Hoofdsponsor

1/35 Duobouw: Humber Scout Car & WOT 8 Truck

ERVARING
Nog steeds een beginner
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen limiet
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Open voor commentaar maar hou het netjes :-)
De bougiekabels zitten erop. Ik zou ook nog de remleidingen willen toevoegen maar die moeten naar de remcylinder die volgens mijn referentiefoto's in de cabine hangt. Dus daar wacht ik nog even mee. Ik denk dat ik nu alles ga afplakken en enkel de motor ga primen en van wat kleur voorzien. Ik zie nu net dat ik op de radiator ook nog wat moet wegschuren.... Daarna bouwen we verder...

20250807_131800(0).jpg

Deze kit heeft enorm veel piepkleine onderdelen die zwaar contact maken met de sprue. Ze met een fijne kniptang losmaken breekt het onderdeel meestal in twee. Na enkele noodgedwongen reparaties gebruik ik nu een fijn zaagje op ze los te maken. Dat werkt maar is moeilijker. Hoe maken jullie zo'n fijne onderdelen los?

Hieronder bv een rempedaal.
1000005132.jpg

Ik gebruik een speciale knijptang van DSPLAE, ooit op een beurs gekocht (wel prijzig, +-€30), maar nog geen moment spijt van gehad...PXL_20250809_094047006.jpgPXL_20250809_094108495.jpg

Ik gebruik een speciale knijptang van DSPLAE, ooit op een beurs gekocht (wel prijzig, +-€30), maar nog geen moment spijt van gehad...

Ik heb dit tangetje gevonden op internet. https://dspiaestore.com/products/dspiae-st-a3-0-end-cutting-nipper-for-modeling
Dat moet ik bij gelegenheid eens bestellen. Ik ben een echte "gearhead". Je kan met andere woorden nooit materiaal te veel hebben :-)
Bedankt voor de tip. Ondertussen zal ik net zoals Erwin met een zaagje blijven doen...

Terug
Bovenaan