Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Guy
Dit is nog niet aan mij besteed.
Je uitleg met foto's erbij is zeer duidelijk en leerrijk zeker voor groentjes zoals ikke!!! veel duidelijker en handiger dan in de F.A.Q 2
Doe zo verder GrootMeester!!;)

Dat is inderdaad terug een prachtig resultaat en een zeer goede uitleg zoals we van u gewoon zijn e meester G.

De zeteltjes zijn gecompleteerd met de kussenvulling en ook die is reeds gekleurd in de basiskleur. Daarna werden ze verlijmd op de vloerplaat. Nu kan ik verder met het onderling op mekaar afstemmen van wat er binnenin te zien is. Ik wil een vuil interieur met resten van afgevallen bladeren en naalden die via het open dakdeel naar binnen gedwarreld zijn.

Morgen zeker een nieuwe update.

Vriendelijke groeten van G.

We kijken er al naar uit G.
...........................................
............................................
Is het al morgen? :)

Buzzy, ik geloof dat het morgen euh...vandaag is.

Vandaar een update van de werken.

De zeteltjes, de diverse poken, het stuurwiel etc. zijn definitief op het vloerplaat-onderdeel verlijmd. Ook de vulling van de zeteltjes werd aangebracht en gekleurd met eerst een acryllaagje, gevolgd door enamel wash om ook dit alles wat te verouderen.

82-1_zpsbb6b4581.jpg

De volgende stap voor wat het interieur aangaat, is het toevoegen van vuiligheid die uit de bomen is komen dwarrelen.

Er is ook een begin gemaakt van het inlijmen van zelf gesneden stukjes doorzichtig kunststof want de kit raampjes waren echt veel te dik naar de huidige maatstaven.

Omdat ik kapot glas wilde hier en daar, kwam dit ook goed van pas. Met een vlijmscherp scalpel kan je moeiteloos barsten en scherven nabootsen in het 'glas'.

Met acrylverf maakte ik reeds een waterverdund groen mengseltje af waarmee ik de groene aanslag op de ruitjes wilde creëren. Dit wordt een goede basis om later met enamelwashes van AK de zaak af te werken (groene aflopers).

83-2_zps2d7408ab.jpg

Nog veel te doen wat het ruitenwerk betreft, en dan terug naar het interieur ! Daarna gaat het chassis voor de bijl, gevolgd door de wielen en dan mag ik dit klaar noemen ! Alhoewel ik me dan op het maken van enkele bomen zal storten, en een grondje...nee nog niet klaar dus...bij lange niet !!!

Laatst bewerkt:
Hey,

Guy, ik kan enkel zeggen dat het een fantastische roestbak is (hier wel goed bedoeld he - in andere omstandigheden kan dit eerder pejoratief zijn) ;)

Ja Guy, schitterend zoals gewoonlijk!
Ik heb wel een kleine vraag:Welke haarlak gebruik je?
GRTZ
Koen

Hey G.
Dat is terug prachtig man of is het een foto van een echte als refferentie materiaal.
Proficiat man.

Bedankt alweer jongens !!!

Koen, om even uw vraag aan te halen, ik ga dat morgen weten te zeggen want ik weet dat niet uit het hoofd. Het is wel een goudkleurige bus. Morgen uitsluitsel.

André, de eerste foto werd genomen op een moment dat de zon er nog niet bij kon. De tweede foto werd beïnvloed door de zon die toen hard scheen. Toch is het iets tussen de twee in, het model is ingetogener dan de tweede foto, dat alleszins. Omdat ik de achtergrond naar de witte kant getrokken heb met de kleurenbalans van mijn pc, werden ook de kleuren van het voertuig net iets feller.

Ik probeer volgende keer op een ideaal moment foto's te nemen !

Ik had het we gedacht dat de tweede foto beïnvloed werd door het licht ;)
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen doe zo verder en het wordt weer een topper!!!!

Cheers,
André

Weer een echte topper man,heb het topic nogmaals door genomen echt schitterend en zo leerzaam alvast hier voor dank meester...

Update time, ik heb een en ander zo duidelijk mogelijk en naar mijn vermogens uitgelegd.

Om eerst even de vraag van KDK te beantwoorden met een afbeelding van mijn haarlak :

93_zps6351dea1.jpg

Over naar de gedane zaken van vandaag...

Het chassis werd vandaag verder bewerkt. Deze stond al een tijdje in een roestkleur acrylverf (Matt Brown). Jullie kennen de drill, 4 lagen haarlak met de airbrush, gevolgd door zout in de laatste natte laag waar nodig, overspoten met een waterverdunde groene acrylverf mat. Nogmaals, waterverdund, omdat de laag verzacht moet kunnen worden met een bevochtigd penseel (met water om de haarlak geheel of gedeeltelijk op te lossen !). Daarna met een tandenstoker de zoutkorrels verwijderd en met een u raadt het al...bevochtigd penseeltje extra chips aangebracht door groen weg te halen waar nodig (vooral randen van balken, in hoeken waar roest gemakkelijk toeslaat...enz.). Nu was het tijd voor een lichte satijnachtige vernismist : Clear + Laquer thinner in een verhouding van 5%+95%. Na droging een stevige olieverfwash in een donkere roestkleur erover gepenseeld, roestpigmenten meet een grote en zachte borstel erin getamponneerd, tot alles droog is en de pigmenten verankerd zitten in de opzuigende wash. Dan met een wattenstaafje en penseeltje gedrenkt in white spirit lokaal weer pigmenten met wash weggehaald, meerbepaald op die plekken waar de zouteffecten (chips) verborgen zitten (boven de vering), zodat deze weer bovenkomen.

86_zps79f7188a.jpg

88_zps9632b31b.jpg

Het resultaat na het ophalen van de onderlaag met zouteffecten :

87_zps1253689b.jpg

89_zps6c2f1dba.jpg

Opspatten van dunne vuile enamelwashes (AK producten met white spirit verdund, bijvoorbeeld Engine Grime) :

90_zps94196d7d.jpg

De grote subonderdelen tot zover (foto onaangeroerd gelaten, gewoon in de zon) :

91_zps1a69486c.jpg

Dezelfde onderdelen, onbewerkte foto, maar nu in de schaduw :

92-1_zps025ba060.jpg

Op de laatste foto's is te zien dat ik de ruitjes allemaal in de body heb verwerkt en verder bewerkt. Deze zijn nu bijna klaar. Eerst had ik op de ruitjes een laagje dunne waterverdunde groene acrylverflaag gespoten, zodanig dun dat de mist in druppeltjes samentrok op het transparante oppervlak. Na droging spoot ik met hetzelfde mengsel nog een tweede laag, transparant weliswaar maar ditmaal in een zachte mist, omdat de verfpigmenten zich meer vastgrijpen in de eerste laag. Na droging een enamellaag Slimy Green van AK verdund met wat white spirit aangebracht en vervolgens met een in white spirit gedrenkte wattenstaaf 'door' de acryllaagjes gepoetst, voor gevarieerde effecten in de algenafzetting. Ik eindigde met een paar aaitjes van een zacht langharig borsteltje, in verticale richting omdat zo het water afloopt.
Nu volgen nog een paar effectjes voor nog meer variatie, hetzij erg subtiel.

Groeten van Guy.

Laatst bewerkt:
Prachtig, gewoonweg, P R A C H T I G!!!!!!!!!
Bedankt voor deze SBS oh grootmeester.
Knap stukje vakwerk weer G.

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan