Hoofdsponsor

1/43 Carrera racebaan ( slot racing )

ERVARING
gevorderd vroeger aan echte slot racing gedaan
BOUWWIJZE
verbeteringen aan brengen
BOUWBUDGET
enkele kleine aankopen ( autotjes stuuken baan enz )
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
Dank u maatekes
Jaja Roy de tunnel is niet echt diep hoor en ik kan er redelijk goed aan aan beide kanten
 
Door alles wat hier draait ben ik iets vergeten te tonen sorry hoor
Om van die heuvel af te dalen ( of om op te rijden ) mankeerde er nog iets ,ik had in styro een helling gemaakt maar die trok op niks en er moest dan nog een tunnel in komen dat was helemaal niet te doen , daarom heb ik op een andere manier iets gemaakt een platte plaat sandwich met aan beide kanten met papier bekleefd ( architecten gebruiken deze platen om maquettes te maken ) daar kon ik gemakkelijk gaten in zagen







k wilde eerst alles grijs kleuren maar dat was wel eentonig daarom een mooier kleur gekozen , nu even vermelden dat ieder steentje voor steentje geprikt
Hoe ben ik daar te werk gegaan ? Wel heel eenvoudig ik gebruik een versleten klein penseel doe de haren eruit en dan met wat knutselwerk heb ik er een hol vierkantje of rechthoek in geknepen en daar steentje voor steentje in gedrukt en hier en daar eentje dieper gedrukt






De rotsformatie is na het ruw maken helemaal met verdunde voegenvuller beschilderd om na het drogen te schilderen met grijze acryl verf ook weer verdund 1 verf en 1deel water








daarna heb met de " dry brush " methode met witte verf en stijf harige borstel de toppen van de rotsen gedaan



als laatste hier en daar wat gras aangebracht en wat struikjes




nu ga ik verder doen aan de tunnel
Marc
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
dank u vrienden voor jullie positieve reacties
nu voor mij is het de beste manier om mijn gedachten te verzetten en het is leuk om te doen hoor
 
Zal in ieder geval de eerste "scenic" racebaan zijn die ik zie.
 
Niet alledaagse renbaan maar ziet er wel goed uit :-) . Succes met de verdere werken en zoals hier al gesuggereerd werd, niet te snel werken en alles eerst goed nakijken (hellingsgraad, beschikbare ruimte in ondertunneling enz..). Aan deze racebaan zal je veel plezier beleven.
 
dank u het ie puur om me te amuseren he maar er is nog wel wat werk hoor , ik zou graag nog een waterplas willen maken met plantjes erronder moeten nog bomen komen die ik ga proberen zelf te maken (? )
 
Word steeds indrukwekkender.
 
Beste vrienden na een paar ellendige weken ben ik toch weer een stuk verder geraakt met de bouw( aankleding ) van de racebaan , ondertussen is er sinds eergisteren weer wat veranderd waardoor ik weer wat meer tijd tijd kan besteden aan mijn geliefde for a , verder wil ik daar niet over praten , dus bij deze ben ik weer terug met volle moed
Met mijn vrouw ziet er al wat rooskleuriger uit de chemo is nu zijn werk aan het doen en nu is het hoopvol afwachten ondertussen is het meest gevreesde aan het gebeuren gisteren had ze een pluk haar vast nu is dat voor een vrouw toch een zwaar moment om te dragen maar dat komt terug in orde
Ok terug naar onze hobby iemand op het Belgische forum vroeg me of er ook een tunnel zou gebouwd worden , wel ik had dat nu ook wel in gedachte , wel ik heb een stuk karton genomen de plaats waar het moet komen en ook waar het schuim niet mocht komen om dan met een volle bus P.U. schuim aan de slag gegaan , ne grote berg schuim werd het






na het sculpturen en in model brengen en passen van een gebogen stuk baan alsook de hoogt in het oog houden dat mijn koersauto's zich niet vast rijden ben ik begonnen met de kleur aan te maken daarvoor had ik in de action juist een set goedkope acryl grote tubdes verf aangeschaft die goed genoeg zijn om de rotsformatie te kleuren





door de twee kleuren wit en zwart saen te voegen kreeg ik het grijze rotsachtige kleur om die dan sterk te verdunnen als water










op een bepaald moment tijdens het kleuren kreeg ik plots licht bijna witte marmerachtige plekken in het grijs , dan zag ik wat er aan de hand was , waar de P.U. op droogt komen er een gladde laag op die geen verf opneemt de gesneden of bewerkte delen dat ging vanzelf na enkele lagen werd het beter en heb ik het zo gelaten






alles goed en wel maar eens de baan uit de tunnel kot is er weer geen ondersteuning dus weer iets fabrikeren
hier ben ik begonnen met de hellingshoek af te tekenen





de onder plaat waar de baan op komt







de bogennuitgetekend en dan met een zelf gemaakte pons de stenen in gedrukt af en toe eentje wat dieper gedrukt om de indruk te krijgen dat oude welfsels zijn











na het geelachtige steen kleur ben ik begonnen met passen van de tunnel met de rest van het circuit om te zien of alles wel goed past











zo te zien gaat het lukken , heb nog wel een steun in de bocht moeten maken






dit was het dan even voor nu vanmiddag ga ik verder kijken wat er nog moet gebeuren , ik zal nog wat werk hebben om ze klaar te krijgen
iets in mijne kop zegt dat ik zelf dennenbomen zal moeten maken daar ben ik over aan het kijken ook komt er nog een waterplas met planten errond maar dat is voor een later stadium
Het is bij mij de bedoeling om verder te leren dio's te maken alsook mijn kleuren te trainen zodat ik ze van buiten ken omdat ik ze niet allemaal zie he , en zoals het water dat heb ik nog nooit gedaan alle raad is hier voor van harte welkom
Er ging iemand me erin helpen maar dat is plots afgesprongen
bedankt voor het kijken
Marc
 
Vind de berg er wel goed uit zien Coachke (y)
 
Jouw baan heeft iets Marc, een soort spirit, iets wat je zelden of nooit bij andere banen zal zien.
Misschien de steentjes nog wat bijkleuren met een wash en er mag gerust wat groen (mosvorming) in zitten.
 
Op de laatste foto zie ik een kier tussen twee helling-delen, misschien kan die nog worden weggewerkt of kun je er iets voorzetten zoals een lantaarnpaal, boom of trap.

Tunnel zelf ziet er goed uit.
 
thanks boys jaja er is nog veel heel veel werk aan bedankt voor de nuttige tips
 
Mooie rotspartij hoor.
Long size racebaan.
Weinigen gaan dit hebben staan en is wal zeer knap.
 
dank u nu ga ik beginnen met het aankleden van de baan , bomen gras en ander groen
 
Vind het echt indrukwekkend.Ik doe het u zeker niet na.Ben benieuwd naar het vervolg.
Marc S.
 
Dank u Marc vervolg zal zeer snel komen , ben volop mee bezig met de tijd die ik heb want heb nu veel meer ander werk
Groetjes
Marc
 
Beste vrienden , sorry dat ik de laatste tijd niks laten horen heb , ten huize coachke is er de laatste tijd veel aan de hand veel kliniek bezoeken en verpleging die aan huis komen , daarom heb ik wat tijd verloren om nog te werken aan de racebaan
Maar ik heb iets geprobeerd nu zou ik jullie willen horen wat jullie er van vinden
Ik ben aan het proberen boompjes te maken ( 4 cm hoog ) gemaakt van dunne koperdraad en als bladjes heb ik gebruik gemaakt van overblijfsel van een potloodslijper zo eentje als men gebruikt in de scholen
Wat vinden jullie ervan ,het is maar een probeersel












graag uw mening
Marc
 
Het volle boompje rechts vind ik beter dan het linkse.
In plaats van potloodschraapsel kan je misschien tuinkruiden gebruiken. Kijk eens in de keukenkast of je soms geen gedroogde kruiden hebt staan zoals peterselie of dragon. Die zijn meestal wel versnipperd maar niet verpoederd en het zijn die snippers die je kan gebruiken.
Kost niet veel, heb je waarschijnlijk toch ergens staan en het ruikt nog lekker ook.
 
Kruiden zijn een betere oplossing denk ik ook.
Voor de stam witte lijm en zaagsel of zand Marc.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan