Hoofdsponsor

1/72 DUOBUILD Pascal & Erwin - Jeep 1/72[wip]

attachment.php
attachment.php
 
Ziet er goed uit he.
De uitlaat mag je een roestig tintje geven maar niet overdrijven. Een combinatie dark rust, roet, streepje zilver of alu aan de rand zal al veel verschil uitmaken.
 
zal dak niet plaatsen maar toch geschilderd om volledig te maken en denk dat hij af is tenzij Erwin er anders over denkt grt
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Hey,

Knap uitgevoerd man, van mij mag je gerust er nog eentje maken, ze zien er heel goed uit.
Zo zie je maar, met wat lichte begeleiding en wat geduld bekomt men een zeer knap modelletje, ik ben fan...😉
 
Ziet er inderdaad goed uit Pascal en ik hoop dat jij in de eerste plaats tevreden bent met wat je bereikt hebt. Proficiat.
Beeld je nu eens in dat je de beschikking hebt van een AB en dat je zelf gaat scratchen aan de jeep om te dikke onderdelen te vervangen; zou er nog heel anders uitzien hé?

Hier is de jeep ook ten einde.
Het dak staat er op, decals geplaatst en verweerd + matte vernis. Als laatste nog de buitenspiegel geplaatst en geschilderd, jerrycan er op en reservewiel.
De eindfoto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nogmaals ter herinnering dat dit model OOB gebouwd is en handgeschilderd mits hoofdzakelijk gebruik van Lifecolour en Vallejo verf.
Het enige dat niet OOB kwam is de draagarm van de achteruitkijkspiegel die veel te dik was, 2 van de 4 handvatten (om dezelfde reden) en de decal van de Amerikaanse ster om reden dat deze uit de kit brak bij plaatsing.

Vermits er in de Airfix/Heller kit ook een aanhangwagen stak hebben we die ook maar gebouwd:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Conclusie wat mij betreft:
Ik vond het een heel leuke ingeving mijnentwege en ben blij dat ik Pascal via het forum kunnen helpen heb. De technieken kende hij in hoofdzaak al, zie maar naar zijn kunsten in het figuurschilderen, maar hij miste nog het duwtje in de rug om ook voertuigen op die manier te schilderen. Per slot van rekening komt het in hoofdzaak op hetzelfde neer: verven, verkleuren, schaduwen, blenden maar vooral leren gaan vooraleer je leert lopen.

Wat de Airfix/Heller kit betreft is mijn mening dat die heel goed is voor zijn geld maar er zitten toch enkele fouten in die normaal gezien niet zouden mogen. In ieder geval een grote verbetering in vergelijking met die jeep bij de Buffalo kit.
Als ik ooit de kit zou herbouwen dan zou er in ieder geval veel meer ijzerdraad gebruikt worden dan plastiek wat de fijnere onderdelen betreft. Het dak zou vervangen worden door papier.
Tevens acht ik het gebruik van een AB zelfs op deze schaal sterk aan, de verf kan er niet dun genoeg op liggen.
Zijn het geen wedstrijdmodellen geworden (was ook niet de bedoeling) dan ben ik er toch tevreden over en ik hoop dat Pascal ook tevreden is over zijn realisatie niettegenstaande hij een veel slechter model had dan ik.
Dus een jeep en aanhangwagen bij op mijn vliegveld/museum en één kit minder in de reserve. Nog 888 of zoiets te gaan......
 
Mooie bouw en een mooi eindresultaat. Als ik één tip mocht geven, zou dat mattering van de band van het reservewiel zijn; het contrast tussen die band en de andere banden lijkt wat groot. Het is niet dat ik de achterliggende gedachte niet begrijp.

Gefeliciteerd ook met het radicaal uitdunnen van je voorraad te maken modellen :D
 
Erwin ben blij dat je het goed vind en heb veel meer opgestoken met deze duobild dan je zou denken. dat het nog zijn tijd zal nemen voor ik er ben is me duidelijk geworden maar daar is ervaring in de praktijk opdoen het sleutelwoord en de hulp en raad van de forumleden zijn onbetaalbaar wat dat betreft en ik knap vind alsook dankbaar voor ben.
Erwin speciaal dank woordje voor u dat je dat heeft willen doen en apprecieer dit zeer.
groeten Pascal
 
Zeer mooi eindresultaat, en ik doel dan niet enkel op de modellen...
Dit is een prachtig (leer)topic met enorm veel tips en trucs voor beginnende en gevorderde modelbouwers.
De resultaten hierboven bewijzen dat met de basismaterialen al een hoog niveau kan behaald worden.
Dit topic verdiend zijn 5 sterren :))
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan