Hoofdsponsor

1/35 Duobouw: Humber Scout Car & WOT 8 Truck

ERVARING
Nog steeds een beginner
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen limiet
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Open voor commentaar maar hou het netjes :-)
Zo het interieur is af. We hebben ook een stroomkabel toegevoegd. De clips voor de kabel zijn zelf geprint op een dikte van 0,2mm. Er werd een subtiele wash toegevoegd en er moet enkel nog een matte lak overheen. Goed genoeg voor een interieur dat quasi onzichtbaar zal blijven.

20250621_090025.jpg

Vervolgens hebben we het onderstel aangepakt. Dat past in tegenstelling tot de elementen van het interieur zeer goed. De vooras was wel wat friemelwerk en is zeer delicaat. Ik vrees dan ook voor breuken bij het vervolg van de bouw. Met fluwelen handschoenen werken zal hier de boodschap worden...
20250621_125245.jpg

Het onderstel past heel mooi en is klaar.

20250624_085241.jpg

Tot nu toe is het een heel leuke kit met heel wat kleine onderdeeltjes maar helaas maakte mijn euforie snel plaats voor teleurstelling. Heb ik ergens een fout gemaakt? Er zijn helaas geen inkepingen voor het bovengedeelte en is het een beetje natte vingerwerk. Hierdoor zijn er toch wel wat gaten die gevuld moeten worden. Dit wordt schuren...

20250624_085322.jpg

Zo, die zit in elkaar... eindelijk. Voor een kleine kit was er heel veel werk. Eigenlijk paste er geen enkel onderdeel en moest bijna ieder hoekje bijgewerkt en geschuurd worden. Ook het aantal minuscule onderdeeltjes was prutswerk. Zo bestaan de spiegels bijvoorbeeld uit drie onderdelen. Ook de bouwplannen zijn onjuist en sommige stappen ontbreken zelfs. Bronco laat hier zeker veel te wensen over.
Nuja, het is uiteindelijk gelukt en is zelfs het klaarmaken voor de primer in volle gang...

20250629_090445.jpg

20250629_090427.jpg

Kleurtje zit erop. hier en daar wel al wat verwering toegepast en de details werden ook geverfd. Ik moet mijn juiste kleur olieverf zaterdag nog binnenkrijgen en dan kunnen we de banden aanpakken. Nadien volgt de blanke lak, de donkere accenten die ik deze keer ook met een olie wash ga doen. Ook de roestige uitlaat dient nog aangepakt te worden.
De decals ga ik nog niet toevoegen. Ik denk dat ik mijn eigen decals (of masking) ga maken om echt in lijn met de referentiefoto te blijven.

20250703_192410.jpg

De wielen zijn eindelijk gedaan. Ik heb ze voorzien van een olie-wash waarna modder werd toegevoegd door middel van pigment. Als ze droog zijn kunnen ze gemonteerd worden. Dit Bronco model kwam met een dubbele Bren-gun mount maar op de referentiefoto wordt er maar één gebruikt. Ik moest dus zelf een beugel maken waarvan weinig te zien zal zijn want het geweer zit verstopt onder een hoes. Het zal voor mij de eerste keer zijn dat ik een hoes zal maken.

Van de wielen ben ik echt wel heel tevreden. Nu kunnen we er een glanslak overheen spuiten en is het tijd voor decals en dark wash. En daarmee is het eerste voertuig van de duobouw bijna af.

humber_casco.jpg
humber_wheels.jpg

Mooi modder effect op de wielen. Al een idee hoe je die hoes voor die Bren-gun gaat maken? Zilverfolie lijkt mij een degelijke optie.

Mooi modder effect op de wielen. Al een idee hoe je die hoes voor die Bren-gun gaat maken? Zilverfolie lijkt mij een degelijke optie.
Eigenlijk niet. Ik heb op internet gekeken hoe mensen zeilen en covers maken en sommigen gebruiken papieren zakdoekjes, anderen gewoon W.C. papier en nog anderen zijdepapier. De zakdoekjes en W.C. papier sluiten veel te dicht aan bij het object dat je wil verhullen. Ideaal voor lakens of dekens maar niet voor een stijve hoes. Dus lijkt me zilverfolie inderdaad een goede optie maar eigenlijk wou ik gewoon een hoes maken van green stuff putty. Fijn uitgerold kan je dit beter vormgeven denk ik. We zullen zien. Eerst probeer ik de zilverfolie.

Voor- en nadelen van folie vs greenstuf/putty:
-Bij zilverfolie zal het moeilijk zijn om naden weg te werken, waardoor het soms iets te veel van het goede kan zijn. Ook bepaalde plooien zullen moeilijk of zelfs niet weg te werken zijn in de folie.
-Met Greenstuf/putty zijn deze makkelijker weg te werken waardoor je iets meer in de hand hebt waar wel en waar geen naden mogen zijn.

Terug
Bovenaan