Hoofdsponsor

1/43 Carrera racebaan ( slot racing )

ERVARING
gevorderd vroeger aan echte slot racing gedaan
BOUWWIJZE
verbeteringen aan brengen
BOUWBUDGET
enkele kleine aankopen ( autotjes stuuken baan enz )
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
Origineel project, laat maar 's zien ik ben benieuwd.
 
Beste vrienden om me een beetje bezig te houden en mijn gedachten wat te verzetten heb ik deze baan gekocht modelbouw is te fijn werk en dat lukt me niet want de dag des onheil komt dichterbij en zijn we allebei enorm zenuwachtig dus hier mijn verhaal

Ik word al wat ouder speel geen piano ( Rob De Nijs ) maar een oude vos verliest zijn zotte kuren niet
Vroeger jaren ( 1967-68 ) heb ik als jonge kadee echte slot racing gedaan in Antwerpen met wagens op schaal 1/24 en die haalde snelheden van boven 80km/h maar het was snel gedaan de eigenaar zat in slechte papieren en de boel werd gesloten
Nu eergisteren kwam onze kleindochter binnen en vertelde dat ze voor een jongetje een racebaan had gekocht met Mario maar ze konden niet spelen want ze hadden geen batterijen , en onze kleindochter vertelde dat ze zo graag eens mee gespeeld had en wat doe je dan als grootvader die nog altijd even zot van auto's is ben op zoek gegaan en heb een mooie zo goed als nieuwe racebaan gevonden een Carrera Go schaal 1/43
Snel met de koper overeen gekomen efkes naar Steenokkerzeel gereden en dezelfde avond een klein omloopje ineen gestoken




pret alom op den duur was onze dochter ook aan het mee spelen en ze vonden het allemaal leuk
vanmorgen aan de slag gegaan , een idee uitgewerkt waar ik die baan kon zetten zodanig dat ze voor niemand in de weg stond of stoorde , de garage ? te klein dan kan mijn auto niet binnen maar we we hebben boven nog een derde slaapkamertje die was voor onze kleindochter , die is ondertussen 17 en slaapt er niet meer
Het bed kan men uiteen trekken tot een volwaardig twee persoons bed maar word slechts 1x per jaar gebruikt of misschien niet meer
Nu bovenaan het staat aan drie zijde een hoge rand en die plat boven daarop kon ik platen leggen en daar de baan opzetten en laten staan als het nodig is op een half uurtje is alles afgebroken en is het bed weer vrij



Maar een nieuw probleem tekort aan onderdelen heb nu al tweedehands verlengstukken besteld dus dit is voor later
grt
Marc
 
Heb dat ooit ook gehad, zo een baan in 8 vorm en 2 autootjes die altijd uit de bocht vlogen. Was nog met borsteltjes onder aan de wagens. Veel plezier er mee.
 
Nu ook nog met borsteltjes maar er is een kleine verandering aan gebracht aan de achterwielen namelijk een kleine magneet dan blijft het autotje als het ware gewoon kleven maar voor echte slot racing is dat niet zo leuk omdat men voluit kan blijven gaan maar we zien wel misschien ze eraf prutsen
 
Veel plezier ermee hoor. Als ik had geweten dat er nog iemand van het forum zo'n baan zou aanschaffen had ik carrera-baan die hier jaren stof heeft liggen verzamelen vorige maand nog niet naar de kringloopwinkel gebracht.
 
Goed dat die gasten u bezig houden Marc en nog met een tof project ook(y)
 
Oh Danny als je moest weten wat ze voor occasie racebanen vragen da geloof je niet
@Pascal jazeker ze weten altijd wel iets achter de hand , maar ik ga de baan wel wat aankleden maar het moet demontabel blijven
Marc
 
Ik heb nog een paar antieke banen (jaren 70) met dito autootjes... helaas niet helemaal compleet. Het blijft leuk spul.
 
Ja Roy zoals ik , ik heb nog 1 liggen op schaal 1/24 van in de tijd van de echte slot racing ( herinner je nog ons gesprek ) ik had die gekocht om op te oefenen maar er was 1 probleem na een kwartiertje kon je die controllers niet meer vast houden die werden zo warm en dat kwam door die zware elek. motoren die daar in feite niet geschikt voor waren
Is voor mij nostalgie ik doe ze ook niet weg
 
Zeker herinner ik me ons gesprek, bijna 8 jaar geleden alweer.

Zie hier.
 
Veel plezier met je racebaan Coach ! 👍🏻

Greetzzzz Modest.
 
Als jongeling ooit zo'n startset gekregen van de sint...
Maar met enkel 2 oudere en 1 jongere zus in huis waren barbie's populairder en bleef ik alleen achter met de baan...
Veel plezier hiermee , vooral voor je kleinkind
 
dank u beste vrienden , maar vandaag zal ik er niet veel aan denken moet seffens naar de kliniek voor de uitslag van mijn vrouw ( eerlijk ik heb schrik )
 
dank u beste vrienden , maar vandaag zal ik er niet veel aan denken moet seffens naar de kliniek voor de uitslag van mijn vrouw ( eerlijk ik heb schrik )
We duimen allemaal met je mee Marc , kop op en hopen op het beste !
 
Als ik dit lees veel zin om eens m'n scalextric baan weer uit te stallen en in orde proberen krijgen... De controllers zijn redelijk versleten en de originele transfo van de jaren 60 gaat ook al eeuwigheid mee 🤭.
Wel enkele jaren geleden er nieuwe wagens voor gekocht. Gaat lekker 👍IMG_20150411_185805.jpg
 
ik zou zeggen doen kan voor niemand kwaad he , zijn wel mooie wagens
 
ik zit met een vraagje , in mijn jaren dat ik echte slot racing deed hadden die auto's alleen maar het slot vooraan en dan moest je gasgeven en afremmen op het gevoel om niet uit de baan te vliegen nu zit er bij de Carrera auto's achteraan een magneetje dat de autootjes op de baan houd
Zou dat haalbaar zijn om de magneten te verwijderen ? Nu heb ik gemerkt dat men gewoon voluit kan gaan dan is het niet prettig he
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan