Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien nog een vraagje voor de specialisten van dergelijke auto's:
De radiator, kan die mee gespoten zijn in de bodykleur, of is die altijd zwart?
 
Ik zou denken zwart.
De kader van de radiator kan bodycolor zijn, maar het echte radiator gedeelte is/was altijd zwart.

Erik.
 
OK, zwart wordt de radiator dus.
Straks naar de winkel om een spuitbus vernis en dan weer verder prutsen zeker?
 
Zeer geslaagde combinatie van kleuren, ExSerCo 8)

Zal een mooi eindresultaat worden, kan nie anders ;)

Grtz,
Beyond
 
Merci, Beyond.
Nu enkel hopen dat ik geen tegenslagen meer ken en op tijd klaar geraak met dit modelleke.
 
Vandaag eens bekeken wat het resultaat van de test met de spuitbus vernis was geweest.

:angry:
Dat viel dus even flink tegen.... Blijkbaar was er op de een of andere manier, EEN HELE HOOP STOF in terecht gekomen. Dat wordt dus weer schuren. Een geluk dat ik de test niet op de body heb gedaan. Maar dat het gaat glanzen op deze manier, daar ben ik wel al zeker van.

1_PICT4554.jpg

Daarnaast heb ik vandaag ook nog de radiator voorzien van een eerste likje zwarte verf, de achterwielen gemonteerd en het chassis bijgestipt waar nodig. De beide deuren zijn nu met de spuitbus vernis behandeld om te kijken wat het resultaat wordt. Aan de onderkant moet er niet veel meer gebeuren, enkel de uitlaten verbinden met de motor.

Maar ik had er geen zin meer in, zelfs niet om enkele plaatjes te schieten... :nowink:
 
Jeetje wat een pech zeg met dat stof :( enigste plus puntje is dat het wel wil glimmen in ieder geval ;)

Ron

Ps mischien iets dunner spuiten als ik het resultaat minus het stof zo bekijkkt (kan vertekenen door de foto uiteraard)
 
Ziet er toch goed uit, wat ik wel gezien heb met mijn ferrari is dat ik meerdere lagen moet spuiten om het goed glad te krijgen. De eerste keer zag er ook zo uit. Dan de volgende laag die ik met slaalwol heb geschuurd een mooier resultaat gaf. Dan nog eens met een polijstschuurpapier helemaal glad was. Wel moest ik goed afnemen. Anders kreeg ik dit resultaat weer.

Ik denk dat dit geen stof is geweest dat er is opgedwarreld, maar stof is dat er voor het spuiten al op lag. Verder spuit ik altijd iets dikker maar dat is dan ook voor schepen, dus dat telt niet. De toyota is overigens wel dikker gespoten.

Ik hoop dat het volgende resultaat beter zal zijn. En ben dan ook erg benieuwd naar dat resultaat. :D
 
Rik,

als ik zo moet gaan schuren, dan kan ik net zo goed gewoon met acryl vernis spuiten en deze polijsten dan. En dat was nu juist hetgeen ik niet zag zitten.

Ron,

Dunner spuiten? Het komt dus wel uit een spuitbus hé.....niet regelbaar dus....

Enfin, ik hoop dat ik morgen met de deuren een beter resultaat heb. We zien wel.
 
Ik spuit dus mijn ferrari echt niet met acryl, juist niet omdat de glans hiervan het niet gaat halen bij de olie lakken. Voor de Ferrari gebruik ik wel motip. Dus die is echt gekozen vanwege de glans. Daarbij moet ik wel schrijven dat het model in een wel hele grote schaal is. Dus 1 op 8, dat wil wel wat zeggen denk ik. ;)
 
Hey Dominiek, welk merk vernis in spuitbus hebt ge gebruikt ? Ik kan die van de Action warm (met glans :) )aanbevelen.

Dunner spuiten? Het komt dus wel uit een spuitbus hé.....niet regelbaar dus....

Ik had met de Lotus met de lak hetzelfde aan de hand. Dat kwam omdat ik de knop van de spuitbus pas induwde als de spuitbus voor het model was. Door de knop in te duwen als de spuitbus naast het model is (en er dus geen lak of vernis op het model komt), en dan in snelle bewegingen de spuitbus heen en weer laat gaan (telkens beginnend naast het model) kreeg ik veel dunnere laagjes en een beter resultaat.

Groeten, Pascal
 
en ikke blij ....

Jawel, de test van gisteren is geslaagd....

Kijken en oordelen jullie zelf maar eens.

1_PICT4555.jpg

1_PICT4556.jpg

1_PICT4557.jpg
Dit zijn de 2 onbewerkte deuren......

Nu nog enkel kijken met welk product we de boel nog een beetje kunnen oppoetsen en daarna kan ik beginnen aan het chroom-werk.

Ik richt me hier specifiek naar Ron, omdat hij dit al gedaan heeft. Uiteraard zijn ideeën en tips van anderen ook welkom.

Dus Ron:
1/ Met wat kan ik nu het beste de vernis opkuisen?
2/ Ik weet dat je met BMF de chroom stootranden kunt doen. Ik heb dit gezien op één van jouw modellen. Wat ik niet weet wegens gebrek aan ervaring is of je de koplampen ook zo kunt doen. Natuurlijk zijn dit niet zomaar rechte stukken, maar zitten daar verschillende rondingen in.

Ron, wil je even je mening geven aub?
 
Eerst maar even bij het begin beginnen.

Hoeveel lagen vernis zitten er nu op? ik schat twee ;)

Als dat zo is zal ik er nog twee opzetten en dan iets dikker als je een langzaam drogende vernis heb (12 uur droogtijd) dan kan de vernis super strak opdrogen.

Hetzelfde geld ook voor een snel drogende vernis, hoe meer lagen destemeeer glans.
Zelf gebruik ik minimaal 6 lagen vernis en heb ik ook al mijn BMF aangebracht zodat deze beter blijft zitten onder de lagen vernis.

Trouwens welke vernis heb je nu gebruikt?

Het opkuisen,

Bij mijn model heb ik gewoon een poetsmiddel gebruikt (super fine van Tamiya) voor wat extra glans.
Ik had een slecht plekje op mijn model en die heb ik gewoon gepolijst dus de vernis kan wel wat hebben als het nodig is oftewel hij word voldoende hard na een paar dagen.

BMF in koplampen, ik heb wel eens gezien dat het gedaan was maar zelf heb ik hier geen ervaring mee en gebruik dus gewoon een zilver kleurtje voor de lampen.

Dat was het zo`n beetje Dominiek.

Ron
 
Ron,

bedankt voor de comments.

De vernis is een spuitbus van Dupli-Color. Er ligt nog maar 1 laagje op. Dus moeten er nog enkele bijgespoten worden als ik het goed begrijp.

De koplampen zal ik dan maar bewerken met Alclad chroom. Ik weet niet of dit haalbaar is met BMF, zeker niet na jou comments hierboven.
 
Dupli color snel drogend dus , scherp oog van mij om te zien dat er nog weinig vernis op zat :laugh:

Misschien is het een optie om nu al de BMF aan te brengen en dan pas de laatste lagen vernis zodat ook je BMF beter beschermd is tegen beetpakken enzo.

Dus om het kort te houden, 6 lagen vernis is beter dan 2 lagen, het is meer werk maar het resultaat is ook beduidend beter en vooral als je het ook nog eens zal polijsten maar het laatste is nu even niet aan de orde.

Ron
 
Op die Dupli-color-spuitbus staat droogtijd tussen de 12 en 18 uur.

Ik zal misschien idd die BMF eerst aanbrengen alvorens verder te gaan. Het voordeel van dit ene laagje nu is, dat ik het model toch al mag beetpakken zonder te vrezen voor de verflaag.

Over 1 ding ben ik nog niet gerust: gaat die BMF niet als zijn glans verliezen door de de vernis?

Meen ik mij goed te herinneren dat ik geen Ultra Bright mocht gebruiken, maar de gewone chrome in de plaats? Dit ivm met de kleefkracht van de BMF.
 
Sorry voor de late reactie :wub:

Ik wist niet eens dat je Dupli color ook met een trage droogtijd had?.... weer wat opgestoken.

Inderdaad zo`n laagje vernis is erg prettig als je het model nog beet moet pakken.

Je BMF blijft gewoon glimmen Dominiek zoniet nog meer door de blanke lak maar als je twijfelt gewoon een testje doen dat doe ik ook als ik ergens over twijfelt.

Wat de Ultra Bright betreft, deze plakt zeer slecht en is een al ergenis om het goed erop te krijgen en als het zit en je raakt het aan dan ligt het er ook bijna gelijk weer af :angry:

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan