Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanzer IV/70(A) "Zwischen Lösung" [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Famo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Proper gewerkt Famo, ge moogt enkele dagen verlof nemen..., op je werk :laugh:
Blijft deze een naked kit? Ik dacht van niet :nowink:, maar plannen kunnen veranderen hé ;)

Schone vorderingen hé , wat een week verlof allemaal niet kunnen doen.

Het word tijd dat ge je eens waagt aan een groter project , een vliegdekschip ofzo :D ;)

@PeiperJ & Rik : dankt U

@ Wim500 : nee nee niet van smullen hoor, heb er nu al zoveel werk in gestoken. :8

@ TomPattyn & Beyond : Normaal wordt den "zwischen" gespoten maar ik ben er nog niet echt uit welke kleuren het zullen zijn. Heb hier al enkele mogelijkheden maar denk wel niet dat het effen zandgeel zal zijn. Nu, hij zal eerst wel ergens opduiken als naked kit op één of andere wedstrijd denk ik. We zullen wel zien.

@ PA FIFFI : awel om eerlijk te zijn, zijn er twee dingen die scheef staan en reeds gecorrigeerd zijn. De fotoos zijn wel de niet verbeterde situaties.

attachment.jpg

En de beugel die dient om de loop vast te zetten staat/stond niet juist evenwijdig met de romp. Eventjes afgebroken en juist gezet.
Niet gecorrigeerde situatie op foto

attachment.jpg

@ Tom : ik vermoed dat het deze bogen zijn die je bedoeld, niet ? Deze bogen bestaan uit afzonderlijke stukken die tegen elkaar liggen.
Het is de enige foto die ik heb van die bogen die op een "Zwischen" liggen. Op de "Jagdpanzer IV lang (E)" liggen ze ook. Op de Jagdpanzer IV/70 (V) heb je deze liggen maar ook eveneens reden er jagdpanzers ,van dat laatste type, rond met een ander soort bogen op hun bovendek.

attachment.jpg
(picture for reference only)

@ DJs : Hoe ??? Euh..... moet ik nog een vliegdekschip maken voor je ? "de-door-mij-gemaakte-en-gratis-aan-jou-geschonken-Enterprise" staat daar al te blinken op je kast.... ;)

Laatst bewerkt:
alvast bedankt voor de info ,peter
weer iets bijgeleerd op deze avond.

Oei , een mooi geschenkje gekregen van de bouwers dit weekend!!!!!!:8

gr tom

Is inderdaad prachtig zoals andere collega bouwers ook zeggen.
Het zien van jullie werk motiveert wel om ook te testen en om verder te oefenen.
Tot nu toe heb ik enkel standaard kit's gemaakt maar het kriebelt om in een van de volgende projecten ook eens een PE upgrade te gebruiken.

Yooo gastjes , bedankt voor de complimenten.

@ Buzzy : als je daar goesting voor hebt moet je dat doen. In het begin zal het misschien een beetje aanpassen zijn maar je bent er rap mee weg hoor. Ziet er allemaal een beetje wreder uit dan het in werkelijkheid is.

:why:Famo ik begin danig geïrriteerd te geraken van al dat fabelachtig uitziend superdetailleerwerk waarbij telkens mijn broek van jaloezie afzakt waardoor ik dan door de knieën moet om ze opnieuw op te hijsen ! Ik ben het KOTSBEU !

Guy wa gaan de buren hier wel ni van zeggen,altijd me uwe broek op de knieéen...:ohmy:
Wederom een prachtige update Famo...

En terwijl er een genocide plaatsvindt onder de kalkoenen en kreeften gaan wij nog eens een update-tje plaatsen want we hebben nu ook niet stilgezeten é....

Bon, er zijn enkele clamps geplaatst op den zwischen alsook de 4 staven waar men dan gewoon de reserve wielen over plaatste. Het is de bedoeling dat er niet teveel materieel op het voertuig komt te liggen wat alles een beetje realistischer maakt volgens mij.
Bovenaan de bovenbouw zijn de hefhaken geplaatst alsook de kleine beugeltjes die volgens mij dienen om een zeil vast te leggen tijdens de transport (denk ik)
De pompstok komt uit de PE-set en komt wel mooi uit op het model, al zeg ik het zelf.

attachment.jpg attachment.jpgattachment.jpg attachment.jpgattachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

De shorten op het voertuig zijn ijzeren netten ook gekend als "Thoma shields". Deze schorten werden ook op sommige jagdpanzers opgehangen en als ik mij niet vergis reden er ook Stug's met zulke schilden rond op het eind van de oorlog.
Nu, het ophangsysteem is een simpel maar efficiënt geheel maar ik zal later het systeem wel proberen uit te leggen met de nodige fotoos erbij.
Het schorten systeem bestaat uit ophangbeugels, een ronde draagstaaf/stang die langs de romp loopt aan weerszijden dmv nog eens ophangbeugels.
Alles is reeds klaar gemaakt om te monteren. Het had een beetje weg van bandwerk wat de vrolijke werksfeer niet altijd bevorderde.
Op de linkse foto zie PE liggen met een koperdraadje doorheen. Dat koperdraadje is voorlopig want dat draadje is een scharnier voor het geheeltje en zal ik in de juiste positie zetten bij het monteren. (zie volgende update)
In de platte stukjes zijn gaatjes voorzien door de fabrikant en die zal ik gebruiken om kleine messing of koperen stiftjes doorheen te steken om bij de montage het geheel te versterken.
Fotoos !

De beugels die de ronde draagstaaf ophouden aan de bovenbouw moesten volgens het plannetje geplooid worden in verschillende richtingen maar dat verliep niet zoals het moest daar er scherpe hoeken inzitten en toen die moesten geplooid worden brak de PE gewoon omdat de PE eigenlijk nogal aan de dunne kant is. En dat valt me toch wel een beetje tegen bij Voyager, of zoals we hier bij ons zeggen: "de goedkoopte zit hem ergens in"
Maar we maken daar geen probleem van hoor, we plooien dan maar zelf ronde beugeltjes en solderen de PE stukken eraan en het is weer opgelost.

De schorten zelf zijn netten die op de zijkanten verstevigt zijn met platte metalen latten waarop ook de ophangbeugels gemonteerd worden.
Het is nog niet zeker als alle schorten zullen gemonteerd worden daar het een model zal worden die toch al een beetje een "ancien" is.
Op de onderste foto zie een beschadiging aan één van de schorten. Daar de latten van elkaar getrokken zijn heb ik de boutjes weg geschuurd en gaatjes geboord waar de boutjes plachten te zitten. Er zullen later nog schorten beschadigd worden.

attachment.jpg

Voila, zo ver zijn we al

Amai... der zit al bijna meer koper op dan plastiek :D
Ziet er wel goed uit zo... ben benieuwd naar het eindplaatje.

Ja Famo, amai, dat is weer geen simpel werkje dat je daar hebt gedaan hé makker.
Knap , echt knap ik kan er alleen maar met open mond naar zitten kijken.

Mark

Prachtig, hoe je het allemaal voor mekaar krijgt. En ik hier maar prutsen en klugelen met mijn soldeerboutje.

Grtz Bart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan