Hoofdsponsor

1/43 Carrera racebaan ( slot racing )

ERVARING
gevorderd vroeger aan echte slot racing gedaan
BOUWWIJZE
verbeteringen aan brengen
BOUWBUDGET
enkele kleine aankopen ( autotjes stuuken baan enz )
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
Makkers met dit warme weer kan ons Lilianeke niet naar buiten , we wandelen wel in een natuurgebied niet ver van ons huis , lekker koel onder de bomen
En nu heeft ze weer een ellendige spuit gehad om witte bloedcellen aan te maken en daar is ze zo ziek van kan bijna niet op haar benen staan , vandaar dat ik nog wat kunnen prutsen heb in mijn ruïne ben helemaal opnieuw begonnen meer op de schaal 1/43 gericht
Ik hoop dat jullie het nu beter vinden
De toren heb ik uit een volle isolatieplaat met een zevengaten zaag uit 1 stuk gezaagd drie diktes op elkaar gelijmd , en dan begonnen te verweren

















Zo zo komt het ongeveer nog wat omgevallen muren en losliggende stenen en dan kleuren en verwering en planten aanbrengen
 
Nu het zo warm is is Liliane beter rustig binnen gordijnen dicht om de warmte buiten houden , ikzelf ben wel meer een buitenmens en vind het spijtig om binnen te moeten zitten , we wandelen af en toe in een natuurgebied waar we onder de bomen lopen en het doenbaar is , nu het heeft wel 1 voordeel dat ik nog het een en ander kan doen aan mijn ( onze hobby )

Heb de ruïne in elkaar gezet

[/font]



[/size]

eerst alles grijs geschilderd met acryl verf van de Action omdat die goedkoop is en als het niet goed is zijn er niet veel kosten me gemoeid he
Als alles bijna droog was heb ik wit aangebracht ( dry- brush )
De ondergrond rond het gebouw daarvoor heb ik koffie drab heb gebruikt gemengd met houtlijm




daarna gras gestrooid eerst ook houtlijm aangebracht





wat beplanting aangebracht





Nu kan ik met het fijnere werk beginnen " het steenpuin " omgevallen muur brokstukken enz en daarna kan ik aan de grondplaat beginnen waar het moet komen op te staan
Marc
 
Erg mooi Marc, dat is helaas iets waar ik geen kaas van heb gegeten.
 
Ahwel Dany ik ook niet , alhoewel het heel simpel is , het vraagt wel veel geduld en zoals jullie papierbouwers dat hebben
Elk steentje is met een gewoon potlood gescratcht in de dunne isolatieschuim plaat en dan met een scherp mesje uitgesneden naast de lijntjes van de muur om zo het afbrokkelen te maken
In de zetel naast mijn vrouwke rustig tv kijken en terwijl de steentjes tekenen
 
Knap bezig Marc.
Mis nog wat kleurtinten op de stenen want is tenslotte al wat jaren oud die ruïne.
Vind het zeer knap.
 
Ik doe het u zeker niet na.Vind het prachtig.
Marc S.
 
Dank u wel beste kameraden , ik probeer zomaar iets en het lukte he
 
En het is goed gelukt...
Met wat kleur geeft het direct een totaal ander zicht.
Misschien voor meer diepte-effect de tip van Pascal proberen. Hier en daar enkele stenen in een andere tint grijs/blauw/bruin/...
 
beste vrienden na lange 7 maanden van afwezigheid ben ik gisteren stilletjes aan weer begonnen met bouwen ( moet eerlijk zeggen dat het begin toch dik tegenvalt ik ben een deel van mijn vaardigheid kwijt en het gaat allemaal stuntelig weet niet goed wat eerst of hoe het juist moet )
Nu heb ik van goede vriend modelbouwer Beyond een Traction Avant ( Citroen ) gekregen schaal 1/43 , mijn bedoeling is om het als een achtergelaten wrak te maken naast de baan
Nu wat heb ik gedaan ? Wel als eerst met brandertje de motorkap , dan en rechter spatbord opgewarmd en het een flinke deuk gegeven , spijtig heb ik vergeten beelden te maken ( moet me terug helemaal herpakken en dan vergeet je zaken he sorry )
Daarna heb ik met echt roest water roest aangebracht maar dat kwam redelijk licht uit daarom achteraf met Vallejo roest in gekleurd
De volgende beelden tonen al goed wat mijn bedoeling is ( wees niet te streng het is mijn eerste model dat ik nu doe )
Ik hoop dat het jullie een beetje leuk vinden















Zo zover sta ik nu , verdere afwerkingen volgen weldra hier en daar nog wat verbeteren
groetjes
Marc
 
ach de hanigheid komt snel genoeg terug hoor Marc,
Als wrak is het alvast zeker geslaagd.
Ik hoop dat je opnieuw wat innerlijke rust kan vinden eens je terug aan het bouwen bent.
 
Ik begrijp dat je er weer moet inkomen maar vind je roest toch wat te overdreven.
Probeer eens om met een oude (tanden)borstel er wat af te krijgen Marc.
 
Ja inderdaad Erwin van zo dicht bij en zo groot zie ik dat ook wel , ik kan misschien er wat af te borstelen
Dank u mannen voor uw reacties
 
Die heeft afgezien door de jaren zo te zien.
 
De roest is misschien wel wat overdreven maar eens wat verwijderd zal het er al heel anders uitzien.
Marc S.
 
Leuk om te zien dat deze eindelijk een tweede leven begint ;)
Misschien nog wat meer lichte roest op het dak ?
En daarna tussen overwoekerende planten en dat komt perfect ;)
 
inderdaad , dat is ook mijn bedoeling hoor
dank u voor je reactie
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan