Hoofdsponsor

1/48 slag om kesternich [wip]

Prachtige vorderingen die je ondertussen hebt gemaakt Dirk.
Altijd weer genieten als je aan dit pareltje verder werkt.
Ben benieuwd naar wat gaat komen...

Mark
 
thx.
kettingen zijn wat aan de zware kant dat is zo maar je gaat er later ook niets van zien net zoals de beneden verdieping van het huis.of je moet al door de raampjes gaan kijken .

de panlatten zijn ijgelijk ook iets te zwaar maar ik krijg ze zelf niet smaller gesneden ( en tog nog mooi ogend) dus heb ik ze iets dikker gemaakt.
morgen ga ik verder met het dak en moet ik nog wat hooi pakken maken voor op de schelft.
daarna het dak met een hamer kapot slaan voor een realistise schade :)
 
Prachtig werk en mooie vorderingen Dirk.
Ik blijf zeker en vast volgen. ;)
 
Niet te hard slagen met die hamer hé Dirk, of je zou wel eens opnieuw kunnen beginnen...;):laugh:

Mark
 
Dirk, ik bedenk net dat volgens mij in die tijd er nog geen hooi pers was. alles werd los op de hooischelft gedaan of in een hooimijt gestapeld zoals vroeger bij vo-vo als je je dat nog kunt herinneren.
vgr
Marc
 
ja heb er wel aan gedacht hoor de hooi mijten gaan er zeker nog komen maar wil tog een paar pakjes op het schelft leggen anders is het wel erg kaal.
en pakje of 20 op een hoopje :) en de rest zal tog vol liggen met hout en pannen.
 
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooi

eerste is en filmpje van 1938 waarschijnlijk één van de eerste hoi persen , het zijn nog wel geen pakjes maar kan nergens vinden waneer dat wel is uitgevonden.

tussen 38 en 45 zitten tog wel een paar jaren tussen : als iemand het weet hoor ik het natuurlijk graag ;)
 
de pakskes hoi +/- 30 stuks voor de schelft

2014-07-20140045_zpsf105a495.jpg

2014-07-20140111_zpsb1b41020.jpg

2014-07-20140121_zps60e36ab2.jpg

2014-07-20140509_zpsaeecdb9f.jpg

stukje isimo bestrooit met gras en beschilderd met aqua verf sand dan een wach van omber en een drybruch van oker.
en 2 hooi mijten zijn in de maak
 
Hey,

Dirk, je maakt een verdomd mooi boerderijtje, maar ik stel me eigenlijk een vraag. Een prachtige afwerking vanbinnen, maar ga je er ooit nog iets van zien nadat het af is, ik bedoel daarmee, gaat het dak eraf kunnen om naar binnen te kijken of wordt dit volledig vastgelijmd. Enkel via de ramen zal het wel mooi ogen, maar ik vermoed te weinig om van het mooie detail binnen te kunnen genieten.
Maar zoals al gezegd, knappe werken man.
 
nee veel ga je er niet van zien swa maar ik geniet er van om het te maken en daar gaat het tog om ;)
 
om alle twijfel weg te nemen betreffende de hooi balen.
Op het einde van de jaren ‘30, na de Grote Crisis, werd de New Holland Machine Company van Zimmerman gekocht door een groep investeerders die erin slaagden om het bedrijf nieuw leven in te blazen. Met de introductie van Model 73, de eerste hooibalenpers ter wereld met zelf-toevoerende, zelf-bindende en automatische opraper, kwam het bedrijf geleidelijk uit de rode cijfers.
vgr
Marc
 
thx marc dus pakken hoi kan dus wel degelijk vanaf 1940, ook al zullen er niet veel boeren het gehad hebben maar het kan dus wel , mooie info
 
Ik wil niemand ontmoedigen maar... dergelijke machine bestonden er idd reeds voor WO2 maar of landbouwers in onze contreien en zeker in de Ardennen er zo eentje hadden is nog maar de vraag?
 
nee veel ga je er niet van zien swa maar ik geniet er van om het te maken en daar gaat het tog om ;)

Hey,

Just Dirk, ik begrijp het, ik zijn ook zo zot om dat te doen. Weten dat het erin zit geeft een grote voldoening... :)
Meer of goe bezig... ;)
 
vandaag het dak dicht gelegt en 3 bedjes gemaakt

2014-07-21183926_zps7aa664d5.jpg

2014-07-21183937_zpse21d07d1.jpg

2014-07-21184015_zpsee39d9fa.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan