- Lid geworden
- 13 nov 2009
- Berichten
- 1.952
Goedenavond Beste Kijkers !
@Interceptor : bedankt, Mark. Intussen hebben we weeral wat vorderingen gemaakt. Ik vind de kleuren nog een flink stuk verbeterd, zeg maar verdonkerd, na verschillende verweerfases.
Het platform is gelegd. De twee rechthoekige openingen worden gedicht met een stuk traanplaat, zodat de bemanning toegang heeft tot de onderliggende deksels. Op de potloodlijntjes worden nog zeskant P&D kopjes gelijmd.
De achterste I-balk is van frisse roest voorzien. Op de zwarte basiskleur heb ik eerst blauwe pigmentpoeders geborsteld om een staalblauw effect te verkrijgen.
Na een laagje vernis om deze poeders te fixeren, heb ik Naples Yellow Ochre ingeblend en in de natte olieverf roestkleurige pigmentpoeders gedept.
Als laatste heb ik nog een pinwash gegeven (vooral aan de onderzijde in de balk) met roeste AK wash.
De uitlaten kregen een behandeling met Burnt Umber olieverf en ook pigmentpoeders in de nog natte verf.
Op het motordek is de T34 van de fabriek uit voorzien van twee beugels naast de roosters. Om niet te struikelen geeft de bemanning deze met de snijbrander verwijderd, net boven het dek. Om dit te imiteren heb ik deze plaatsen eerst zwart geschilderd, vervolgens de rand aangestipt met wit (verbrande verf) en dan een pinwash gezet met Burnt Sienna.
Groeten Rik
@Interceptor : bedankt, Mark. Intussen hebben we weeral wat vorderingen gemaakt. Ik vind de kleuren nog een flink stuk verbeterd, zeg maar verdonkerd, na verschillende verweerfases.
Het platform is gelegd. De twee rechthoekige openingen worden gedicht met een stuk traanplaat, zodat de bemanning toegang heeft tot de onderliggende deksels. Op de potloodlijntjes worden nog zeskant P&D kopjes gelijmd.
De achterste I-balk is van frisse roest voorzien. Op de zwarte basiskleur heb ik eerst blauwe pigmentpoeders geborsteld om een staalblauw effect te verkrijgen.
Na een laagje vernis om deze poeders te fixeren, heb ik Naples Yellow Ochre ingeblend en in de natte olieverf roestkleurige pigmentpoeders gedept.
Als laatste heb ik nog een pinwash gegeven (vooral aan de onderzijde in de balk) met roeste AK wash.
De uitlaten kregen een behandeling met Burnt Umber olieverf en ook pigmentpoeders in de nog natte verf.
Op het motordek is de T34 van de fabriek uit voorzien van twee beugels naast de roosters. Om niet te struikelen geeft de bemanning deze met de snijbrander verwijderd, net boven het dek. Om dit te imiteren heb ik deze plaatsen eerst zwart geschilderd, vervolgens de rand aangestipt met wit (verbrande verf) en dan een pinwash gezet met Burnt Sienna.
Groeten Rik