Hoofdsponsor

1/43 Carrera racebaan ( slot racing )

ERVARING
gevorderd vroeger aan echte slot racing gedaan
BOUWWIJZE
verbeteringen aan brengen
BOUWBUDGET
enkele kleine aankopen ( autotjes stuuken baan enz )
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
We blijven mee duimen na dit hoopvol nieuws.
 
beste modelisten en kameraden ( dames en heren ) voel me al een beetje beter met het laatste nieuws van mijn vrouwke zodus ben ik stilletjes aan terug aan het modellen eerst mijn racebaan aan kleden he
hier is mijn circuit af






een detailke





nu ga ik proberen met stiro platen brugdelen te maken
Marc
 
Da's toch een flinke baan, of ben ik nu verkeerd? In mijn beleving was dat iets meer dan een ovaal zoals 't standaard in zo'n aanvangersset werd geleverd.

Hoeveel groter dan standaard is dit ongeveer, in procenten?
 
blij te lezen dat jullie weer op jullie plooi raken Marc 👍🏻

Greetzzzz Modest.
 
Amai, da's een dubbele, bijna triple in lengte !
 
Gelukkig toch wat beter nieuws.
 
ja inderdaad twee complete sets en dan nog 6 rechte en 4 bochten bij gekocht ik denk dat het bijna drie sets banen zijn
 
Gelukkig beetje positieve berichten voor Lianne Marc!
Ik heb niets met dit soort banen maar ziet er indrukwekkend uit.

Fred
 
Fijn om toch ook eens wat beter nieuws te lezen Marc, laat ons hopen dat deze periode spoedig voorbij zal zijn hé.
 
Vrienden ik heb een vraagje aan jullie
Door mijn handicap weet ik niet goed hoe ik een rotspartij moet kleuren (welke kleur het beste ) ik dacht aan donker grijsbruin en dat afwerken met wit drybrush
Ik heb al 1 rots klaar die komt juist in een bocht en het circuit loopt er juist naast dus zogezegd uitgehouwen in de rots
gras heb ik ook besteld hoop alleen dat het wat meevalt
 
Geen idee Marc , maar geef op YouTube in de zoekfunctie eens “ painting model rocks “ in en je wordt bedolven onder de ideeën en voorbeelden.

Greetzzzz Modest.
 
Dat kan ook alleen in België hè, een circuit langs levensgevaarlijke rotspartijen. Ravijn ernaast ook neem ik aan? En een bordje “Roche-en-Ardennes 5km” in de berm? En daar weer achter een bordje “Roche-en-Ardennes 18km” :D

Maar serieus, laat maar foto’s zien dan houden wij de scorebordjes wel omhoog.
 
Marc,
Tof om te horen dat de vooruitzichten voor de gezondheid van uw vrouw nu toch heel wat beter zijn dan eerst werd vermoed. Wens haar een spoedig en volledig herstel toe.
Wat de racebaan betreft, dit lijkt me niet zo'n snel in mekaar geflanste achtbaan maar een heus circuit. Daar gaat wel wat tijd inkruipen om een en ander aan te kleden. ..En heel wat uurtjes racen gegarandeerd :-).
 
thanks , jaja zeker ik heb me er een beetje aan mispakt zeker dat aan kleden , eerst had ik een helling gemaakt die was ok dan een rotsformatie maar dat klopte niet omdat die onder de baan dan plots zou eindigen en op moment begint het he je begint na te denken hoe het dan wel moet en dan word het ingewikkelder dan eerst gedacht
Maar ok dat is goed dan focus ik me daar op en niet aan hetgeen er op dit moment door mijne kop raast
Mijn vrouw en ik zijn vrijdag dus naar onze huisdokter geweest om er over te praten en die baan kwam tersprake en hij vond ook een goede afleiding
grt
Marc
 
Laatst bewerkt:
Bruin en grijstinten zijn zeker een goede keuze.
naargelang de streek ook wat groen.
Drybruch gaat het zeker doen opleven.
 
thanks Pascal dat had ik ook in gedachte maar ik ken dat niet zo goed he
 
Beste bouwers ( vrienden ) wat jullie te zien kregen was een proefopstelling , ,ik denk dat de baan zo blijft staan alleen heb ik ze nog een stuk langer gemaakt
Nu ben ik bezig met rotsformaties wat wel goed gaat maar regelmatig komen er toestanden voor die niet kunnenkloppen dus dat word proberen en nog eens uittesten
Zo had een rots gemaakt en de baan loopt er door dat wil zeggen dat een stuk rots uitgehouwen nis om de baan te laten passeren maar aan de andere kant is dat dan plots niks meer en dat kan dus niet he dus dat word weer puzzelen en tekenen he
zie dit is de eerste rotsformatie




het tweede deel moet nog verder afgewerkt worden









ondertussen daarjuist de groene mat binnengekomen ( zullen jullie misschien al gemerkt hebben ) in het middenndat ga ik nog veranderen misschien met bogen vanaf de rots links dus

een overzicht vanuit de hoogte

 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan