Hoofdsponsor

1/35 Visje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zit wel in in de planning maar kan zomaar veranderen als ik bezig ben :)

Nu is het nog alleen de basis kleur dus het verweren moet nog gebeuren en met dit soort kleuren is het wel uitzoeken wat ik moet gebruiken aan kleuren :wacko:
Ik heb zowaar voor het eerst in mijn modelbouw leven een stuk plastic in een koper kleur gespoten om uit te testen wat bepaalde technieken doen :laugh:
 
Peter ik loop wel te denken over die Algen maar zeepokken hmmm dat gooien we in de eerst komende vergadering :)

Dat doet me denken over een artikel, jaren geleden in FSM (het magazine niet de website), ik weet zeker dat ik die nog ergens liggen heb, helaas vind ik die maar nergens terug.
Het artikel ging dus over een diorama met als feature een typ XXI u-boot in droogdok, waarbij bepaalde technieken (ik herinner me vaak vochtige sponsen over enamel met acryl)
 
De vis staat gereed voor zijn vernislaag waarna het wheatheren/verouderen kan beginnen.

Ik heb nog wat verschillende koperkleurtjes gebruikt voor de buizen en wat metaal kleuren, ook al de klinknagels zijn aangestipt met een een geel koper kleurtje van Vallejo zodat ze er iets uitspringen.
Ook het PE werk zoals de factory plate en dials zijn aangebracht, nu alleen nog enkelen handwielen aanbrengen maar dat is voor het laatst.

DSC_8724.jpg

DSC_8725.jpg

DSC_8726.jpg

DSC_8727.jpg

DSC_8729.jpg

DSC_8730.jpg
 
Ziet er al heeeeel knap uit Ron!!!!!!!
Blijf het vol bewondering volgen.
 
Hey

Ron jongen, da's meer schitterend, ik zou zo willen meevaren.;)
Prachtige kleuren man. Mag ik weten hoe je komt aan de kleurschakeringen van het koper?? Het ziet er levensecht uit...
 
Heel mooi Ron.
Woerd een schitterend visje.
 
Prachtig Ron!
Die wijzerplaten in de stuurhut zijn toch door jou geschilderd?
Alleen op dat plaatje op de neus is de koper een beetje te ver gegaan, maar dat zie je waarschijnlijk alleen op de vergroting.

Peter
 
Bedankt mannen.

Swaken het koper effect is gedaan door,
Eerste laag Copper van Tamiya
Tweede laag de vis iets opgelicht met een mix van copper en gold leaf, bijde van kleuren van Tamiya en deze in een lichte nevel gespoten een soort preshading.
De rest van het koper werk zijn mixjes van bovenstaande kleuren met andere koper kleuren.

Peter die meters waren PE die heb ik gewoon zwart geschilderd (helemaal) en toen nat geschuurd met korrel 400 waterproof schuurpapier zodat alleen de details weer hun koper(PE)kleurtje kregen, dus geen vaste hand van schilderen hier :)
Wat dat plaatje op de neus betreft inderdaad dat zie je alleen op de foto, maar nu ik het weet irriteert het me wel :laugh:
 
zeer mooi allemaal hoor. echt een speciaal model met karakter.
 
Erg goed afgewerkt tot zover Ron, dat koper is een revelatie.
 
Hey,

Tx Ron, goeie tip, kan in de toekomst nog gebruikt worden.
Ik vind het iden-plaatje aan de voorkant juist heel sprekend, zeker laten staan, het heeft iets speciaals.
 
Wat dat plaatje op de neus betreft inderdaad dat zie je alleen op de foto, maar nu ik het weet irriteert het me wel
Ik hoop dat je vannacht wel goed geslapen hebt, anders heb je vannacht ook nog eens een uur korter.

Trouwens, dat van die wijzerplaten is een hele goede tip.

Peter
 
Tips zijn ervoor om te delen ;)

Daar ik nog na loop te denken hoe ik de wheathering van de vis gaat aanpakken ben ik alvast gestart met de bouw van een gebouwtje..

Het gebouw is gemaakt uit een plastic plaat waar ik wat planken in heb gekrast en een houtnerf en wat beschadegingen heb aangebracht.
Op het dak lig een papieren mal voor het dak uit plastic plaat te snijden.
Voor de rest komen er nog een paar schuif deuren in en wat reclame op de muur.

DSC_8731.jpg

DSC_8733.jpg

DSC_8734.jpg
 
Hey Ron,

Dit in dio uitvoering, hmmm, dit wordt wijs....:)
Je zal veeel schilderwerk hebben aan het hout, succes en ben benieuwd naar het eindresultaat nu..
 
Ik begrijp niet goed waar je met dit dio heen wil, maar ik wacht met spanning het resultaat af. :$
 
Weer een paar stapjes verder.
Een schuifdeur gemaakt, kachelpijp, dak erop en aan de bestrating begonnen met losse steentjes omdat ik dat naar mijn smaak er beter uit ziet voor een versleten straat en ik hou wel van een beetje extra werk :-)

DSC_8735_2.jpg

DSC_8737_3.jpg

DSC_8739_4.jpg
 
Ziet er goed uit, toch een kleine opmerking: aan die schuifdeur, daar hoort onderaan normaal een flinke spatie tussen de vloer en de poort die soms wel 10-15cm kan zijn... je ziet dat soms nu nog bij oude hangars en dito schuren.
Verder geen commentaar behalve dan: veel plezier met al die steentjes. :D
 
Holy smoke ! Dit wordt wel ERG interessant nu !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan