Hoofdsponsor

1/35 T34 + Flak 37 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag Beste Kijkers !

De laatste etappes zijn aangevat.
Nadat de Tamiya Texture Paint voldoende gedroogd was, heb ik er pigmentpoeders op aangebracht. Eerst onder de spatborden, dan de wielen.
Voor de wielen heb ik wat poeders op de flanken geborsteld, daarna 'rijd' ik het wiel door de poeders die er afgevallen zijn. Hierdoor neemt het loopvlak poeders op die ik dan verder er in borstel. Alles wordt uiteraard gefixeerd met thinner.
Wanneer de thinner verdampt is, dan wrijf ik nogmaals over het loopvlak van het wiel waardoor het uitzicht iets egaler is.

attachment.jpg

Met wat Engine Grease van Abt 502 zijn op een paar plaatsen nog wat vetresten aangebracht.

attachment.jpg

Het spanwiel, evenals het aandrijvend wiel (hier nog niet gemonteerd), werden op het loopvlak behandeld met een grafietpotlood.
De aandrijvende wielen worden gemonteerd samen met de tracks, omdat ik de tracks laat ingrijpen in dit wiel en daar dan de laatste pin indrijf. Wanneer de rupsen op dit wiel zitten is het gemakkelijker om beide uiteinden samen te houden.

Intussen liggen de tracks te drogen na een behandeling met poeders en thinner.

Groeten Rik
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

@Interceptor : thanks, Mark. Blijf maar lekker verder genieten :

attachment.jpg

Eigenlijk wou ik gisteren reeds deze post plaatsen, maar toen ik bezig was tekst bij te voegen zag ik dat het loopvlak van de tracks niet blank geschuurd was.
Dus heb ik dat gisteren nog eerst afgewerkt, anders kon ik niet rustig slapen... ^^
Het was wat prutsen met schuurpapier onder de spatborden, want de tracks kon ik er niet meer afnemen.

attachment.jpg

Met wat lichte pigmentpoeders zijn er nog, subtiel, wat modderspatten opgebracht. Ik wou hierin niet overdrijven, enkel wat lichte spatten om het modderige onderstel te laten overgaan in het "propere" bovendeel.

attachment.jpg

Het is wel markant hoe perfect de Friuls passen op deze tank. De wielen zitten vast, ik bedoel dat ik geen wielen kon verstellen om de tracks te doen spannen. De tracks bestaan uit twee soorten schakels, de ene met de geleidingstand, de andere zonder. De tracks moeten dus samengesteld worden door een gelijk aantal van beide schakels. Twee schakels samen meten 10 mm, dus verlengt of verkort je track telkens met 10 mm ! Je hebt dus weinig speling, en zoals je kunt zien sluiten de tracks perfect aan op de wielen.
Chapeau dus voor Friul !

En hiermee is de tank afgewerkt en komen we in de laatste rechte lijn : afwerken van figuren en toebehoren waarna alles kan samengevoegd worden.

Groeten Rik
 
Ja Rik, die Friul's zijn toch wel schitterende dingen.
Wat jammer van de hoge aankoopprijs, maar een absolute meerwaarde bij sommige modellen.
Goed dat een mens al eens van die tipselwerken moet uitvoeren alvorens zijn topic met foto's te verrijken...
Je tracks zien er inderdaad prachtig uit. Mooie en geslaagde "weathering/bewerking".
Nu moeten we dus beginnen uitkijken naar de rest van de werken... maar ook daar zal het weer genieten worden.

Mark
 
Dit moet ik straks in het echt zien...echt sterk werk gaat dit worden !
 
@Interceptor : bij de kit van de T34 zaten Magic Tracks, maar ik zag het niet zitten om deze samen te lijmen, dus werden het Friuls. Zoals je zegt een flinke meerprijs, maar er staat een mooi resultaat ertegenover.
Deze realisatie heeft een aardige stuiver gekost : twee kits van Dragon, Friuls, een figuur van Wolf, één van Alpine Miniatures en eentje gepuurd uit een set van Dragon.
Maar ja,... elke hobby kost geld, zekers ?

@GUnit : ik schrijf hem in op de beurs van Hobbytime, eind augustus, in Blankenberge. Maak er eens een dagje aan zee van... anders neem ik hem nog mee naar KMK. :P:P

Groeten Rik
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

Bij deze is de T34 + Flak 37 afgewerkt.

attachment.jpg

Hier een voorsmaakje, ik heb een moderator verzocht om de eindfoto's in de galerij te plaatsen.

Groeten Rik
 
Knap en speciaal model man. Ziet er heel goed uit.
Wil hem wel eens live zien.
 
Hij ziet er schitterend uit Rik. Je hebt ondertussen PB...
Dit gaat zeker een prijzenpakkertje zijn...

Mark
 
Rik , een mooi topic , knap werk
 
In een woord 'super' geworden, Rik.
 
@Peiper J : bedankt om de foto's in de galerij te plaatsen.

Allemaal bedankt voor jullie reactie. Binnenkort staat hij in wedstrijd in Blankenberge (Hobbytime), dus wie hem live wil zien...

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan