Hoofdsponsor

1/48 slag om kesternich [wip]

de stal heb ik naar een voorbeeld van mijn grootvader gemaakt deze had ongeveer de zelvde afmetingen en heeft de oorlog ook overleeft dus leek me dit een perfecte stal om na te bouwen kwa interieur.
wat ik me nog herinner is dat de muren gekalkt waren en dat is redelijk ruw.
voor de muren heb ik dus lekker grof gepliederd zodat ik lekker strepen in de verf had

attachment.jpg

dan de vloer is gemaakt uit kurk gelijmt op een teken papier.
daarna ingesmeert met plamuur en gedrybrucht met rood purpelrood grijs en zwart in die volgorde
de eetbak van de koeien en de goot er achter heb ik er ook al ingemaakt, de rest is voor volgende keer

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
ik volg je hier in bewondering Dirk.
je bent ondertussen ook een goede dioramabouwer aan het worden, naast je houtsnuiverkunsten met schepen
 
Die vloer is goed nagemaakt. Op oude boerderijen hier in de omtrek vind je ook nog zulke vloeren en indelingen
 
Dirk prachtig wat ik hier allemaal zie,geen referenties zo uit gedachten en herinneringen........... top man ,blijf volgen zeker weten
 
thx mannen

heb de koe kettingen ook klaar of heel het geraamte waar ze aan vast moeten liggen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het volgende zal de paardebox zijn die er naast komt te staan

ik herinner me dat er altijt grote spinnewebben aan de koekettingen hingen maar heb ijgelijk geen idee hoe ik dat moet gaan maken.
als er iemand dit weet zou ik het graag horen ;)
 
Voor Haloween kan je in speelgoedwinkels van die namaak spinnewebben kopen. Misschien is dat iets.
 
thx christophe & beyond daar zal ik zeker wel iets mee kunnen ;)
 
ik heb het met een wattenstaafje gedaan maar ook niet te veel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

bedankt voor de tip mannen ;)
 
Geeft een mooi effect, die spinnenwebben....
 
Whaw, knap gedaan met die spinnenwebben. Het wordt een prachtig huis.

Grtz Bart.
 
Wooops, een plezier om dit draadje te volgen!!! spinnenwebben zien er goed uit... (zeker als je bedenkt dat dit supermacrofoto's zijn)...

Prachtig werk !!!
 
Hey,

Indd, heel realistisch gemaakt, ik vind je 'stal' heel goed gedaan.
Ge zijt nen goeie schrijnwerker..;) :)
 
het is al weer ff geleden maar heb ondertussen een plattegrond gemaakt .
die ik later zal afwerken maar ga eerst verder met het schuurtje waar eerst de hooi zolder op gaat gemaakt worden.

2014-07-12200832_zps8f190ddb.jpg

2014-07-12200857_zps1bf37960.jpg

2014-07-12200911_zps03182e47.jpg

2014-07-12200927_zps140a994a.jpg

2014-07-12201005_zps40e3ea27.jpg

aan de voorkant van het huis licht een weg met aan de kant van de plattegrond een beek. de inplanting van het groen komt later.
 
Dat is idd een hele tijd geleden, ik was dit topic al vergeten maar ik volg terug met veel belangstelling.
 
heb in de tussen tijt ook al wat figuren gekocht als ook en moter met zijspan en de 20 mm flak maar die moet ik nog maken maar ben nog altijt op zoek naar de 1/48 SdKfz 7. moest iemand deze ergens zien mag je mij altijt een seintje geven. als ook 1 of 2 duitse morters heb ik ook nog niet gevonden.

de bouw gaat wel op een laag pitje gebouwt worden want heb niet echt veel tijt dezer dagen

heb nog eens zitten zoeken en ondertussen is hij blijkbaar wel op de markt dus die ga ik al zeker bestellen
http://www.wespemodels.ro/index.php?route=product/product&path=59_65&product_id=1240
 
Laatst bewerkt:
ik wou vorige week al een update doen maar toen lagen we net plat dus krijg je hem nu.
ben bezig geweest aan de hoi zolder en ben ook begonnen aan het dak van de schuur

2014-07-13180328_zps0290b2e0.jpg

2014-07-13180409_zps757c3801.jpg

gebroken glas in de ramen

2014-07-13180435_zps54ddae7d.jpg



2014-07-19182547_zps376c59b0.jpg

2014-07-19182609_zps496f694c.jpg

2014-07-19182624_zps842c9660.jpg

2014-07-19182700_zps8535c3f5.jpg

2014-07-19182728_zps6d42f4c8.jpg
 
Voor hoeveel verhuur je een kamer als het af het is toch een "B en B" he ? Grapje nee nee werkelijk dat is knap werk het is net echt goed knap tof en nog zo van alles
Proficiat ik blijf dit volgen
Grtz Marc
 
Mooie vorderingen, ik heb de foto's van de stal nog een keer bekeken en die oogt heel realistisch hoewel ik me voorzichtig afvraag of de kettingen niet een ietsje te zwaar zijn?
Dat viel me eigenlijk pas op nadat ik vorige week in de stal bij vrienden was en de kettingen daar leken me niet zo bijster zwaar te zijn.
Enfin, het is maar een opmerking, van mij mag het best zo blijven hoor. :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan