Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer mooi resultaat Guy.
Had toch graag nog een opmerking (in de positieve zin) over het interieur gegeven zonder je prachtige werk te willen afkeuren.

Als ik zo de foto bekijk van de zetels en de vloerplaat, de reeds aangebrachte roestgaten en rekening houdende met het openstaande dak, dan vrees ik toch dat je wat meer (gaten)schade zal moeten aanbrengen aan de vloerplaten. In het bijzonder denk ik hierbij aan de dieper liggende stukken antislipplaat tussen voor- en achterzetels waar de soldaten hun voeten op rusten. Niet alleen was dit vuil en nat door de schoenen maar het zijn perfecte waterbakken zonder afvoer m.a.w. het minste water of vuil bleef er gewoon in staan tot het uitgeschept of uitgedroogd was.
Ik besef dat dit werk achteraf misschien niet zo goed zal te zien zijn maar het lijkt mij onrealistisch dat er aan de buitenzijde van het voertuig veel roestschade is en aan de binnenkant niet.
Gisteren nog wat junkyard filmpjes bekeken op Youtube en op TV en overal is het hetzelfde liedje: de vloerplaten, de achtervleugels en de zijplaten onder de deuren rotten het eerst en raar genoeg de bovenzijde van de spatborden het laatst. Dit waarschijnlijk omdat het water er gewoon afloopt en dit het eerste is dat droogt in de zon.
Nogmaals, 't is goed bedoeld hé.
Erwin

Erwin, de vloerplaat ga ik zeker nog van wat doorroestschade voorzien, je hebt dat goed gezien. Ook is er een zeteltje welk ik nog een beetje wil verbeteren alvorens het te gaan schilderen en afwerken. More coming up.

Buzzy, ik ga op zoek achter die toververf !

Ik denk dat het niet zo zeer die toververf is die je gebruikt G, maar eender dat toverstokje...:laugh:;)
Nee alle gekheid bij een, jongens toch dit is weer genieten in de hoogste graad.
Ben benieuwd naar de eerste kleureffecten op het beestje.

Mark

Mark, het enige wat ik met mijn toverstokje getoverd heb zijn drie dochters ha !

De zeteltjes heb ik een laatste keer gecontroleerd en ik denk dat ze nu wel genoeg detail hebben om straks acceptabel uit de verf te komen, toch heb ik er nog twee moeten bijwerken...

De bodemplaat kreeg bezoek van de boortool om deze te verdunnen en van ingeroeste gaten te voorzien. Zoals Erwin reeds opmerkte heb ik de lagere traanplaten ook dun geschuurd en hier en daar langs de randen geopend.

Zover staat het tractortje nu :

12-16_zps70b71f4f.png

11-21_zps745ef6a2.png

10-23_zpsc639bd29.png

Nu ga ik de vloerplaat aan een laatste kritische blik blootstellen en desgevallend nog verbeteren.

Vriendelijke groet van Guy.

Hier kan ik niets aan toevoegen gewoon dat ik de kinband terug boven gehaald heb. Knap resultaat al en dat zonder 1 spatje verf tot nu toe.

Een ongebruikt lijkt me toch nog steeds de beste oplossing, geen gewonden in deze roestbak he mannen, deze staat straks vergeten en weggedumpt in een bos.

Ik ben bezig met het butsen van de body, hier een voorsmaakje :

14-17_zpsfa321922.png

13-17_zps461b6369.png

Wellicht haal ik hier of daar nog zo'n opgegoten luikje weg om het te vervangen door eentje dat wat verwrongen aan de body hangt.

Hey,

Guy jongen, vier vrouwen op uw kap, ik geloof dat ge gaat modelbouwen dan...... ;) neen neen, alle gekheid op de stok, ge gaat er hier een fantastische roestbak van maken, ik voel het al aan mijn water.....:) ;)
Ik heb gelezen van een boom door de wagen, persoonlijk zou ik dit zekers doen daar het effect van verlaten roestbak versterkt gaat worden, maar neem een klein boompje, anders zou je teveel 'schoons wegsteken.

Knap man, een vraagje G.
Is misschien een stomme vraag maar hoe bekom je die geblutste indruk, is dat met thinner om de plastic zacht te maken en dan met tandenborstel of ander voorwerp er op los?

Guy'ke ik zit al een hele tijd te volgen in stilte omdat er anders toch alleen maar oh's en ah's zouden uitkomen..... maar kan me toch niet houden ze

Aaaaaaahhhhh

Jullie worden bedankt voor de reacties jongens !

Buzzy, de geblutste indruk bekom je door met een Drempel of boortool met diverse opzetstukken de body te lijf te gaan, gaande van puntige tot bolronde. Zo probeer je dan op het gevoel deuken etc. te maken. Nadien met een schuurpapierke netjes alle krasjes weghalen zodat alleen de overgangen overblijven.

Prachtig om dit te zien gebouwd worden.....En dan terug te zien verdwijnen :O
Ongelooflijk werk GUnit, ik kom telkens kijken, maar in stilte, ik weet toch nooit iets deftig te zeggen. Woorden schieten tekort....
Maar ik ben en blijf een bewonderaar ;)

Ik ga nu efkes zwijgen en genieten zie...
Goed efkes voorbij, ja G ge zijt voorwaar een tovenaar met uw boormachientje en tollekes...
Ik heb de kinband ook maar al terug voor alle zekerheid boven gehaald.

Mark

Een beetje verder gedaan aan de portieren...

De deuren uit de kit zelf wilde ik eerst vervangen maar de bewerkingen die ik er bij wijze van experiment op uitvoerde, vielen goed mee, dus kon ik mezelf een dag scratchwerk besparen. Hoofdzaak was om een dunne plaat-effect te bekomen langs beide kanten, binnen- en buitenzijde.

Met een halfrond snijmesje krabde ik deukjes in het plastic en ook de boortool deed opnieuw z'n rondjes voor fijnere schade. De onderkanten van de portieren kregen een afgeroest uitzicht. De ramen waren in twee verdeeld door een stijl in het midden maar daarvan maakte ik telkens één venster door de stijlen te verwijderen.
De binnenkanten kregen nieuwe klinken. Ook werd een diagonale versteviging in de deurplaat aangebracht. De balkvormige scharnieren verving ik door ronde.
Als laatste bewerking haalde ik nog een fijn schuurpapiertje over de deurpanelen.

De deuken werden erin gekrabd met een halfrond scalpelmesje :

15-12_zps2b7b8b25.png

De binnenzijden kregen verstevingen en nieuwe klinkjes, de middenste stijl werd weggehaald :

18-12_zps8cd36106.png

De deurtjes met daarbij de referentiefoto :

17-18_zpsf3babda4.jpg

Om een idee te geven van hoe ik de deur straks wil positioneren :

16-13_zpsde99df29.jpg

De handgrepen onder het raam dien ik morgen nog even te fabriceren met koperdraad. De stand van de klinken langs buiten check ik morgen eveneens.

Vriendelijke groet van Guy.

* bedankt voor de reacties he mannen !

Laatst bewerkt:
Efkes vlug door de build gaan om vlug te kunnen schilderen, noemt 'ie dat dan !

Maar toch heel mooi werk dat je hier toont, Guy. Heerlijk hoe je die verweerde, doorroeste plaat weergeeft. Zelfs zonder verf voel je gewoon waar je naartoe wilt.
Telkens opnieuw worden we verrast wanneer we dit topic even bijbenen.

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan