Here's Johnny !!!!!!
We hebben een beetje verder gedaan aan de zijbescherming van onze zwischen en hebben eerst de schorten onder handen genomen.
De ophangbeugels van de netten zijn vast gemonteerd ter hoogte van een bout die de platte ijzeren latten (met het net ertussen) aan elkaar verbind. Als ik die beugels er wil aanzetten dien ik de bouten aan de achterkant weg te wrijven om zo mooi aan te sluiten aan de lat. Gelijk heb ik dan ook maar de voorste weg gewreven , een gaatje door geboord en een koperen staafje er doorheen gestoken om de verbinding te verstevigen. Daarna een P&D geslagen en op de weg gewreven bout geplaatst zodanig dat alles terug is zoals het hoort.
Werkwijze in fotoos.
Eerst de desbetreffende boutjes weg gewreven en doorboord
Dan een gaatje in een houten blokje geboord, koperen staafje er in gestoken, het net erover gestoken en ook de ophangbeugel er over gestoken en vastgelijmd. Het gaatje in de beugel was voorzien door de fabrikant.
Het geheel eraf nemen, koperen staafje aan weerszijden afknippen, effen wrijven en P&D erop zetten. De onderkant van de beugel heeft aan de andere kant van het net ook nog een koppelplaatje te versteviging
De beugels die de ophangstaaf aan de bovenbouw bevestigen geplaatst en de ophangstaaf op zijn beurt geplaatst nadat hij in de juiste vorm geplooid werd. Dat klusje was een serieus karwei geworden omdat alles juist moest passen ,de netten inbegrepen of alles ging schots en scheef hangen. Toen de ophangstaaf in de beugels zat moest er nog een sluitplaatje overheen geplooid worden. Deze houden de stang in de beugels vast.
Wanneer alles op zijn plaats stond heb ik dan nog alles voorzien van de nodige P&D's.
Dan de netten opgehangen met dit als resultaat.
De netten hangen bijlange nog niet definitief aan de beugels daar er nog een verankering met de fenders komt. Ook komen er nog gesloten stukken schorten aan de voorkant van de voorste netten te zitten.
Voila ,weer een beetje verder prutsen sie