Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey G. knap gedaan man.
Net als de anderen vind ik de deur zeker geslaagd.
Wat ga je nog op ons af sturen?

Oefenen zegt hij :laugh: ik denk dat de meesten hier al heel blij zouden zijn met zo'n resultaat.

Niet van echt te onderscheiden,want het is echt!Wederom het bewijs dat de "weathering-master bent Guy ;)
I love it!

Gelukkig kan je hier op het forum ook vanop de laatste rij alles aandachtig volgen, want vooraan is alles al uitverkocht zie ik :(
En een probeersel...man man, wat zou ik graag jou probeersels kunnen namaken... :O

Allez allez mannen toch, da's allemaal niet zo moeilijk ze, kheb den Guy dat zelf horen zeggen destijds:" je doet dus gewoon zo en zo, en voila, ge ziet da gaat gewoon vanzelf hé".

En neem nu dat deurke, komaan zeg... gewoon wat honderdtal verschillende technieken, een perfect gevoel voor kleuren, aanvullen met less is more, dan nog wat pure mojo eroverheen en wat abrakadabra enzo... dat kan toch iedereen?

--- zonder zeveren, Guy dit is pure klasse!!! ---

Ik ga eerst even in vogelvlucht opschrijven hoe ik dat deurtje heb gedaan want zo moeilijk was dat écht niet, 't is een kwestie van proberen :

1. de roestkleur acryllaag zoals alle onderdelen gedaan werden, wordt de basis om op te starten,

2. hierop wordt een viertal lagen haarlak gespoten (laten drogen telkens) met de airbrush en in de laatste laag strooi je zout waar gewenst voor deze laag droog is,

3. na een vijftal minuten kan je een stevige kleurlaag leggen, zoals in dit geval heel licht verschenen blauw (let op : verdund met water, geen thinner !!!),

4. na een uurtje drogen begin je dan de zoutkorrels weg te pitsen met een tandenstoker, tot een glad oppervlak overblijft,

* als deze te vast zitten, wat bevochtigen met een weinig water, zo wordt namelijk de haarlak zacht,

5. nu kan je met bevochtigde penselen extra verfschade en roest tevoorschijn halen door de haarlak zacht te maken en alzo de toplaag weg te nemen,

* grote roestvlekken kan je maken door ook het oppervlak zelf te bevochtigen,

6. na droging kan je dan een dun mat vernislaagje leggen, satijnvernis kan ook,

7. hierover werk je dan met roestkleurige olieverfwashes, iets dikker dan normaal, op de roestvlekken, ontzie de verfrestanten zoveel mogelijk,

8. onmiddellijk gevolgd door roestkleurige pigmenten die je nauwgezet in de nog natte roestkleurige olieverfwash tamponneert,

* het teveel haal je weg met een zachte borstel.

9. de verfresten kan je subtiel bijkleuren door een heel dunne roestkleurige wash eerder te gebruiken als een filter, om de verf te verouderen.

De nieuwe deur werd zwaar beroest maar moet nog verder uitgewerkt worden. De body is met uitzondering van wat aangebrachte verfresten, nog onbehandeld.

33-7_zps297d6814.png

Detailfoto :

32-7_zps238875a3.png

Groeten van Guy, hopelijk is alles duidelijk.

Mooi gedaan guy, maar geef mij toch maar de vorige deur!

Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak hé ;)

Cheers,
André

Hey Guy, bedankt voor de duidelijke uitleg, we leren weeral bij !

Toch een paar vraagjes:
- hoe lang duurt het eer zo'n haarlak laagje droog is ?
- hoe krijg je de haarlak in je airbrush, welke haarlak gebruik je of maakt dat niet uit.
- en als laatste, hoeveel zout moet ik me daarbij inbeelden ?

In ieder geval een prachtig resultaat met je "eenvoudige" werkwijze. Vraag me af of ik daar ooit zal geraken.

Dirk

Wim, graag gedaan !

Filip, het gaat in de richting die ik me voorhoud maar er is nog wel werk aan de winkel.

André, aan de andere zijde zit nog een deur en die wil ik meer naar de vorige laten lijken. Dat heeft te maken met de positie die het wrakje straks zal innemen op het display, nl. met de neus naar links wijzend. Verder probeer ik een zo gevarieerd mogelijk model te maken inzake het uitzicht van het roest.

Leysend, een haarlaklaagje droogt op een minuutje. Je spuit het in de cup van je airbrush. Ik post straks meer foto's die de met zout aanwezige toestand tonen.

Buzzy, dank u !

Je spuit het in de cup van je airbrush.

Dat vroeg ik me dus af haarlak zit toch al in een bus? waarom niet met de bus spuiten???

bedankt voor de uiteenzetting daar hebben we heeeeeel veel aan ;)

En ziet er echt geweldig uit!!!!

Dat vroeg ik me dus af haarlak zit toch al in een bus? waarom niet met de bus spuiten???
Dat vroeg ik me ook eerst af, maar bij nader inzicht denk ik dat je rechtreeks uit die spuitbus spuit de nevel te veel verspreid is en je dus niet gericht kan spuiten zoals met een AB... of ben ik mis?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan