Hoofdsponsor

1/43 Carrera racebaan ( slot racing )

ERVARING
gevorderd vroeger aan echte slot racing gedaan
BOUWWIJZE
verbeteringen aan brengen
BOUWBUDGET
enkele kleine aankopen ( autotjes stuuken baan enz )
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
thanks zoals de linkse heb ik er nog ene die andere zijn mijn eerste proefjes
 
Mooi probeersel Marc, vind de linkse ook de beste.
 
Jongens... even niet meer langs geweest, heb er nu al spijt van , prachtig wat je hier aan het maken bent.
Hier kom je straks met plezier enkele toertjes trekken.
 
dank u Marc een oude jongensdroom van mij , heb zelfs nog 1 liggen alleen de baan maar dan op schaal 1/24 ligt daar maar te liggen en dan de deze maar aangeschaft he
 
Beste vrienden bouwers het is al weer een tijdje geleden dat ik hier nog was of iets gepost heb , wees gerust ik vergeet jullie niet maar op dit moment zijn er andere zaken die alles van mij en mijn vrouw eisen
Zo nu en dan als ik wat tijd heb heb ik heel stilletjes verder gedaan met een ondergrondje te maken in een bocht . eerst had ik raad gevraagd met collega bouwer en die gebruikte gedroogde koffiedrab vermengd met witte lijm dat zag er heel realistisch uit en was best bruikbaar maar was niet zo goed voor de racebaan omdat de koffiedrab gemakkelijk loskomt bij b.v. een crash of zoiets
Wat dan ? Ik had een idee ik had nog een potje klaargemaakt vulmiddel en grote tubes acryl verf
Het volgende dat ik dan gedaan heb heb is de koffiedrab gemengd met het vulmiddel en zwarte verf en bij gekleurd met wit om niet gitzwart te krijgen
Dan heb ik een kunststof plaatje op de plaats gelegd waar het moest komen afgetekend met een viltstift om de plaats afgetekend , daarachter de bewuste plek goed grof geschuurd en de gekleurde plaaster erop gesmeerd , na toch een grote week drogen was alles uitgehard en kon ik de eerst boompjes te plaatsen





om zo tot een mooi landschapje te bekomen


[/ur
 
Ondertussen heb ik de voorlaatste brug afdaling gemaakt , het moeilijke was die bocht te maken maar tevens de hellingsgraad mooi uit te zagen ,het is me enigszins gelukt alles ik kleur gezet bruine wash over gedaan en voorzien van war plantjes





zo zou het er moeten uitzien











dat is het even voor nu tussen de soep en de patatten gedaan ( in mijn vrije tijd )
Marc
Ziet er heel realistisch uit. Willy.
 
dank u beste collega's alleen spijtig dat ik niet sneller kan werken
 
Er zijn nu eenmaal belangrijkere dingen in het leven, als is een beetje ontspanning soms best welkom.
 
beste vrienden ik ben er nog hoor en volg jullie zo goed als mogelijk daarjuist weer de hele morgen tot nu op spoed gezeten met het vrouwke was loos alarm had erge hartkloppingen maar waren niet erg
Grt
Marc
 
Goed:

1) dat het loos alarm was; en
2) dat er meteen geacteerd wordt op het moment dat er iets niet lijkt te kloppen.

De hobby komt vanzelf wel weer.
 
Je zou van mindere dingen hartkloppingen krijgen, Blijf elkaar steunen want dat is op dit moment belangrijker dan modelbouw.
 
Doe ik 100% en ik ga altijd mee naar de kliniek soms moet ik mijn hoofd omdraaien bij bloed prikken of een of andere rare testen maar zover ik mag wijk ik geen meter van mijn vrouwke ze heeft mij echt nodig en dan doen we dat ook he
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan