het liefst met acrylverf over de grondig ontvette onderdelen. Ontvetten doe ik met lauw water en Dreft in een bakje.

Terug naar de verf :hiervoor neem ik glanzende/satijnglanzende verf en geen matte verf.

De reden hiervoor is dat matte verf gebruikt als basis er gemakkelijker weer af komt doordat je de onderdelen van het model meermaals moet manipuleren, deze is maw. niet zo slijtvast. Niets is zo'n domper op de vreugde als plastic dat door een verflaag heen begint te schemeren !
Een glanzende basisverf droogt niet alleen maar ze hardt ook uit, wat een sterk fundament inhoudt.

Over deze basisverfkleuren kunnen straks probleemloos matte en satijnglanzende kleuren toegepast worden.

Ik heb de wielen, het motorblokje en het chassis reeds van de basis voorzien.

25-10_zps1bcb8a57.jpg

Wordt vervolgd : carrosserie, deuren, bodemplaat...

Vriendelijke groet van Guy.

Laatst bewerkt:
Awel Guy, het klinkt misschien onnozel maar ik vind dit een goede en zeer bruikbare tip. Had hetzelfde probleem eerder ook reeds ondervonden en glanzende verf is inderdaad een goede oplossing voor een op het eerste zicht futiel probleem.

Inderdaad een interessante tip ! Meestal spuit ik matte verf als basiskleur waarover ik een laagje satijn vernis drapeer vooraleer te starten met het verweren.

Blijkbaar is het dus beter om wat satijn vernis onder de basiskleur te mengen ?

Groeten Rik

Hey G. terug een mooi resultaat man en een goede tip van die glansverf.
Heb het in het verleden al voor gehad dat de verf loste (was mat).
Bedankt voor de tip man.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan