Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb toch iets kunnen doen vandaag.

De bumpers waren al opnieuw geschuurd en deze heb ik vandaag voorzien van Alclad primer en Alclad zwart. Ik hoop morgen de chroom erop te zetten.
De ramen zijn klaargemaakt en voorzien van een laagje Sols Plus.

Deze keer geen foto's...
 
Ok, eerst foto's van de bumpers.
Het zwart stond er al op van gisteren, de chroom is van deze avond (nog nat) Foto 2 is met flits, foto 3 zonder.

1_bumpers1.jpg

1_bumpers2.jpg

1_bumpers3.jpg

Daarna heb ik nog de body voorzien van zijn ramen.
Daarom even de body met de ramen en de motorkap in verschillende poses.

5_body1.jpg

3_body2.jpg

4_body3.jpg

2_body4.jpg

1_body5.jpg

1_body6.jpg

De chromen koplampen zijn ondertussen ook al gemonteerd, maar hier heb ik foto's van vergeten te nemen. :wacko:

En dan, het betere priegelwerk, geïnspireerd door Pascal die ons dat altijd zo mooi voortoont.

Een binnenspiegel ineengelijmd. Dit onderdeel bestaat uit 4 stukjes...8)
Foto 1: op een Lego-blokje en naast een pincet om jullie het waarachtig formidabele formaat te tonen.

1_spiegel1.jpg

1_spiegel2.jpg

1_spiegel3.jpg

Deze schilderen wordt ook nog een plezant jobke.

Tussendoor een vraagje over Micro Krystal Klear.
Wie weet waarmee je het beste je penseel kan reinigen nadien? Ik heb dit deze keer gedaan met puur water en het leek te lukken. Ik heb toch voor alle zekerheid maar een oud penseel gebruikt hiervoor.

-------
En dan, de niet-te-vergeten-lijst-in-de-juiste-volgorde:

- binnenkant vastzetten op de body.
- op een 2-tal plaatsen de body bijstippen.
- binnenspiegel uit de PE-set monteren, schilderen en op zijn plaats zetten
- body op het chassis plaatsen.
- voorgrille monteren
- bumpers monteren
- nog een 2-tal sierlijsten voorzien van chroom en vastzetten

En dan zou ze moeten af zijn denk ik. :D
 
Body ziet er prachtig uit Dominiek ^^

Ik breng Crystal klear aan met een tandenstoker, maar ik denk dat ge een penseel wel met water kunt schoon maken als de Crystal klear nog niet uitgehard is.

Dit wordt een bloedmooie wagen !!!!

Groeten, Pascal
 
Ruik eens aan Kristal clear en dan aan houtlijm ;) dus water werkt prima.
Zelf gebruik ik dit spul niet meer en lijm gewoon met glansvernis of FAX seconden lijm.

je model ziet er al goed uit en het kleurverschil tussen de motorkap en de body zie ik niet op de foto ;)

Wat de Aclad betreft, schuur je primer de volgende keer lichtjes op zodat je een gladde ondergrond heb en de Aclad moet je nog dunner spuiten voor het beste resultaat.

Aclad is echt een moeilijke verf om correct aan te brengen, iets te dik en het effect is weg, dus twee of drie mist laagjes is voldoende.
Ik zit zelf ook met mijn billen samen geknepen als ik met Aclad spuit :laugh:

Ron
 
Ok, ik weet dat ze niet hetzelfde model is, maar telkens ik haar zie, kan ik nergens anders aan denken dan aan "Christine"... prachtig... geen enkele reden meer voor me om toch nog in gank te schieten met m'n Coupe Napoleon (klinkt eigenlijk als een ijsje, niet ?)
 
Bedankt voor de comments, jongens.

Het enige aan die Alclad wat wel gemakkelijk is: je hoeft het niet te verdunnen, enkel goed schudden en rechtstreeks in de airbrush.
Ik zal er de volgende keer eens werk van maken en een aantal dingen mee spuiten om te oefenen.
 
Zou natuurlijk heel leuk zijn als ge een Alclad-demo wilt geven op de What-ever-day ?

Groeten, Pascal
 
Pascal,

dit is wel een mooi idee, maar niet zo'n goed idee. Ik ben nog niet tevreden over mijn Alclad-spuittechnieken (en Ron blijkbaar ook niet).
Mocht ik het toch goed onder de knie krijgen tegen die tijd, dan ben ik je man.
 
En helaas kan ik niet komen omdat zo`n 350 kilometer iets tever is voor mij want anders had ik het met plezier gedaan.

Ron
 
Laatst bewerkt:
Kijk nu eens. Dat gaat hard ineens.

Verder ben ik er toch echt wel stil van. Gaat goed Dominiek,

Enne dat alclad. Dat krijg je wel onder de knie, zeker weten. Het werken met dat chroom rondom de ramen heb je toch ook echt perfect gedaan.
 
Kijk nu eens. Dat gaat hard ineens.

Verder ben ik er toch echt wel stil van. Gaat goed Dominiek,

Enne dat alclad. Dat krijg je wel onder de knie, zeker weten. Het werken met dat chroom rondom de ramen heb je toch ook echt perfect gedaan.


Merci, Rik..... dat doet deugd om van jou complimenten te krijgen :D

Ok, vanavond wee wat verder gedaan.

De koplampen zitten erin en dat is toch direct een ander zicht.
De deuren hangen op hun plaats en de scharnieren zijn bevestigd. Nu ligt de zaak met klemmen op zijn kop te drogen, dus helaas geen foto's vandaag.:$ Normaal moeten de deuren dus open kunnen, maar ik heb er mijn twijfels bij. De fijne laagjes BMF + vernislagen blijken te dik te zijn, zodat ze enorm spannen. Ik denk ze in de dicht-positie te plaatsen en niet meer te openen om de lakalgen en de bmf niet te beschadigen.

De PE-spiegel laat ik achterwege. Ik vind geen deftige manier om hem vast te zetten, zonder het afgewerkte dak te beschadigen. Ik zal deze in de scratch-box gooien voor latere tijden.

-------
En dan, de niet-te-vergeten-lijst-in-de-juiste-volgorde:

- binnenkant vastzetten op de body.
- body op het chassis plaatsen.
- voorgrille monteren
- bumpers monteren
- nog een 2-tal sierlijsten voorzien van chroom en vastzetten

En dan zou ze moeten af zijn denk ik. :D
 
Ik heb het dit model ook ergens op de stapel liggen en leuk om te horen dat de deuren open kunnen, dicht plakken dus die handel :laugh:

Ron
 
Hey,

Ik denk dat die deuren het beste kunnen in een vaste positie gelijmd worden. Eerst en vooral zitten ze maar voor 99% op hun plaats en zoals reeds eerder aangehaald: De dikte van de BMF (die toch zeer dun is) en enkele lagen vernis, zorgen ervoor dat ze 'slepen'. Daar gaat op den duur toch de laklaag van beschadigd worden.

Allée, een kleine update.
Het interieur in de body gezet. :angry: Dit MOEST onder lichte druk wegens niet goed passen. Waarom valt dit nu weer op het laatst voor, wanneer al de rest zo goed als perfect is verlopen?

1_druk1.jpg
Ik hoop dat het chassis er nu goed op past, zonder al te veel problemen.
Nu heb ik trouwens ook nog gezien dat ik een stukje ga mogen bijspuiten van het interieur, weliswaar de buitenkant die nog grijs is, ter hoogte van de firewall..... enfin, dit is niet onoverkomelijk.

En om af te sluiten, wel op zijn kop, maar om jullie een voorsmaakje te geven, de koplampen.

1_druk2.jpg

-------
En dan, de niet-te-vergeten-lijst-in-de-juiste-volgorde:

- firewall bijkleuren
- body op het chassis plaatsen.
- voorgrille monteren
- bumpers monteren
- nog een 2-tal sierlijsten voorzien van chroom en vastzetten

En dan zou ze moeten af zijn denk ik. :D
 
Dat ziet er mooi uit hoor.

Maar je lijstje gelijkt een beetje op de mijne....
1 iets afgewerkt, en dan komen er twee dingen bij :laugh:

Grtz,
Beyond
 
Ach een stukje van de firewall vergeten te spuiten dat gebeurd mij nou nooit he :wub::laugh:

Tja de pasvorm van AMT laat weleens wat te wensen over en dryfitten is geen overbodige luxe bij hun kitjes heb ik al ondervonden.

maar ik hoop dat rest van de bouw zonder al teveel problemen verloopt.

Ron
 
Ron,
stop maar een een stukje papier bij je doos waarop staat: deuren vastzetten. Dit is GEEN overbodige luxe om tot een perfect resultaat te komen.
ps: eerst het interieur erin vastzetten, pas daarna de deuren in de body steken. Wanneer je omgekeerd werkt, dan kan het interieur er niet meer in.
 
ok, deze namiddag ben ik alleen thuis, dus het is BOUWTIJD

Nadat de achterkant van het interieur reeds werd gekleefd enkele dagen geleden, was het tijd om de voorkant met lichte overtuigingskracht vast te zetten. Het kadertje op de 3e foto toont de kier.
Het was gewoon een zaak om met de nodige contactlijm, de boel onder spanning te houden.
1_afwerking1.jpg

1_afwerking2.jpg

1_afwerking3.jpg

Tijd voor een dryfit.
1_afwerking4.jpg

Nu ligt het dashboard dus wel op zijn plaats (oef!).
1_afwerking5.jpg

En dan de nodige hulpmiddelen om het chassis vast te zetten en op zijn plaats te houden.
1_afwerking6.jpg

1_afwerking7.jpg

Straks, wanneer alles droog is, volgt er nog meer ...;)
 
Leuk he zo`n AMT kitje ;)

Maar als ales dadelijk alles op z`n plaats zit ben je al die ellende snel vergeten.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan