Hoofdsponsor

1/43 Carrera racebaan ( slot racing )

ERVARING
gevorderd vroeger aan echte slot racing gedaan
BOUWWIJZE
verbeteringen aan brengen
BOUWBUDGET
enkele kleine aankopen ( autotjes stuuken baan enz )
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
dank u mijne heren weeral een gouden raad zoals ik al zei het is een probeersel , ik zit op dit moment het liefst in de living bij Liliane en hou ik me daar bezig das weeral verbeteren
thanks
 
We hebben het over 4cm hoge bomen mannen en ja de rechter boom vind ik ook beter nu even wat groene kleur erover en je heb een mooie boom.
 
dank u Ron heb zomaar iets geprobeerd hoor ergens op youtube de grote kanonnen bezig gezien en heb dan geprobeerd dat eens in het hele kleine na te doen
 
Zal wel lekker ruiken als je peterselie etc. gaat gebruiken :) Fijne afwisseling ten opzichte van die benzine- en oliedampen die van de auto's afkomen.

Ik vind het rechter boompje ook beter gelukt dan het linker en zie de verdere verbeteringen met vertrouwen tegemoet.
 
Ondertussen heb ik de voorlaatste brug afdaling gemaakt , het moeilijke was die bocht te maken maar tevens de hellingsgraad mooi uit te zagen ,het is me enigszins gelukt alles ik kleur gezet bruine wash over gedaan en voorzien van war plantjes





zo zou het er moeten uitzien











dat is het even voor nu tussen de soep en de patatten gedaan ( in mijn vrije tijd )
Marc
 
Lijkt prima te passen... als 't maar voldoende steun biedt aan de autootjes (als de baan maar niet beweegt dus). Heb je dat al geprobeerd? Puur om wetenschappelijke redenen dus he ;)
 
neen maar dat zal wel lukken hoor want met die plastieken stukjes eronder ging dat al goed
 
Amai, dat is nog eens uitpakken Marc.
Knap die brug.
 
dank u heren , nu ga ik proberen een vijvertje te maken in de bocht achteraan , dat zijn allemaal zaken waarvan ik nu op dit moment uit kan leren he , wie weet komt dat misschien nog eens van pas
Grt
Marc
 
Vijvertje: Marc, als je producten hebt om water te maken kan je ze natuurlijk gebruiken maar als je dat niet hebt eens overwegen om een oude CD te gebruiken om een glad wateroppervlak weer te geven.
Wat van je groen lossnijden, CD onder parkeren en naar willekeur wat groen terug plaatsen. Het spiegelende oppervlak kan je beetje inkleuren of zelfs eendjes of dergelijke op kleven. Wat lisdodden erbij om een beetje hoogte te creëren of wat struiken er rond.
Is maar een idee hé ...
 
Erwin bedankt maar ik wil het proberen met stil water van Vallejo de rest van de vijver moet ik ook nog verder zoeken
 
Ik heb slechte ervaringen met still water. Het barstte bij mij tijdens het drogen. Is al wel heel lang geleden dus misschien is het product geëvolueerd.
 
Vallejo still water moet je met dunne laagjes werken want anders barst die.
Heb dit ook voor gehad maar heb op de barsten een laagje over laten lopen en is terug vlak gekomen.
Met dun bedoel ik minder dan een mm als het kan.
De bedoeling is dat het zijn weg zelf zoekt en beter te weinig en bijvullen dan teveel met risico barsten.
 
Hier ben ik nog eens met verdere werkzaamheden aan nieuwe boompjes ditmaal heb ik een geweldige en eenvoudige manier gevonden om dennenboompjes ( pine trees ) te maken

k neem groene binddraad zo vanuit een plantenzaak met plastiek mantel ( hoeft niet maar nu staat het al in een kleurtje he




knip een stuk draad af op dubbele lengte van de gewenste maat , plooi hem dubbel en maak de draad zo recht mogelijk om gemakkelijk te werken maak ik 1 uiteinde ietsje langer dan het andere , werkt straks beter




nu neem ik van die vlaskoord en knip een paar lengtes af
Bij de eerste boompjes die mislukt waren had ik allemaal dezelfde lengtes gebruikt dit hoef je niet te doen , beste is waar de top van de boom komt knip je korte stukjes af en hoe verder naar beneden hoe breder de stukjeszijn moeten straks zal je het allemaal begrijpen




dit bedoel ik , laat ze in die volgorde liggen maar rafel ze uiteen en steek de draden tussen de benen van de binddraad





stilletjes aan breder en breder





nu neem je een boormachine of draaibank of iets dat niet te snel draait , je haakt het oogje van de boom in een omgeplooid stukje metaal ( nagel of zo ) en klem dat in je boormachine of iets wat draait
nu ga je het andere uiteinde ( 2 stukjes binddraad ) met een tang goed vast knijpen en laat dan uw boormachine zeer traag draaien hoe langzamer hoe beter , en je zal snel zien wat er gebeurt
De eerste boompjes waren gewoon slecht maar dan begon het te lukken
kijk maar






vul een potje half knutsellijm of houtlijm en half water , goed omroeren
Dan gaan we het boompje onderdompelen in de lijm





eerst even dit normaal moet men zaagsel nemen en de boom er overvloedig mee bestrooien maar ik had jaren geleden bij Baliëen ooit eens zo een zakje donker groen strooisel gekocht ietsje grover dan gras en dat heb ik nu gebruik


µ


en dan krijg je dit ik moet ze nu nog met wat lichter groen airbrushen op de bovenzijde van de takken



deze boompje zijn ongeveer 6 cm hoog en zijn ook mijn eerste probeersels ik vind deze toch al best gelukt hoor
 
Linker boompje ziet er best ok uit Marc. Goe bezig 👍🏻

Greetzzzz Modest.
 
Als je kijk bij enkelen trein groepen/forums dan kom je ontzettend veel ideeën tegen waaronder deze.
 
Had deze wijze ook al tegen gekomen en geeft mooie resultaten.
Daar gebruikte men wel het kortste gras als naalden.
Die linkse ziet er toch al goed uit.
 
Lijkt me een prima methode zo, ziet er goed uit.

Hoe komt men er toch op.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan