Hoofdsponsor

1/35 T34 + Flak 37 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond Beste Kijkers !

@Interceptor : bedankt, Mark. Intussen hebben we weeral wat vorderingen gemaakt. Ik vind de kleuren nog een flink stuk verbeterd, zeg maar verdonkerd, na verschillende verweerfases.

attachment.jpg

Het platform is gelegd. De twee rechthoekige openingen worden gedicht met een stuk traanplaat, zodat de bemanning toegang heeft tot de onderliggende deksels. Op de potloodlijntjes worden nog zeskant P&D kopjes gelijmd.

attachment.jpg

De achterste I-balk is van frisse roest voorzien. Op de zwarte basiskleur heb ik eerst blauwe pigmentpoeders geborsteld om een staalblauw effect te verkrijgen.
Na een laagje vernis om deze poeders te fixeren, heb ik Naples Yellow Ochre ingeblend en in de natte olieverf roestkleurige pigmentpoeders gedept.
Als laatste heb ik nog een pinwash gegeven (vooral aan de onderzijde in de balk) met roeste AK wash.
De uitlaten kregen een behandeling met Burnt Umber olieverf en ook pigmentpoeders in de nog natte verf.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op het motordek is de T34 van de fabriek uit voorzien van twee beugels naast de roosters. Om niet te struikelen geeft de bemanning deze met de snijbrander verwijderd, net boven het dek. Om dit te imiteren heb ik deze plaatsen eerst zwart geschilderd, vervolgens de rand aangestipt met wit (verbrande verf) en dan een pinwash gezet met Burnt Sienna.

Groeten Rik
 
Knap gedaan Rik. Je gaat je werk nog hebben om al die zeskantjes aan te brengen op de potloodlijntjes...
Dat zijn er wel nog behoorlijk wat, lijkt me.
Schilderwerken ook goed geslaagd en uitgelegd, vind ik.
Kijk weeral uit naar het vervolg.

Mark
 
Ik hou van die Leibermuster! Goed gedaan! Daar zijn ook filmbeelden van in 45 en idd een handvol foto's. Ik denk wel niet dat geweten is dat die aan aan slechts één divisie werd gegeven zoals je zegt. Leibermuster steekt nogal diep in de nevelen van de ondergang van het derde rijk.

Vet voertuig ook!
Waar vond je dergelijke camo?
 
Bedankt Philipson. Ik vond ook dat deze camo mijn figuur zou typeren naar de laatste maanden van de oorlog.

De camo heb ik hier vandaan : Nuts & Bolts Vol. 26: 15cm sIG33/1 (Sf) auf GW 38(t) GRILLE, Sd.Kfz. 138/1, Pt. 2: Ausf. H.
Hierin staat een foto genomen bij BMM (de bouwer van de 38t) in een dergelijke camo. Ik heb hem evenwel niet letterlijk gecopieerd, maar mijn eigen tekening ontworpen. Ook de kleuren komen niet voor de volle 100% overeen. Zo heb ik het panzergrijs vervangen door Tamiya Field Blue.

Groeten Rik
 
een goeie wash en verwering met talent doet veel
bij deze nog eens bewezen

field blue is geen slecht idee
pigmenten zijn parallel aan panzergrau, alleen veel minder donker. als je dat gaat verweren krijg je in feite perfect schaaleffect
 
Rik, je bent op drééf man, dit is een lust voor het oog aan het worden, met veel kleur die niettemin mooi bij mekaar gehouden wordt door de diverse fasen van verwering. Je werkwijze, bouwen, schilderen, aanbouwen etc. is leuk om te zien en waarschijnlijk een goed compromis voor de drive !

Gaat zo verder mijn zoon !

Groeten Guy.
 
@Steben : ik ben ook eerder voorstander voor een panzergrau met een blauw tintje.

@GUnit : thanks, father ! 8)

Groeten Rik.

PS 'k ben pas terug van twee daagjes Normandie, kant Carentan. Aldaar het nieuwe tankmuseum bezocht (open sedert 1 juni), met hééél veel Amerikaans materiaal. M3 en M5 Light tank, Priest, Sherman 105 mm, M3 halftrack, Dodge WC54, op de parking een Cat D7, en nog veel meer.
Qua Duits materiaal een Pz IV, een kubelwagen, een schwimmwagen en een BMW75 met sidecar. Toch de moeite om er eens langs te gaan.
Ook de Batterie de Maissy bezocht.
Deze locatie is pas sedert 2006 gekend, wegens het vrijgeven van US archieven. Hier werden verschillende bunkers terug blootgelegd.
Na de landing werd alles bedolven door de Amerikaanse bulldozers en jarenlang verzwegen dat er hier 'iets' was.
Verschillende sFH 18, 155 mm werden aangekocht om deze batterij aan te kleden, een lust voor het oog !
 
@InFlandersFields: inderdaad allemaal de moeite waard maar het nieuwe tankmuseum is al open sedert 2013 hoor. Heel speciaal aan dit museum is dat al het materiaal, met uitzondering van de Pz IV, in werkende staat is. Zij bieden ook de kans om eens mee te vliegen met een Boeing Stearman vanop hun eigen terrein of eens mee te rijden op gesloten circuit met een tank. Een Sherman was/is gepland maar voorlopig betreft dit een naoorlogse Britse FV432 waarmee men toertjes rijd.

De Batterie de Maizy heb ik reeds 3x bezocht en alle jaren veranderd er wel iets. Heb ook reeds de verderop gelegen geschutsbunkers bezocht alsook de vuurleidingsposten aan de kust. Er ligt zelfs nog een complete, zij het gedeeltelijk overwoekerde, anti-tank gracht.

En de oesters uit het nabijgelegen oesterpark van Géfosse zijn nog altijd de beste.
 
En de oesters uit het nabijgelegen oesterpark van Géfosse zijn nog altijd de beste.[/QUOTE zei:
Mmmmm, en ze smaken zulle... :)

Indd, Battery de Maisy is een mooie plaats, maar er zijn er zovele die helemaal niet zo toeristisch zijn, en waar men heel mooie stukken kan aantreffen. Leve bunkerarcheo... ;)
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

...en we drijven verder. :P

attachment.jpg

attachment.jpg

De planken zijn allemaal aangebracht, de bouten erop gelijmd. Met een viertal Humbrol kleuren zijn de planken ingekleurd.
Nu is een laagje Tamiya X22 Clear aan het drogen waarna we een wash zullen aanbrengen.
De beide stukken traanplaat (Aber nr 2), zijn ingekleurd met H98 waar in de natte verf pigmentpoeders zijn ingebracht. Met een grafietpotlood zijn de 'tranen' al aangestipt om de indruk te wekken van wat slijtage door de stalen spikes op de laarzen van de crew.

Groeten Rik
 
Het lijkt wel een echte plankenvloer die je er hebt opgelegd Rik.
Kleuren komen heel echt over. Prima gedaan.
Ik kijk weer al uit naar het vervolg.

Mark
 
hola Rik, dat is hier serieus verandert buiten de laatste keer dat ik hem in real time zag.
knap gewheaterd en afgewerkt.
de planken vloer gaat ge die nog verdonkeren ? (stof, opgedroogd slijk die afgelopen is )
de bouten hun roestafzetting in het hout plaatsen en waar er het meest gelopen wordt de bolle kopjes bovenaan blinkend maken. kwestie van een tip te geven indien ge er al niet zou aan gedacht hebben.
carry on chap !
 
Goedenavond Beste Kijkers !

@Interceptor : 'k heb dan ook een stuk van ons parket uitgebroken en op de tank geplaatst. :P

@Steben en Seaking : thanks !

@Famo : welcome back ! We hebben U al enkele vergaderingen niet meer gezien, anders had ge de T34 zien evolueren.
U voorstellen zijn inmiddels uitgevoerd.
Na de laatste update heb ik de plankenvloer een wash gegeven met AK Wash for DAK vehicles. Hierdoor verdonkerden de kleuren dus wat.
Met een donkere wash kregen de bouten een pinwash waarna de bout zelf is aangestipt met VanDyck Brown.
Vandaag heb ik de vloer dan een wash gegeven met Dust Effects dat sterk verdund werd met thinner. In de natte wash zijn dan stofkleurige pigmentpoeders ingeborsteld.
Nadat deze gedroogd waren heb ik het meeste er terug afgeborsteld.

Enkele foto's :

attachment.jpg

Door de pigmentpoeders is het donkere effect van de roestige bouten wat afgezwakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook het motordek kreeg een behandeling met poeders.

attachment.jpg

De wielen kregen een wash met van AK 'for Dark Green Vehicles'.
De onderzijde van de tank, onder de spatborden, evenals de wielen kregen een voorbereidende behandeling met Tamiya Texture Paint, Soil Effect - Dark Earth. Bedoeling is om deze verder af te werken met pigmentpoeders.

Groeten Rik
 
Hey Rik dat ziet er hier een hele speciale uitvoering uit dat ge aan het maken bent.
Je planken vloer begint er goed uit te zien en je motordek vind ik al geslaagd.
Alleen met die texture paint op je wielen zou ik niet overdrijven, want ge verliest toch wat van je details zo, allee dat is mijn gedacht hé

Gr DJs
 
Rik, heb je nog wat van die parket over ? Kwestie van daar een beetje van te kunnen krijgen voor een projectje...
Schitterende vorderingen weerom. Ik kan er niet genoeg van krijgen...
Ik wacht weeral met spanning op het vervolg.

Mark
 
@Interceptor : ik heb nog wel een reepje over...

@DJs : thanks for your comments. Wat die texture paint betreft, ik vind het leuk werken daarmee. Je kunt dit goed in de hand houden.
Wanneer je gips mengt met pigmentpoeders, houtlijm of acrylic resin, dan bekom je een tamelijk dikke pasta die je moeilijk dun kunt uitsmeren.
De texture paint daarentegen, ik meng die met een klein beetje water waardoor hij zich gemakkelijker laat verwerken. Tevens kleeft hij beter op de ondergrond, het is tenslotte een verf. Verder bestaat deze pasta uit kleine resin korrels, waardoor de pasta dun kan uitgesmeerd worden.

Ik ben ook zo geen voorstander van die dikke massa's modder, er mag wat kleur in zitten, maar de details moeten nog zichtbaar zijn.
Deze pasta moet wel minstens 24 uur drogen, dan kun je ze verder bewerken met verven of pigmentpoeders, of AK producten...

Groeten Rik
 
Goh weer even weggeweest en wederom zo'n pracht bouwseltje van Rik aan het aanschouwen :-)

De plankjes zijn net echt, net als al de rest natuurlijk.
 
Ja deze wordt met de minuut mooier en mooier, knappe planken vloer.

Grtz Bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan