Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanzer IV/70(A) "Zwischen Lösung" [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is alweer veel veranderd sinds ik je laatst gezien heb :O
Prachtig werk hoor, je blijft me verbazen met je fijn soldeerwerk.
 
Jawadde, der is weer wat vakwerk afgeleverd bij metaalwerken 'Famo en zonen'.
 
Famo, Famo, Famo, ik moet toch een opmerking maken ze.... kvind er net iets teveel plastic opzitten :D

Het is schitterend om te volgen jouw topics, zo'n vakwerk!!
 
Awel gastjes jullie zijn nogal een beetje bedankt voor jullie lovende woorden zeg !!!!!!

@ Walesha : wat het eindplaatje betreft heb ik al een 2-tal dingen in mijn hoofd. ééntje met een speciaal camo-patroon en ééntje met een camokleur op een ander camopatroon, maar ben er nog niet helemaal uit welke ik zal nemen. Eerst zal ik den zwishen eens in zijn blootje in de wedstrijd van Willebroek zetten (Bornem) of misschien dat ik nu in mijn congé rap vorderingen maak dat ik al zal beginnen verven. We zien wel.

@ D-DAY : gewoon een kwestie van je stukken te fixeren met behulp van materiaal die slecht geleidend is (tandenstokers ) .Ik gebruik soms ook wel een pincet maar dan wel één met een zeer scherpe bek zodanig dat er weinig warmte weggeleid word. Ik zal eens enkele voorbeeldjes maken en fotoos nemen en ze dan plaatsen. Niet dat ik de grote metaalbewerker ben hoor, verre van.

@ mad ice ; tis "Famo & Dochter" ;)

@ alle anderen nogmaals bedankt voor de reply's
 
ziet er prachtig uit zo... hopelijk werken de thomaschilden van aber iets beter mee...
 
Dag Famo, wat geweldig mooi.

En jij noemt autobouwers een apart soort, wel jij zit in een eigen sterrenstelsel wat betreft kwaliteit en detaillering:D

Ik kijk nu al uit naar de volgende update.

Groet, Ronald
 
Weer een net werkje van de heer Famo
 
deze vrijdag eens bewonderen , mooie vorderingen

tom
 
Prachtige update, Peter !

Mooie schilden zitten er in je set. In het latere stadium van de oorlog werden deze op verschillende panzervoertuigen toegepast.
De bijzondere manier van ophanging brengt met zich mee dat de schilden wat konden 'slingeren'.

Succes nog.

Groeten Rik
 
@ Silenoz : Daar heb je wel kans in , want de PE van Aber is een beetje dikker als ik mij niet vergis.

@ tourpretentent : de volgende update zal binnenkort verschijnen.

@ Ron & Tom : we doen ons best é

@ Rik : Wat dat slingeren van die netten betreft kan je wel gelijk hebben maar ik moet er wel bijzeggen dat de netten ongeveer halverwege hun hoogte ook aan de fenders bevestigt werden door beugels (zie latere updates) Deze laatste konden wel verzet/versteld worden naargelang er gewone of ost-kettens op het voertuig lagen. Nu als ze een beetje over het terrein zullen rondgehost hebben zal het ganse circus er wel een beetje verwrongen bij gehangen hebben en zal er hier en daar ook wel eentje beginnen slingeren zijn.
 
zekers swa,heb deze goudklomp gezien in eeklo,
@famo ge ziet dat het bouwverlof is zalle
 
Echt een prachtig staaltje bouwkunst. Zelfs zonder verf een pracht om naar te kijken.
Zou bijna jammer zijn om hem een kleurtje te geven. Proficiat.
 
Echt een prachtig staaltje bouwkunst. Zelfs zonder verf een pracht om naar te kijken.
Zou bijna jammer zijn om hem een kleurtje te geven. Proficiat.

Niet teveel zeggen dat hij er beter geen kleurtje zou opzetten, straks geloofd hij het nog :D ;)
Ik ben deze keer zeer benieuwd naar het (originele) verflaagje die Famo van plan is om te gebruiken ;)
 
Ok Beyond,
Ik vind dat hij zeker een kleurtje nodig heeft.
Zo beter.:laugh:
 
Here's Johnny !!!!!!

We hebben een beetje verder gedaan aan de zijbescherming van onze zwischen en hebben eerst de schorten onder handen genomen.
De ophangbeugels van de netten zijn vast gemonteerd ter hoogte van een bout die de platte ijzeren latten (met het net ertussen) aan elkaar verbind. Als ik die beugels er wil aanzetten dien ik de bouten aan de achterkant weg te wrijven om zo mooi aan te sluiten aan de lat. Gelijk heb ik dan ook maar de voorste weg gewreven , een gaatje door geboord en een koperen staafje er doorheen gestoken om de verbinding te verstevigen. Daarna een P&D geslagen en op de weg gewreven bout geplaatst zodanig dat alles terug is zoals het hoort.
Werkwijze in fotoos.

Eerst de desbetreffende boutjes weg gewreven en doorboord

attachment.jpg

Dan een gaatje in een houten blokje geboord, koperen staafje er in gestoken, het net erover gestoken en ook de ophangbeugel er over gestoken en vastgelijmd. Het gaatje in de beugel was voorzien door de fabrikant.

attachment.jpg

Het geheel eraf nemen, koperen staafje aan weerszijden afknippen, effen wrijven en P&D erop zetten. De onderkant van de beugel heeft aan de andere kant van het net ook nog een koppelplaatje te versteviging

attachment.jpg

De beugels die de ophangstaaf aan de bovenbouw bevestigen geplaatst en de ophangstaaf op zijn beurt geplaatst nadat hij in de juiste vorm geplooid werd. Dat klusje was een serieus karwei geworden omdat alles juist moest passen ,de netten inbegrepen of alles ging schots en scheef hangen. Toen de ophangstaaf in de beugels zat moest er nog een sluitplaatje overheen geplooid worden. Deze houden de stang in de beugels vast.
Wanneer alles op zijn plaats stond heb ik dan nog alles voorzien van de nodige P&D's.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg



Dan de netten opgehangen met dit als resultaat.


attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

De netten hangen bijlange nog niet definitief aan de beugels daar er nog een verankering met de fenders komt. Ook komen er nog gesloten stukken schorten aan de voorkant van de voorste netten te zitten.


Voila ,weer een beetje verder prutsen sie
 
Voila ,weer een beetje verder prutsen sie

Peter,als ik zo'n werk aanschouw kan ik alleen maar 1 woord zeggen :.................respect!
Heel mooie en duidelijke uitleg over je werkwijze......als dat geen prijsbeest wordt,mogen ze me "Meier"noemen !!!
Je bent de opper-prutser van ons forum aan het worden ;)
 
:wow: Zeer netjes Peter.
Ik ben niet zo thuis in dit gebeuren met PE, maar het ziet er wel heel realistisch uit.
Ik heb echter wel een vraagje. Wat is die P&D waarover je spreekt ?
De meeste afkortingen ken ik wel maar die dus niet.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan