Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanzer IV/70(A) "Zwischen Lösung" [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ VisjeMar : Die lovende woorden strelen mijn ijdelheid.

Update-time.

Volgende stap die we in elkaar geflanst hebben zijn de grendels om de schorten vast te zetten aan de fenders om het weg en weer slaan te voorkomen.
2 beugels met een plat stuk (vertikaal) stuk metaal die dient voor grendel. Ook hier werden de geponste rivetten van voyager verwijderd, gaatjes in geboord, koperen stiftjes er doorheen gestoken om alles op de juiste plaats te krijgen/houden en na afknippenen effen wrijven van de stiftjes weer nieuwe zeskantte P&D's op ge zet.

attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg

De beugels op de fenders zijn verstelbaar zoals reeds voordien in een vorige update gezegd.
Hoe gingen ze te werk om die schorten op te hangen. gewoon de schorten aan de ophangstang ophangen in de eerste sleuf van de ophangbeugel, grendel omhoog schuiven/trekken en schort tegen de fenderbeugels duwen en grendel weer naar beneden schuiven
Voor de gewone (dagdagelijkse :8 ) tracks werd de fenderbeugel omhoog gekiept om de schorten in te vergrendelen.

attachment.jpg attachment.jpg

Legde men de Ostkettens (sneeuw-tracks) erop moesten ze (als ze nog schorten wilden overhouden) de beugels naar beneden klappen en ophangen in de 2de sleuf van de ophangbeugel om de schorten verder naar buiten te zetten.
In de ophangbeugels moeten er nog pennen gestoken worden zodanig dat de schorten niet van de beugel kunnen wippen als er over putten en bulten gereden word. Deze zullen nadien gemaakt worden omdat alles nog weer afgenomen moet worden om te kunnen AB-en.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

Mooi é (al vind ik het zelf ! ) maar ik kon het niet laten om een beetje battle damage aan te brengen tewijl ik de zwischen dryfit te samen stak.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

Buiten nog enkele kleinigheden is ie zo goed als klaar.
Eens zien wat ze er op de beurs van Willebroek er van vinden.
 
Amaai da's schoon, die ophanging zullen ze op 1/1 niet mooier gemaakt hebben.

Je battle damage is zeer overtuigend.

Succes in Willebroek, dat wordt Best of Show !

Groeten Rik
 
Famo, dat is weer een sterk staaltje PE werk.
Battle damage is inderdaad zeer overtuigend.
Benieuwd hoe die er "live" uitziet. Dat zal Willebroek worden dus...
Succes er mee.

Mark
 
peter t'is terug een mooie update makker

tom
 
gegarandeerd prijs volgende week! Ben ik zeker van!
 
Dezissot ! Proficiat voor de Best of Show alvast !
 
Bedankt voor de bloemen en de positieve viiiiiiiiiiiiiiiiiiiibessssssssssssss
Zal voorzichtjes de AB weer eens beginnen bovenhalen, want das al weer eens een tijdje geleden.
 
hier sta je gewoon naar te kijken met open mond tot je het kan opbrengen om deze dicht te doen... schitterend, en heel erg benieuwd naar de schilderwerken.. veel succes zondag
 
Famo, dat boven halen van die AB is niets. Het is er mee werken... :laugh::laugh:.
Ook dat ga je schitterend doen, je moet maar aan twee dingen denken : 1) lucht - verf - lucht en 2) dunne laagjes spuiten...
Succes met de schilderwerken. Ben benieuwd naar zijn kleuren jasje.

Mark
 
Ben er zeker van dat dit ook wel zal goed komen. Ben benieuwd.
 
@ Silenoz : Ben er al bijna uit hoe het verfjasje er zal uitzien , in ieder geval het zal ééntje zijn van in de Balkan.

@Interceptor : bedankt om het eens te herinneren want ik zal eerst enkele testjes moeten uitvoeren om het weer een beetje in de vingers te krijgen.

@Buzzy : denk het ook wel

@Makamba : weet ik beste jongen, maar als de PE gespoten is zie je ook goed het verschil in diktes en ander details. Nu ik heb hier nog een Henshel 33D1 liggen met een lading PE en dat zal waarschijnlijk een naked kit worden.
 
Da komt zeker goed met den AB werken

t'ja je hebt er nu veel werk in gestoken voor de details sublim uit te werken
en nu zal je veel werk insteken om al het moois te laten uit komen
dus : conclusie , dubbel genieten in dit topic

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan