Hoofdsponsor

1/35 T34 + Flak 37 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit.
Zelf zou ik voor roest gaan voor de uitbouw.
 
Hoi, blij dat ik niet de enige ben met geen interesse in koning voetbal...

Mooie schilderwerken aan je figuur, heb hier nog iets gelijkaardigs liggen, maar al een paar keer compleet herbegonnen en niet meer herbegonnen uiteindelijk.

Eventueel kan je ook gaan voor meegespoten, maar de bovenkant (loopvlak als het ware) met ruwweg een cirkel rond het geschut met afgesleten verf en "blinkend" tot licht verroest ijzer, de uiteinden meer gewoon vervuild door stof, modder, ... Eventueel kan er aan 1 zijde ook nog een trapje dat neerklapt als de netten naar beneden geplaatst zijn om het opstappen te vergemakkelijken.
 
Super dit project Rik en zo speciaal ook! Trouwens... heel schoon werk tot nu toe! Ik kom er (laat) bij zitten.

Thierry
 
Knappe vorderingen Rik. Toffe schilderwerken aan die camo van dat figuurtje.
Puur genieten van dit kunstwerkje. Ben blij om te horen dat ik NIET de enige ben die niet van voetbal houdt...
Kijk weeral uit naar de volgende werkzaamheden. Oh ja, ik zou opteren voor de rode primer... kwestie van een andere invalshoek te hebben.

Mark
 
knappe updates Rik !

De Mark zegt dat hij niet van voetbal houdt maar toch wilt hij rode primer zien !
 
Rode primer is nog altijd geen "Rode Duivels"- rood, hé G... :laugh::laugh::laugh::P
Vraag mij trouwens nog altijd af, waarom zij ondanks hun naam in een zwarte outfit spelen...:P
Moest je het nog niet doorhebben, voetbal kan mij dus absoluut gestolen worden.
Ik zie tien keer liever naar mooi gebouwde schaal modellen dan naar 20 ventjes die achter een bal lopen en wanneer ze hem dan eindelijk hebben, deze terug weg stampen :8:8

Mark
 
Effe off-topic, een doordenkertje, terwijl we het toch over voetbal hebben. Op 25 mei stemde 1 op 3 Vlamingen op N-VA, eerste programmapunt : de splitsing van België.
En nu lopen ze allemaal met de driekleur rond hun pens, ... hoe hypocriet kun je zijn ?

Terug on-topic : bedankt voor jullie reply's.
@Buzzy, Silenoz en Interceptor : ik denk inderdaad te gaan voor een mooie roestpartij, (Sorry Mark, geen rode primer).
Het platform rond het kanon komt in planken, dan kan ik hier wat hout kleuren imiteren. Misschien met een paar stukjes traanplaat die de toegang moeten verschaffen tot een paar deksels.

@Thierry : zet er U bij, neem een pintje en een chipke, Keizer Modelbouw trakteert. :D

@GUnit : thanks !

Groeten Rik
 
Effe off-topic, een doordenkertje, terwijl we het toch over voetbal hebben. Op 25 mei stemde 1 op 3 Vlamingen op N-VA, eerste programmapunt : de splitsing van België.
En nu lopen ze allemaal met de driekleur rond hun pens, ... hoe hypocriet kun je zijn ?

Omdat het een foute redenering is dat "1 op 3 (Vlamingen)" gelijk staat aan "iedereen (dan nog wel in België)", beste Rik.
We zijn met meer dan 10 miljoen verschillende mensen met uiteenlopende denkwijzes. Ik denk niet dat jij in levende lijve exact die 1/3 bent tegengekomen?
Daarenboven is de inzet van de NVA niet de splitsing dacht ik maar regering zonder PS.
2,9 miljoen Belgen keken naar de match, 500.000 zotten naar het groot scherm. NVA haalde 1,3 miljoen stemmen bij de stemgerechtigden.
Dat is dus 3,4 miljoen (ook -18jaar) tov 1,3 (alleen +18jaar). Soyons serieux! :)
Is het niet hypocriet om nationalisme banaal en 19e eeuws te noemen en dan tezelfdertijd met vlaggen als een gek en met tranen te schreeuwen voor een bende goed verdienende voetballers?

Ik ben zot van een die hard politieke toogdiscussie, u weze gewaarschuwd. Ik zou het niet zo ver brengen in deze draad, maar het is de jouwe :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Thierry : zet er U bij, neem een pintje en een chipke, Keizer Modelbouw trakteert.
Dan kom ik hier zitten en voor een lange tijd :laugh:

Wat politiek betreft... ja ik ben slecht geplaatst om over de NVA te spreken aangezien ik franstalig ben (en dus zeker niet objectief) maar om eerlijk te zijn heb ik van de PS zeker ook niet nodig :tongue: Ik voel me niet waal en ook niet vlaams, ik zou wel zeggen dat ik me een brusselaar voel maar eigenlijk heb ik nooit in Brussel gewoond (altijd in Vlaanderen aan de rand van Brussel: Beersel en Drogenbos). Het enigste waarvan ik nu zeker ben is dat ik toch trots ben op de belgische vlag die nu op mijn gevel staat. Bon... dit was efkes out of topic maar ja... het deed deugd om het te zeggen :$

Thierry
 
Dan kom ik hier zitten en voor een lange tijd :laugh:

Wat politiek betreft... ja ik ben slecht geplaatst om over de NVA te spreken aangezien ik franstalig ben (en dus zeker niet objectief) maar om eerlijk te zijn heb ik van de PS zeker ook niet nodig :tongue: Ik voel me niet waal en ook niet vlaams, ik zou wel zeggen dat ik me een brusselaar voel maar eigenlijk heb ik nooit in Brussel gewoond (altijd in Vlaanderen aan de rand van Brussel: Beersel en Drogenbos). Het enigste waarvan ik nu zeker ben is dat ik toch trots ben op de belgische vlag die nu op mijn gevel staat. Bon... dit was efkes out of topic maar ja... het deed deugd om het te zeggen :$

Thierry

Je bent gezien je schrijfstijl niet uitsluitend franstalig. ;)
 
Je bent gezien je schrijfstijl niet uitsluitend franstalig. ;)

Mijn ouders zijn allebei franstalig maar mijn grootouders aan de kant van mijn moeder zijn van Brusselse afkomst en ze spraken altijd in het brusselse dialekt... + ik heb in Beersel gewoond en nu woon ik in Drogenbos en veel van mijn vrienden waren/zijn vlaamstalig.

Thierry
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

't is wat kalm op de modelbouwkamer, druk vanwege 't werk en 't goeie weer...

Maar toch enkele vorderingen gemaakt. Zo ben ik al begonnen aan het verweren van de Flak. Een filter en een wash zijn er al opgezet.
Het volgende was een drybrush met wat H121. Nog volgen de chips, maar die wil ik sober houden, luchtafweergeschut is niet onderhevig aan veel sleet.
Foto's van deze fases heb ik niet,...

...maar wel enkele van de T34 :

attachment.jpg

De kast van de T34 is dichtgelijmd. Het spatbord aan de linkerzijde, in scratch, is op zijn plaats gelijmd. De koplamp heb ik in beschadigde toestand aangebracht : het glas en de spiegel ontbreken, de bedrading hangt los in de lamp kap. Om hier een mooi ronde binnenzijde te hebben, heb ik het binnenste van de lamp bewerkt met een bol freesje.

attachment.jpg

De rechterzijde, waar het spatbord wordt weggelaten. De uitsparingen die voorzien waren om het kit onderdeel te plaatsen heb ik opgevuld met Evergreen strips en plamuur, waarna alles geschuurd werd.
De loop van de mitrailleur moet nog geplaatst worden, maar het kit onderdeel wil ik ook vervangen door scratch.

attachment.jpg

Aan het ander spatbord, aan het messing deel, komen nog een drietal bouten, P&D exemplaren.
Waarschijnlijk komt er nog wat schade aan het koperen spatbord, maar dat is voor een latere fase.
Vandaag heb ik mijn Friul tracks afgehaald bij Domino. Bij de kit zitten MagicTracks, maar ik heb niet veel goesting om deze samen te prutsen, trouwens Friuls hebben een natuurlijker sagging.

Groeten Rik
 
Prachtige vorderingen Rik. Goede uitleg over wat je er mee gedaan hebt ook.
Dit blijft toch telkens weer genieten van je kunnen. Benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Leuke vorderingen Rik en veel succes met je friuls. Heb juist gedaan met een setje friuls ineen te steken. Een geduldig werkje (heb er ongeveer een tiental uur mee bezig geweest) maar is altijd de geleverde inspanning waard.

JM
 
@Interceptor : thanks, Mark !

@Jeanke : er is inderdaad wat opkuis werk aan Friuls, maar aan bvb Magic Tracks moet je ook wat schuren, verder moet je deze verlijmen waarbij ze hun definitieve positie reeds hebben. Daar waar je Friuls moet uitboren en monteren met een stift, maar dan wel het voordeel hebt van beweeglijke rupsen.

Groeten Rik
 
Zeer mooi rik zoals we hier steeds gewoon zijn van jou,wat ik wel graag had geweten het PE spatbord verlijm je dit met gewone seconde lijm of van een bepaald merk...
 
@Danny : de twee delen van het spatbord, te weten : de zijkant uit messing en de geplooide koperen bovenzijde, zijn aan elkaar gesoldeerd.
Dit deel is dan met Zap-a-Gap aan de tank verlijmd. De kier aan de binnenzijde, onder het spatbord, is gedicht met extra Zap-a-Gap. Aan de frontplaat heb ik de kier gedicht met wat plamuur.

Groeten Rik
 
Goedenavond Beste Kijkers !

attachment.jpg

Enkele details aangebracht : een tiental klinknagels op de rand van het spatbord, en drie bouten in de hoek met de frontplaat.

attachment.jpg

De mitrailleur is vervangen door een scratch exemplaar, samen gesoldeerd uit enkele stukjes 0.5 mm draad.

attachment.jpg

Ook de relingen zijn gemaakt uit 0.5 mm draad.

attachment.jpg

Op de achterzijde zijn de relingen verwijderd dmv een snijbrander, althans dat is de indruk die ik wil geven met behulp van de witte stukjes Evergreen 0.6 mm draad. Op de zijkant kon ik de relingen niet plaatsen omdat de steunen voor de roosters in de weg zitten.
Boven op het motor dek zijn de relingen verwijderd omdat dit deel zal uitmaken van het platform. De relingen zijn verwijderd omdat de bemanning niet zou struikelen,...

Veel attributen zal ik verder niet aanbrengen, geen spare tracks, etc... Dit omdat het geheel in der haast is samen geflanst,...de tank 'ergens' van straat geplukt, de losse stukken verwijderd zonder dat ze er terug op geplaatst werden.

Groeten Rik
 
Schitterend gedaan Rik.
Benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan