Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie en leerrijke updates Guy. Veel bouwers gaan verweren en chippen op de eindlaag, waardoor de onderliggende kleuren tevoorschijn komen. De manier die ge hier toont bouwt de kleuren en verwering van binnen naar buiten op, waardoor ge veel meer diepte krijgt.

Knap werk.

Dank u voor de reacties.

Pascal, ik wil deze methodes nog verder onder de knie krijgen om op termijn geen chips meer te hoeven schilderen. Modelbouw evolueert en qua schildertechnieken ga ik daarin graag mee. Alles een keer proberen he...

Nu heb ik een update maar geen foto's van de laatste bewerkingen. Dit omdat ik mijn aandacht er echt 100% bij moest hebben, een fototoestel om de haverklap gebruiken zou mijn focus verminderd hebben.

Ik zal het wel goed proberen uit te leggen...

Het roest op de body en vloeronderdeel kregen eerst lokaal een dunne roestkleurige olieverfwash. Hierin werkte ik dan met een fijn penseeltje roestkleurige pigmenten uit verschillende tonen. Na indroging borstelde ik dan het teveel weg. Er bleef juist genoeg hangen voor de effecten die ik nastreefde.

Vandaag was het dan tijd om wat extra kleur aan te brengen. Dit kon via de typerende groene aanslag die zich op zo'n wrak in een bos vormt.
Ik deed dit met AK Slimy green light en dark, in het begin voorzichtig verdund op plekken die dat vereisen. Nadien versterkte ik lokaal de wash waar de meeste algen zich bevinden. Vooral het schuin aflopende dak, hoeken en kieren, en de onderste helft van de verticale panelen kregen deze algenvorming toebedeeld.

73-2_zps206cc98c.jpg

74-2_zps6c478f90.jpg

Morgen doe ik misschien verder, er moet ook nog gewerkt worden.

Goed weekend ! Guy.

Laatst bewerkt:
Dat wordt alweer een deftige roestbak! :D

(ik vraag me af... zou je niet beter je nick veranderen in "Rusty"????) :laugh:

Hey G.

Terug knap man en werken moet inderdaad ook soms.
Ook terug een mooie uitleg.
Op naar het volgende.

Dit wordt hoe langer hoe echter :O
Prachtige bak hoor!!
En sorry dat ik hier niet meer neerpen, ik weet gewoon niet wat ik er moet op zeggen.....
Behalve dat het prachtig is :))

Amai mijne frak... Echt waar Guy dat kleurenspel is zoooo subliem!!!

Hoop deze toch eens real life te mogen aanschouwen.

Morgen doe ik misschien verder, er moet ook nog gewerkt worden.

Goed weekend ! Guy.
En dat niet alleen. Er is ook nog een ledendag morgen hé G...
Ge gaat er toch eens langskomen, niet ?

Schitterende vooruitgang weer, jongens toch ge ziet dat beest echt verroesten terwijl ge er naar kijkt...

Mark

Amai Guy, precies echt. Zet dat in een landschap en je kan niet meer zien dat dit modelbouw is maar het levensechte.

Sorry nu even >w

Guy, kan je eens gaan kijken naar mijn Pz 1 bison. Heb je haarspray en grof zout methode willen imiteren maar ben er niet echt blij mee. Het wit ging er nog heel moeilijk af. Kan je me zeggen wat er mis is gegaan en wat ik nog kan doen om het beter te krijgen.

Jeanke

Merci jongens. Ik heb nog een klein beetje verder gedaan aan de carrosserie, met name de algen werden verder op sterkte gebracht. Terwijl ik de eerste keer nog een penseeltje gebruikte, was het vandaag een fijn sponsje dat het werk deed. Er dient nog een en ander te gebeuren en daarvan hou ik jullie natuurlijk op de hoogte.

75-1_zpsd18ab406.jpg

Laatst bewerkt:
Schitterend,ik vind die groene aanslag zo sublim en perfect aangebracht,een profesionele bewerking/verwerking van AK Slimy green light en dark producten.Je beheerst die techniek zéér goed.
Dit samen creëert perfecte verbondenheid met het roestpalet aan kleuren!
Ik krijg er niet genoeg van ,ik kan uren naar die foto's staren ;)

Deze AK washes missen zeker hun effect niet mannen, en ze zijn zo sterk gepigmenteerd dat je ja-ren toekomt.

Vandaag ben ik begonnen met de zeteltjes.

De rugzijdes van de twee voorste exemplaren heb ik weer behandeld met de haarlak methode.

77-1_zps4941ee0c.jpg

76-2_zps7381700f.jpg

78-1_zpsd2718261.jpg

79_zps4e34f01d.jpg

81-1_zpse37ca4a5.jpg

Nu wordt het stilaan tijd om de vulling erin te steken, ttz. eruit te laten puilen. Dit ga ik namaken met de superfijne vezels uit een ongebruikt maandverband. Ik wil geen bomaanslag nabootsen !

Later meer ! Guy.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan