- Lid geworden
- 23 jul 2009
- Berichten
- 2.758
@ VisjeMar : Die lovende woorden strelen mijn ijdelheid.
Update-time.
Volgende stap die we in elkaar geflanst hebben zijn de grendels om de schorten vast te zetten aan de fenders om het weg en weer slaan te voorkomen.
2 beugels met een plat stuk (vertikaal) stuk metaal die dient voor grendel. Ook hier werden de geponste rivetten van voyager verwijderd, gaatjes in geboord, koperen stiftjes er doorheen gestoken om alles op de juiste plaats te krijgen/houden en na afknippenen effen wrijven van de stiftjes weer nieuwe zeskantte P&D's op ge zet.
De beugels op de fenders zijn verstelbaar zoals reeds voordien in een vorige update gezegd.
Hoe gingen ze te werk om die schorten op te hangen. gewoon de schorten aan de ophangstang ophangen in de eerste sleuf van de ophangbeugel, grendel omhoog schuiven/trekken en schort tegen de fenderbeugels duwen en grendel weer naar beneden schuiven
Voor de gewone (dagdagelijkse ) tracks werd de fenderbeugel omhoog gekiept om de schorten in te vergrendelen.
Legde men de Ostkettens (sneeuw-tracks) erop moesten ze (als ze nog schorten wilden overhouden) de beugels naar beneden klappen en ophangen in de 2de sleuf van de ophangbeugel om de schorten verder naar buiten te zetten.
In de ophangbeugels moeten er nog pennen gestoken worden zodanig dat de schorten niet van de beugel kunnen wippen als er over putten en bulten gereden word. Deze zullen nadien gemaakt worden omdat alles nog weer afgenomen moet worden om te kunnen AB-en.
Mooi é (al vind ik het zelf ! ) maar ik kon het niet laten om een beetje battle damage aan te brengen tewijl ik de zwischen dryfit te samen stak.
Buiten nog enkele kleinigheden is ie zo goed als klaar.
Eens zien wat ze er op de beurs van Willebroek er van vinden.
Update-time.
Volgende stap die we in elkaar geflanst hebben zijn de grendels om de schorten vast te zetten aan de fenders om het weg en weer slaan te voorkomen.
2 beugels met een plat stuk (vertikaal) stuk metaal die dient voor grendel. Ook hier werden de geponste rivetten van voyager verwijderd, gaatjes in geboord, koperen stiftjes er doorheen gestoken om alles op de juiste plaats te krijgen/houden en na afknippenen effen wrijven van de stiftjes weer nieuwe zeskantte P&D's op ge zet.
De beugels op de fenders zijn verstelbaar zoals reeds voordien in een vorige update gezegd.
Hoe gingen ze te werk om die schorten op te hangen. gewoon de schorten aan de ophangstang ophangen in de eerste sleuf van de ophangbeugel, grendel omhoog schuiven/trekken en schort tegen de fenderbeugels duwen en grendel weer naar beneden schuiven
Voor de gewone (dagdagelijkse ) tracks werd de fenderbeugel omhoog gekiept om de schorten in te vergrendelen.
Legde men de Ostkettens (sneeuw-tracks) erop moesten ze (als ze nog schorten wilden overhouden) de beugels naar beneden klappen en ophangen in de 2de sleuf van de ophangbeugel om de schorten verder naar buiten te zetten.
In de ophangbeugels moeten er nog pennen gestoken worden zodanig dat de schorten niet van de beugel kunnen wippen als er over putten en bulten gereden word. Deze zullen nadien gemaakt worden omdat alles nog weer afgenomen moet worden om te kunnen AB-en.
Mooi é (al vind ik het zelf ! ) maar ik kon het niet laten om een beetje battle damage aan te brengen tewijl ik de zwischen dryfit te samen stak.
Buiten nog enkele kleinigheden is ie zo goed als klaar.
Eens zien wat ze er op de beurs van Willebroek er van vinden.