Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
En meneer maar zeggen dat hij geen toverstokje heeft of een hoge hoed...:laugh::laugh::laugh::laugh:;)
G*dv****mme Guy, dat is weer een pracht stukje vakwerk hé man.
Dit is toch telkens weer genieten van je vorderingen...

Mark

Dank je Frank !

Rik, hoe beter ik nu de texturen kan voorbereiden hoe makkelijker en realistischer ook het schilder- en weatherwerk zal worden.

Dank je Filip !

Die boortool is mijn toverstok Mark, jongen ik ga daar nog zoveel plezier aan beleven ! Ik wil er ook het gebriseerde glas mee gaan maken.

Dat gebriseerde glas gaat je ook lukken G.
Daar durf ik zelfs niet meer aan te twijfelen.
Met het juiste tolleke, komt dat goed.

Mark

Hey G. Knap resultaat terug man. Hij krijgt stilletjes aan meer en meer vorm e. prachtig werk en mooie toevoeging van de details.

We doen nog efkes ons best he mannen !

Vandaag moesten de bandjes eraan geloven. Omwille van de zware neus wilde ik de voorkant wat laten doorhangen.

Met een zaagje heb ik alvast de banden een plattere look gegeven. Nu is het volgende de afwerking met Milliput, want zo lijkt het er nog niet op.

20-13_zps1bf7d3f3.jpg

Het gaat toch al een beetje de goede richting uit.

Nu Milliputteren zie !

Laatst bewerkt:
Het ging hier van keer heel vlotjes. De Milliputbolletjes werden langs onder op de platte vlakken gedrukt en gemodelleerd met een paar vochtige penselen. Straks gooi ik er de fotokes ervan op.

Nu nog een tiental stukjes gereedmaken voor verlijming en een rek scratchen en we zijn weeral klaar met de bouw.

Ik begon de geur van de verf alweer te missen...

Prachtige werken die hier getoond worden, ongelooflijk...
Maar er is mij iets opgevallen, en dat is dat je deuken langs de buitenkant van je deuren hebt, maar ik zie ze niet langs de binnenkant :O
Of zijn deze niet zichtbaar op de foto's?
(Je weet dat ik wel eens kan muggenziften hé ;) )

Ik ben een volger in alle stilte, maar?
Aangezien het voertuig de tand des tijds al goed heeft gevoeld
komen er in de brandstoftanks ook nog deuken?

Grtz

De deuken in de deurpanelen stemmen inderdaad niet overeen binnen en buiten, ik heb het plastic niet dun geschuurd hier maar weggehaald met een scalpel. Beide zijden ook nog eens een keer 100% laten overeenkomen is quasi onmogelijk op deze wijze. Ik wil echter graag eens kijken of ik hier nog wat kan bereiken...wordt vervolgd.

De brandstoftanks worden volkomen onzichtbaar achter de body Dikkie. Ze worden wel verouderd met verflagen en roestvorming.

De banden dan :

21-13_zpsfc617854.jpg

Goeie opmerkingen jongens, bedankt voor het meedenken !

Vriendelijke groet van G.

Laatst bewerkt:
Hey G. mooi terug man.
Had jij dit in het verleden niet eens gedaan op een kookplaat of ben ik mis?
Nu eens anders dan.

Buzzy, denk dat er veel van afhangt hoe "plat" je je banden wil hebben.
Op een kookplaat kan je dit beter beperkt houden (als je geen ruzie wil met je halve trouwboek hé).
Het risico is dat de hitte te groot wordt en de plastic echt wegsmelt en aan de kookplaat kleeft...
Wanneer je voertuig bijna op zijn velg staat, ben je beter om de zaag te hanteren.

Mark

Hey Mark,

Buzzy, denk dat er veel van afhangt hoe "plat" je je banden wil hebben.
Op een kookplaat kan je dit beter beperkt houden (als je geen ruzie wil met je halve trouwboek hé).
Het risico is dat de hitte te groot wordt en de plastic echt wegsmelt en aan de kookplaat kleeft...
Wanneer je voertuig bijna op zijn velg staat, ben je beter om de zaag te hanteren.

Als ik mijn banden vlakker wil leg ik eerst Al. folie op de kookplaat.
Als je de Al. folie eerst een beetje verkreukeld krijg je automatisch een reliëf in de vervormde band.

Grtz

Mark, Buzzy, dit is een andere manier, de kookplaat gaat ook prima maar deze banden zijn zo zwaar dat ik een tijdje bezig zou zijn geweest. Ik gebruik daar dan bakpapier voor, maar Dikkie's methode met zilverpapier lijkt me ook het proberen waard.

Deze banden komen in een bos-scene te staan, dus er zullen veel bladeren op komen, wat van de platte banden weinig zal overlaten. Ik wil het voertuig echt "in" de bodemlaag neerzetten voor een realistisch resultaat. In dat opzicht is al de gedane moeite een beetje nutteloos geweest, maar het moest maar zo plezant niet zijn he...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan