Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Om te polijsten en het ultra glad en glanzend te maken zou ik adviseren om die micro-mesh dinges te gebruiken. Ik weet niet of je ze kent, maar het zijn een soort schuurpadjes met een extreem hoge korrel (12000 of zoiets), je kan ze in Roeselare vinden bij de Grenadier.
 
Merci Ron, nu weet ik het weer van die Ultra Bright Chrome. Dat is trouwens diegene die ik heb gebruikt op mijn vorig model, de Maserati Bora.

Dany, ik heb de volledige polijstset van Novus in mijn bezit. Maar tijdsgebrek en het allesbehalve gemakkelijke body'tje van deze Impala, verplichten me om NIET te polijsten als ik deze wil klaarkrijgen tegen het eind van de wedstrijdtermijn.

Normaal ga ik deze namiddag weer aan de slag met het een en ander. (hopelijk laat madam me gerust)
 
Ok, zoals eerder vandaag aangegeven is het deze namiddag bouwtijd....

De ingrediënten:
1_PICT4559.jpg

Na een klein uurtje werken:
1_PICT4560.jpg

En nog eens 45 minuten later:
1_PICT4561.jpg

Die 2e ging een pak sneller doordat ik al enkele problemen wist op te lossen waar ik voor de eerste moest knoeien.

Straks de boel voorzien van een laagje vernis.
 
Erik,

dit zijn ook nog "maar" de deuren hoor, voor de body heb ik ook nog een tijdje te gaan.
 
Hey Dominiek,

Ziet er prachtig uit met dat BMF :O Is alles wat zilverkleurig is op de foto met dat materiaal gemaakt ? Ook de klinken en sleutelgaten ?

Groeten, Pascal
 
Yep, Pascal, priegelwerk eerste klas. Ook de klinken en sleutelgaten.
Maar dat mag toch voor jou geen probleem vormen, als ik naar je spitfire kijk?
 
Nog een kleine update:

De houders voor de lampen vooraan en achteraan bewerkt met Tamiya Silver.

1_achterlichten.jpg


1_koplampen.jpg

Daarna ging ik de deuren in een vernislaagje zetten. Dat was nog geen probleem.

Maar toen kwam f***ing Murphy om het hoekje kijken. :angry::@
Ik wou de body ook een laagje geven. Dit om verschillende redenen: beschermlaag om geen vingerafdrukken na te laten wanneer die alles 100.000 keer vastpakken, beschermlaag voor de verf tegen beschadigen en om daarna ook BMF aan te brengen.

Omdat ik heel goed wou zien wat ik deed met die spuitbus, deed ik dit even buiten. Het zonnetje was er en slechts 3 wolken te bespeuren. Dat was dus goed om alles klaar te zien dacht ik.......

Ja, mis poes, toen kwam die ellendeling langs. Eerst sputterde mijn spuitbus, terwijl die nog overduidelijk gevuld is. Daarna vielen er toch wel enkele regendruppels op mijn natte vernis zeker.
Ik had het gevoel om de boel "te lanceren", maar kon me nog net bedwingen.
Ik heb alles te drogen geplaatst en zal wel zien hoe erg de schade is wanneer dit alles droog is. :angry:

De motorkap, die ook al mislukt was enkele dagen geleden, heb ik dan geschuurd met korrel 2000 en voorzien van een nieuwe vernislaag. Ik zal wel zien of dit goed is zo of anders dat er nog meer herstellingswerk aan te pas komt.

Nu heb ik alles aan de kant gegooid en ga hier een 1st person shooter spelen op mijn pc om wat stoom af te laten. Dit in combinatie met wat Kasteelbier moet wel lukken.

Dominiek, die er serieus de pest in heeft!
 
Rustig aan Dominiek neem nog een slokje bier en geniet van het weer.

het is zeker niet leuk als alles tegen zit maar soms heb je weleens zo`n model waar je veel tijd en liefde insteekt en dat het dan op het eind alles tegen gaat werken en hier kan ik je wel enkelen verhalen over vertellen :(

Dus lekker even rust nemen en dan lekker de boel opschuren en opnieuw in de vernis zetten en bedenkt wel dat alles in orde komt ;)

Ron
 
Laatst bewerkt:
Ron, ik geef je één ding met zekerheid op een briefje : jouw auto komt in orde als nooit tevoren, na de razernij komt de focus, de concentratie van een scherpschutter. Je zal wel zien wie er hier gelijk krijgt. G.
 
G. met mijn wagentje zal het best wel goed komen hoor :laugh: maar hier zit Dominiek in een modelbouw stress :(

Maar ook dat komt zeker goed, zeker na een paar bierkes :P

Ron
 
Hey Dominiek,

Het zit toch wel flink tegen hé ? Zoals hierboven al is gezegd, leg het model even aan de kant, en zet uw gedachten ergens anders op.
Het komt vast wel in orde met deze prachtige wagen ;)

Yep, Pascal, priegelwerk eerste klas. Ook de klinken en sleutelgaten.
Maar dat mag toch voor jou geen probleem vormen, als ik naar je spitfire kijk?

Ja, dat zou nog wat zijn. Een Spitfre met raamstijlen, spiegels en klinken in BMF :laugh: :laugh:

Groeten, Pascal
 
Tijd om in de bodyshop eens de schade te gaan inspecteren.
Het begint al weer goed: van de 20 pics die ik geschoten heb zijn er maar 2 bruikbaar.......:angry: (wat heb ik de laatste week mispeuterd om met alles wat ik doe, zo gestraft te moeten worden)

Enfin, de motorkap ziet er uiteindelijk toch goed uit...:8

1_vernis1.jpg

1_vernis2.jpg

Nu ga ik de boel opnieuw gaan fotograferen, maar wel buiten in de tuin deze keer.

Tot straks!
 
Nieuwe poging, deze keer zijn de foto's buiten genomen.
1_vernis3.jpg

1_vernis4.jpg

1_vernis5.jpg

1_vernis6.jpg[

1_vernis7.jpg

1_vernis8.jpg

Al bij al valt de schade aan de body nog mee. Het is niet onherstelbaar verklaart. :wub:
Je kunt ook duidelijk zien dat er een verschil zit in de vernislagen tussen de motorkap en de andere onderdelen. Op de foto's zien de andere delen eruit alsof ze last hebben van een sinaasappelvelleke. In het echt is dit een pak minder erg.
Maar wet wel opvalt is dat de motorkap, toch een stuk gladder is dan de rest.

De oplossing: de motorkap was al eens mislukt en is daarna even licht geaaid met een schuurpapier korrel 2000 en water. Niet zo erg dat je van polijsten kunt spreken hoor. Dus ga ik de rest ook eens vluchtig op dezelfde manier aaien en daarna herspuiten met vernis (nadat op de body de BMF is aangebracht).
 
Het probleem met de body zal zijn, wanneer je het eventjes "aait" met je schuurpapier, dat je heel goed gaat moeten oppassen voor de opstaande randen, daar is de verflaag immers opmerkelijk dunner dan op de vlakke delen.

Al bij al een heel mooi resultaat zover.
 
Lijkt mij toch wel een hele strakke lak- en vernislaag Dominiek ^^ Als ik de foto's bekijk, denk ik dat het er schitterend gaat uitzien als alles gepolijst is. Bij mijn Lotus zag het er ongeveer hetzelfde uit, beetje kleurverschil tussen de motorkap en de body, maar na het polijsten was het veel strakker, en waren de kleuren overal gelijk.

Komt dik in orde met dit project ;)

Groeten, Pascal
 
Ja maar jongens, nogmaals: IK WIL DEZE NIET POLIJSTEN omwille van de vele opstaande randen....
Daarom dat ik met vernis in een spuitbus werk.
 
Oowkeeee, volgens mij is het ook een mogelijheid om enkel bepaalde stukken te polijsten, vb : de beide kofferdeksels, het dak en de bovankant van de spatborden. Kijk maar eens naar een 1/1 auto, het meeste licht / glans valt op die onderdelen.

En kan een wax ook niet helpen om het geheel wat te blenden ? Heel voorzichtig met een wattenstaafje aanbrengen en op poetsen.

Groeten, Pascal
 
En kan een wax ook niet helpen om het geheel wat te blenden ? Heel voorzichtig met een wattenstaafje aanbrengen en op poetsen.

Met dit idee speelde ik ook al een beetje.
Wax of simonis.......

Misschien weet Ron hiermee wel raad? Anderen die meedenken zijn uiteraard ook meer dan welkom hé.
 
Tamiya heeft zijn zogenaamde "rubbing compound", je begint met "coarse" gaat over op "medium" en eindigt me "fine", geeft een mooie glans zonder echt te polijsten, gewoon met een zacht doekje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan