Hoofdsponsor

1/72 DUOBUILD Pascal & Erwin - Jeep 1/72[wip]

Hier ook de sols plus in gebruik, meestal gewoon te vinden in elke carrefour dus op zich vrij gemakkelijk te vinden. Ook al gehoord van de HG parket polish, deze is vaak nog wat handiger te vinden maar hangt een iets hoger prijskaartje aan natuurlijk. Elk z'n middeltje uiteraard. En zo krijg je geen klachten van vrouwlief dat je weer wat gekocht hebt voor de modelbouw ... ik zie vooral voordelen in deze middelen.
 
1 jeep volledig ko wegens val en stap het moet maar lukken .
De andere jeep is klaar voorlopig klaar denk ik hou rekening dat ik kleuren met mengen moet benaderen maar zou ongeveer juist moeten zijn hoop ik dan

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Heb je geen Duitse tank in 1/72? Zet die boven op de geplette jeep en je kan hem nog verder gebruiken... Ik heb vandaag de M47 ook een schop verkocht maar die heeft daar weinig schade van ondervonden.
 
zeg plezante hahahahaha
Maar je heeft gelijk hij kan misschien nog dienen als wrak
attachment.php
 
ok Erwin ik wacht op uw zegen en leiding om verder te gaan ik hoop dat kleuren u bevallen intussen pruts ik verder aan ander project.
 
Je moet op mij niet wachten he Pascal, doe rustig verder.
Volgende stap is je groen wat lichter maken, bij voorkeur met geel, en dan de stukken die het meest licht vangen wat klaarder verven.
Concreet wil dit dus zeggen dat je wegblijft van wielkasten en chassis maar dat je je richt op de motorkap, bovenzijde van de spatborden, interieur en randen. Iets minder aan de zijkanten, niet tussen het gereedschap want dit word afzonderlijk geschilderd en zal zijn eigen aandacht trekken.

Wat mijn jeep betreft is de plaatsing van de decal op de motorkap mislukt en heb ik deze dus moeten afschuren en herschilderen. Zal vanavond foto's plaatsen.
 
Hey,

Zeer akkoord met onzen Erwin, maar ik zou eerder gaan voor een drybrush zodat hij meer controle heeft over zijn oppervlakten.
Het komt wel goed.
 
zeer leerrijk om te volgen,doe zo verder jongens
 
Dat het niet altijd van een leien dakje loopt hebben jullie natuurlijk al allemaal begrepen.

Hier is het de decal met de Amerikaanse ster die dwars ligt. Persoonlijk vond ik die reeds wat groot maar ik denk te weten waarop men zich gebaseerd heeft.
Ik verwijs hier graag naar het boek "The US Army Jeep at War", auteur Steven Zaloga, gepubliceerd bij Concord Publications (ISBN 962-361-110-2). Op blz 35 staat een afbeelding van een jeep in bijna dezelfde kentekens als deze welke voorzien zijn door Airfix/Heller en ook daar is zo een grote ster met gele ingekleurde vlakken te zien. De Jeep op die tekening draagt geen USA registratie op de motorkap.

Nu, hoe dan ook, mijn decal weigerde medewerking aan het project,

attachment.jpg

met afschuren tot op het plastiek tot gevolg.

De motorkap werd ondertussen reeds herschilderd en kreeg opnieuw een laag Klir en ik denk dat ik een redelijke vervanger voor de decal gevonden heb in de restjes doos.

Jammer genoeg speelt ook het weer voor spelbreker want met temperaturen rond en boven de 35°C op de hobbykamer kan ik niet werken.
Dus sorry mannen maar ik zal er pas aan verder doen als het meer draaglijk is.
(en nee, ik heb geen airco, wel een goede ventilator maar die blaast nu enkel warme lucht)

Misschien tot morgen.
Erg zweterige groeten.
 
Erwin het wordt zeer gewaardeerd dat je, niet alleen in een bij uitstek educatief topic als dit maar in het algemeen, niet alleen de positieve werkontwikkelingen vermeldt maar ook de tegenslagen. Ik kan alvast verklappen dat dat met de BMW ook gaat komen in de volgende update.

Het onrealistische beeld dat modelbouw alleen maar goed gaat steeds, wordt op deze manier ten positieve (negatieve?) bijgezet.
 
Hey,

Indd, modelbouw is vallen en terug opstaan en verder doen... totdat men er komt.
Erwin zijn kunsten kennende komt dat wel goed...:);)
 
Modelbouw is zoals het leven hé: vallen, opstaan, verder doen, soms geen goesting, soms tegen de goesting die komt, verprutsen en repareren.
Maar al doende leert men en daar staat geen leeftijd op en zijn de jaren kennis geen garantie.
Ook nooit de wet van Murphy niet vergeten "if anything can go wrong, it will", als iets verkeerd kan lopen, zal het dat zeker doen.
 
wel pascal ik heb ergens nog een tijger of phanter ongebouwd van matchbox liggen,die mag gerust door jou gebouwd worden en daarna over u jeepke rijden. mocht je er zin in hebben.
 
ja zo een tiger moet wel wat zijn thanks
Ja Erwin drybruch tint lichter en wacht af voor volgende stap wat ik doen moet of wat ik moet herdoen als dit niet goed is

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Ziet er redelijk goed uit Pascal, wat mij betreft mag je een laag Klir of vernis aanbrengen en dan reeds de decals plaatsen. Ook mag je wat mij betreft de zetels schilderen in een geler of een grijzer tint groen dan het olive drab.

Na de mislukking van de eerste decal natuurlijk iets anders gezocht en, vermits deze ster iets kleiner was, kon ook de registratie reeds geplaatst worden.

attachment.jpg

Airfix/Heller levert 2x de cijfercode S 22332919 maar in realiteit is die slechts te gebruiken aan de rechterzijde van het voertuig. Aan de linkerzijde dus kant chauffeur moet de S achteraan staan. Die S betekent trouwens dat het voertuig ontstoord is en veilig S= Safe is voor gebruik van een radio.
Let wel, ik verkondig hier theorie, in de praktijk vond je nog andere combinaties. Tussen de cijfers en de letter S moet er trouwens puur theoretisch een plat streepje staan ook.

De voorruit heb ik ondertussen wat bijgewerkt en hier staat ze in dryfit. Ik ben niet helemaal tevreden over de zetels, vind ze nogal hoog, en ben er nog niet aan uit of ik er iets ga aan veranderen of niet want in feite zijn ze wel heel fijn én is dit een OOB bouw.

attachment.jpg

Hier heb ik de zetels een grijs groene tint gegeven met Vallejo Model Air 71044 Light Grey Green.

In mijn volgende stap zal ik alle resterende decals plaatsen en de voorruit afwerken.
 
Ziet er goed uit Pascal, hoop dat jij er tot nu toe ook tevreden over bent.
 
De tweede versie van je ster ziet er beter uit qua grootte Erwin.

Leuk om beide wagentjes te zien groeien, elk met zijn eigen identiteit :)
 
zeker Erwin buiten de sterren vanachter , ondervond dat handvatten te hoog zitten maar voor eerste keer ben ik er tevreden over en popel al voor volgende stap.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan