Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk, zijn we het met z'n drieën er al over eens.;)
Dit kan niet meer verkeerd lopen...:D:D:D alleen nog maar meer roesten:laugh::laugh::laugh:

Mark

Mooi rollend chassis en dit bewijs toch wel weer dat Tamiya toentertijd ook al een hoge standaard van kwaliteit was.

Mooi rollend chassis en dit bewijs toch wel weer dat Tamiya toentertijd ook al een hoge standaard van kwaliteit was.
De kit's van Tamiya kwamen begin jaren '70 in West-Europa op de markt, die eerste modellen stelde heus niet veel voor en waren eerder "speelgoed" dan wel modelbouw. De innovatie bij Tamiya ging echter als een sneltrein, nog geen tien jaar later stonden zij hier bekend als het beste modelbouwmerk, wat vandaag door heel wat andere merken wordt geëvenaard.
Eender hoe: Tamiya behoort nog steeds bij de besten. (Jammer genoeg niet bij de goedkoopste)

Momenteel ben ik een serieuze batterij late diensten aan het draaien jongens, en de afgelopen dagen heb ik helse spitsroeden mogen lopen (met dank aan sommige reizigers die het plezant blijven vinden om treinbegeleiders verrot te schelden terwijl die net àlles doen om de schade in te dijken) door de problemen bij het spoor dus ik ben helemaal LEEG. Wellicht van't weekend een update want de goesting is er, maw. de Mo is er, nu nog de Jo !

Vriendelijke groet ! G.

Jullie zullen wel denken dat ik dit vehikel op on hold heb gezet maar dat is niet zo hoor, we hebben er een nieuwe bewoner bij ten huize Van Ginneken en die vergde veel van mijn tijd wegens ziekte (Off Topic forum).

De stoeltjes werden overtrokken met een laagje Milliput.

Ze zijn nog niet helemaal af maar ik wil best even beschrijven hoe ik dit tot zover in mekaar prulde :

- een beetje milliput werd gereedgemaakt en in de vorm van een bolletje platgedrukt op ieder rugleuninkje/zitting),

- om dit volledig plat te drukken gebruikte ik een zakdoekje met fijne textuur,

- de randen werden bijgesneden tot tegen het plastic,

- hier en daar prutste ik het Milliput laagje open om er schade op aan te brengen.

Nu ga ik zien welke details ik evt. nog kan aanbrengen of verbeteren.

Ik hou m'n maten op de hoogte !

Groeten en goeie zondag nog !

G.
3-28_zpsbecfbce5.png

Guy, weer eens bijgelezen en wat een mooi werk (wat jij dan weer prullen noemt ;) ).
Goed idee van die milliput als stoelbekleding, is mooi te bewerken.

Hey...........je moet er maar opkomen hé,schitterend idee,en mooi uitgewerkt!
De Guy have no limit. ;)

De structuur (van het zakdoekje) was mij meteen opgevallen op de foto, deze komt zeker tot zijn recht!
Blijft de miliput niet kleven aan het zakdoekje ipv het stoeltje?

Prachtig met die beschadigingen ;)

Mooi resultaat Guy !

Originele benadering met je Miliput, meestal lees je dat dergelijk resultaat bekomen wordt met papieren zakdoekjes en houtlijm, maar jouw produkt is zeker niet minder.
Qua details en de verbeteringen die je evt nog kunt aanbrengen, misschien eens je ogen goed de kost geven wanneer je dienst doet op een gevandaliseerde (pff wat een woord) trein ? Ik bedoel maar : wat de onderliggende lagen zijn, geen grafitti, hè !

Groeten Rik

Wim, ik gebruik Milliput omdat ik er met tissue en verdunde houtlijm geen bal van bak, het eindigt dan steevast in ontevredenheid.

PeiperJ, lol, wees gerust ik ken mijn limiet tegenwoordig nu mijn ogen met hetouder worden stilaan wat achteruit gaan, maar focus tegenwoordig graag op hetgene ik graag doe, schilderen.

Beyond, de kleefkracht op het stoeltje is veel sterker. Je kan tevens wat talkpoeder op het doekje doen.

Rik, onze treinen hebben soms wel vier millimeter aan verschillende afpellende verflagen ! Zeer mooi studiemateriaal trouwens, net als al dat vet en die smeer op de onderstellen, ik geniet daar elke dag van.

Silenoz, geen vering die eruit puilt nee, er komt wat rotzooi in de binnenkant te liggen dus je zou er zowieso niet veel van terugzien.

Me deze namiddag wat beziggehouden met het aanpakken van de mud guards, verdunnen met de Dremel, gaten snijden en prikken, Tamiya Extra Thin erover dabben en een laatste laagje leggen om een en ander te verzachten in het oppervlak. Later bij het afwerken met verf en pig's zal dit mij in de kaart spelen, ik wil korstige roesteffecten en dit is de aanzet.

4-25_zpsc2e70d59.png

Groeten van G.

Ik ga toch dringend een andere hobby moeten zoeken zulle... klantkossen, neuspunniken, oorkeuteren ofzo:P:P:P:wacko::wacko:
Amai G, ge zijt weer aan het graaien in uwen toverhoed hé...
Schitterend makker, ik kan er alleen maar van genieten.
Weeral benieuwd naar het vervolg.

Mark

Hey G. Dat ziet er hier terug veel belovend uit. Zit nog steeds op de eerste rij met mijn cola en popcorn.

Dit wordt terug een levensechte weergave, dit wordt terug ééntje om de vingers bij af te likken.

Grtz Bart.

Wauw ,zoals een bouwvakker zou zeggen......de ruwbouw is bijna klaar :)
Naar jou topic's kijken is leuker dan een filmpje in de bioscoop bekijken ,bij jou blijven de verassingen komen.
Weer sterk bezig Guy.

'k heb al een mooie titel om op de sokkel te kleven : Gruyère !

Die mudguards zijn een prachtige gatenkaas geworden. Zeer mooi door******de plaat. Dit wordt schilderwerk om de vingers van af te likken.

Groeten Rik

Mark, dankzij de tool ging dit probleemloos. Ik ben daar heel content van !

Buzzy, altijd welkom in mijne cinema !

Bart, op het net vond ik nergens een wrak versie van deze Tamiya kit, daarom alleen al wou ik deze weg op.

Filip, dit is voor mij ook telkens een verrassing want je weet nooit 100% welk het uiteindelijke effect wordt en in welke mate je verder de zaak naar je hand moet zetten voor een optimaal resultaat.

Rik, ik ga deze inderdaad zeer graag aan een gruwelijke paintjob onderwerpen ! Ditmaal komt er ook mos en groene aanslag aan te pas, afgevallen bladeren, troep...dit gaat een echt boswrak worden !

Met de neus erop en de fenders vooraan klaar wat het doorroesten betreft ziet het er zo uit :

6-27_zps49bafd3b.png

Morgen enkele fijne details op de fenders, Tamiya vergat enkele boutjes die ik wel een goede toevoeging acht. Ook boor ik nog gaatjes waar de bevestigingspunten van de lichten zaten. Die blijven verwijderd op mijn model.

Hey,

Guy jongen, dat wordt een roestbak om u tegen te zeggen, ben benieuwd naar de verdere vorderingen..;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan