Hoofdsponsor

1/43 Carrera racebaan ( slot racing )

ERVARING
gevorderd vroeger aan echte slot racing gedaan
BOUWWIJZE
verbeteringen aan brengen
BOUWBUDGET
enkele kleine aankopen ( autotjes stuuken baan enz )
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
Beste collega bouwers en vrienden , heb toch weer een paar dagen tussendoor wat kunnen prutsen aan de racebaan met andere woorden ik heb een plaats afgetekend waar er plaats is voor een meer , vijver of grote plas

Om te beginnen heb ik eerst een stuk architekten plaat ( is zo een dunne sandwich plaat met een dun laagje soort pu schuim tussen ) de architekten en ontwerpers gebruiken deze platen om maquettes te maken van gebouwen , onder de laatste bocht gelegd en dat met een marker stift afgetekend om zo de vorm te krijgen die ik kan benutten





En daarin de vijver of meer in uit te snijden om dan aan de onderzijde het dicht te maken met dezelfde plaat zo dat ik
een reliëf heb waarin ik kan werken






daarna heb ik tot aan de waterpartij geschilderd met donker donker bruin om aarde na te bootsen , nu had Erwin me eens verteld dat hij koffieprut gebruikte om ook aarde na te bootsen
Dus ik ging dat ook proberen , het was wel ok maar bij het minste aanraking loste de verf met de koffiedras dat was dus niet ok he
Dan iets anders geprobeerd , namelijk die koffieprut of dras gemengd met die bruine verf maar ook vermengd met hout- of knutsellijm na het drogen was dat wel perfect , het werd hard en wrijf vast dat was dus ok
Vermits ik geen held ben met kleurtjes maar wel goed ben in het youtube kijken en daar gezien heb hoe ik de kleur van een meer moet nabootsen en ook met de hulp van mijn vrouwke die mee de kleuren aan duidde ben ik dus begonnen met wit aan de randen van het meer en dan met turquoise de kleur in te faden om naar het donker blauw te faden



hier ligt het te drogen in de zon om daarna de rots partijen beginnen te kleuren




hier mijn eerste poging om water na te bootsen , nog nooit eerder gedaan ook weer goed gekeken op youtube maar wel het verkeerde product besteld , het was geen " still water " wat ik wel nodig had
Dit product is om water te maken op een zee dio en geen stilstaand water nu eens het droog was na meer dan 1 dag zag dat er wel goed uit maar ik was niet tevreden het product zou volgens de beschrijving zelf nivellerend zijn maar dat deed het niet
Nu had ik ook nog een flesje " lake water " mee besteld dat was ietsje vloeibaarder dus na het drogen dat dan maar eens geprobeerd




met dit als resultaat ben nog niet helemaal tevreden hoor



Heb dus nog een laagje gelegd dat ligt nu te drogen je mag maar max 2mm dikke laag leggen dus ben ik in afwachting
Morgen kan ik weer niet veel doen moeten weer naar de kliniek voor ons Lilianeke haar 11de chemo
Dat was het voor even
Grt
Marc
 
veel succes morgen Marc , en veel courage
Dat water ziet er verre van slecht uit toch ?! Er is wat wind rond het circuit ....


Greetzzzz Modest
 
Ik vind het er ook goed uitzien. Wat zijn nu de producten die je gebruikt hebt?
 
Sorry mannen ik wilde dat er nog bij schrijven en ..... vergeten
het product is van Ammo clear water A.MIG -2245 en lake waters A.MIG-2242 maar er bestaat vloeibaarder product ( lopender ) deze is meer voor kabbelend water
marc
 
Ziet er zeker niet slecht uit hoor Marc, zoals eerder gezegd ; het is een winderige dag. Eén opmerking echter : voor een kleine vijver als deze zou ik geen blauw maar wel groen gebruiken.
 
De auto’s racen er dusdanig hard voorbij dat je wat wervelingen krijgt. Kan gebeuren.

Ik heb kwalitatief mindere vijvers gezien op diorama’s, als dit jouw eerste poging is mag je daar trots op zijn.

Sterkte met de medische verwikkelingen!
 
wow dank u ja dit is mijn allereerste keer dat ik zoiets ineen steek veel gekeken op youtube natuurlijk
 
Eerste keer,

Dan ziet dat er helemaal niet slecht uit hoor :oops:

Grtz.

Luc:cool:
 
Marc, voor inspiratie moet je hier eens kijken....porsche 917.

Een slotracebaan van Le Mans gebouwd in een Porsche 917.

En hij is te koop......je kan er op bieden, hoogste bod staat nu op $87.000,-

Fred
 
Kleine aanpassing aan de post hierboven....hij is afgelopen dinsdag verkocht voor $204.000,-
Dus Marc ga zo door met dit mooie project en dan verkopen 😉

Veel liefs en sterkte voor Lianne en jou in deze lastige tijd.

Fred
 
Fred heb al dikwijls tegengekomen op Pinterest knap hoor maar waar zet je zo een Porsche he
 
Beste vrienden , even kort uitleggen hij het is al efkes geleden dat ik nog iets gepost heb , sorry , maar de zin ontbrak een beetje omdat ik nog teveel in mijn hoofd zit met ons Lilianeke , nu verleden donderdag was de reeks van 12 chemo's gedaan
Maar nu donderdag zal het weer een zeer onrustige spannende dag worden voor ons want morgen, woensdag moet ze een PET scan laten nemen om beelden te krijgen, hoever de ziekte is op dit moment en dan donderdag, moeten we naar de professor om te horen wat er gaat gebeuren, dus dus was ik er altijd niet met mijn kopje bij:
Ok nu in de weinige heldere momenten en tijd heb ik toch nog iets kunnen doen
Het water was eruit en ben opnieuw begonnen met het echte product van Vallejo " water texture acrylic " maar eerst de ondergrond groen gemaakt omdat ik op het andere forum daar toch een opmerking over heb gehad
Daarachter na een lange droogtijd de eerste dunne laag gegoten want dit product is dik vloeibaar en zelf nivellerend toch moet je een beetje helpen met de plaat te kantelen zo dat de vloeistof overal kan komen
Ik was verwittigd voor barstjes, daarom mocht ik niet boven de 2mm komen en op een plaats waar bijna geen product lag, toch barstjes gekomen ( misschien mijn schuld ik had die plaat in de zon gelegd en misschien te snel gedroogd ) bij de tweede laag, was het al veel beter heb dan wat riet geplant en er dan de vloeistof rond laten lopen, kijk zelf maar:











er komen nu nog laagjes bij en dan kan ik ook beginnen met mijn zelfgemaakte bomen te planten :D
 
Dag Marc, misschien is dit een alternatief. De tip heb ik van een collega, volgens de beschrijving is tot 3cm in 1 doorgang mogelijk.
De praktijk test volgt, ik wil het gebruiken in mijn diorama met de BRDM.
Misschien handig de prijs ligt duidelijk onder wat de hobbymarkt aanbied.
 
ik heb er ook naar gekeken dacht zelfs aan autolak de clear 2k vernis met verharder dat word steenhard maar er is wel een heftig reukje aan en vermits ik in onze toestand alles nu in de living doe kan dat niet he
 
Dat groen ziet er toch alvast realistischer uit, flink wat algengroei.
 
Ik leef in gedachten met jullie mee Marc.

Wat de vijver betreft, veel beter dan wat je eerst toonde. Dit misstaat allerminst.
 
maatekes bedankt voor de positieve noot , het is trouwens de eerste keer dat ik zoiets doe , en dan kan ik nu met gerust geweten verder met boompjes en gras
 
De kleuren zijn goed gekozen en eens het water erop ligt gaat dit zeer knap zijn.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan