Hier ben ik nog eens met verdere werkzaamheden aan nieuwe boompjes ditmaal heb ik een geweldige en eenvoudige manier gevonden om dennenboompjes ( pine trees ) te maken
k neem groene binddraad zo vanuit een plantenzaak met plastiek mantel ( hoeft niet maar nu staat het al in een kleurtje he
knip een stuk draad af op dubbele lengte van de gewenste maat , plooi hem dubbel en maak de draad zo recht mogelijk om gemakkelijk te werken maak ik 1 uiteinde ietsje langer dan het andere , werkt straks beter
nu neem ik van die vlaskoord en knip een paar lengtes af
Bij de eerste boompjes die mislukt waren had ik allemaal dezelfde lengtes gebruikt dit hoef je niet te doen , beste is waar de top van de boom komt knip je korte stukjes af en hoe verder naar beneden hoe breder de stukjeszijn moeten straks zal je het allemaal begrijpen
dit bedoel ik , laat ze in die volgorde liggen maar rafel ze uiteen en steek de draden tussen de benen van de binddraad
stilletjes aan breder en breder
nu neem je een boormachine of draaibank of iets dat niet te snel draait , je haakt het oogje van de boom in een omgeplooid stukje metaal ( nagel of zo ) en klem dat in je boormachine of iets wat draait
nu ga je het andere uiteinde ( 2 stukjes binddraad ) met een tang goed vast knijpen en laat dan uw boormachine zeer traag draaien hoe langzamer hoe beter , en je zal snel zien wat er gebeurt
De eerste boompjes waren gewoon slecht maar dan begon het te lukken
kijk maar
vul een potje half knutsellijm of houtlijm en half water , goed omroeren
Dan gaan we het boompje onderdompelen in de lijm
eerst even dit normaal moet men zaagsel nemen en de boom er overvloedig mee bestrooien maar ik had jaren geleden bij Baliëen ooit eens zo een zakje donker groen strooisel gekocht ietsje grover dan gras en dat heb ik nu gebruik

µ
en dan krijg je dit ik moet ze nu nog met wat lichter groen airbrushen op de bovenzijde van de takken
deze boompje zijn ongeveer 6 cm hoog en zijn ook mijn eerste probeersels ik vind deze toch al best gelukt hoor