Hoofdsponsor

1/48 slag om kesternich [wip]

amazone

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
4.896
ik heb een heel mooie foto gevonden waar ik tog wel eens een dio van wil maken.

ook heb ik al wat opzoekings werk gedaan http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Kesternich

hier de foto
attachment.jpg

en na wat zoek werk de foto nu
attachment.jpg

nu weet ik niet goed in welke schaal ik het beste kan werken.
ik had gezien dat tamya ook hetzers op 1:48 heeft mischien is dit wel beter omdat het dio anders wat groot gaat uitvallen ( 1:35 ) om naar 1:72 te gaan gaat het dan weer mooielijk worden om de huisjes te maken.

daarom zou ik zelf kiezen voor 1:48 dan zou het dio 35x25 cm groot worden had ik ongeveer uitgetekent
nu is mijn vraag in welke schaal zou dit het beste zijn
 
Tja, geen gemakkelijke vraag... Op 1/72 heb je minder plaats nodig maar zit je ook met minder detailmogelijkheden, 1/35 neemt dan weer veel plaats in maar daar zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt... militair op 1/48 begint aan een opmars, maar ook hier zit je met beperking betreft toebehoren.
Best bekijk je zelf eens hoever je wil gaan qua detail en decor, hoewel 1/48 een mooie tussenschaal is, daarom is die schaal ook zo populair bij vliegtuigbouwers "niet te groot en niet te klein".
 
Op 1/35 gaat het ongeveer 45 x 35 worden.
De keuze zal toch voor een groot deel bepaald worden door de plaats die je er voor hebt.
In 1/35 heb je natuurlijk het meeste keuze van kits en toebehoren.
 
ik heb het eerste huis eens uitgetekent op een a4 blad de gevel dus

attachment.jpg

dit is 1:48 je kan al denken wat dit in 1:35 gaat geven :unsure: dan kom ik met 2 bladeren nog niet toe en dat vind ik presies tog iets te groot ik weet dat de hetzers bestaan en de figuurtjes zal ik denk ook wel vinden in 1:48
 
ja hoor, er zijn militaire figurines op 1/48, ik geloof zelfs van tamiya ook.
 
zeker van tamiya zeg maar wat je nodig hebt op 1/48 is het redelijk sterk vertegenwoordigt
 
ok thx scotty ik zal tijdelijk iets laten weten maar ga eerst proberen de huisjes te maken.

zal voor in de winter zijn die tanks ;) en ga het tog 1:48 houden anders worden het reuze huizen
 
heb een begin gemaakt wat de gevel moet worden

attachment.jpg
 
Wauw.......... Amazone goes German dio.......dit is er ééntje om zeker te volgen ,je geniet dan ook bij deze mijn volle aandacht!
Ik las dan ook vol verwondering je wikipedia ----) battle of Kesternich.
Je bent in ieder geval schitterend begonnen,doe zo verder ;)

Groetjes Filip
 
thx flip en ik moet tog eens voor de eerste keer een tank in elkaar lijmen anders ben je geen echte modelbouwer he ;)

en dan weet ik in eens hoe mooilijk het wel is. als ik Gunit bezig zie is het een fluitje van een cent :laugh:
het zal bij mij veel vloeken en tieren zijn waarschijnlijk :D

dus eerst de huisjes maar eens aanpakken
 
dit is knap dit houtwerk! hoe gaat dit opgevuld worden?
 
thx kevin ik ga het proberen te maken zoals het zou moeten zijn met takjes en daarna met gips bestrijken waar nodig dus zoals op de foto zou het moeten komen
 
mooie start! wat ik persoonlijk wel zou doen is de takjes achterwege laten en gewoon de ruimte tussen de balken opvullen met gips. Op schaal 1:48 zal je volgens mij niet veel meer zien van de takjes in het gipswerk.
 
Je kan dit dio zeer gemakkelijk op 1/35 maken en hoeft echt niet te groot te zijn,ik zou gebruik maken van enkele kleine muurtjes waar de Hetzer tussen staat met het nodige puin,de paal die naast de Hetzer staat en twee USA soldaten die het tafereel passeren.
Tenslotte is deze Hetzer het belangrijkste onderdeel van dit dio en niet het gehele gebouw dat er achterstaat...
 
ja dat zou zeker gaan danny tog zou ik graag de huisjes er op zetten of tog voor een deel tenminste want een heel huis is ook wel best groot. dus een voor en zij gevel.

ik ga tog eerst zien of dit geveltje een beetje gaat lukken in 1:48 .
moest het niet naar mijn goesting zijn dan kan ik als nog veranderen naar 1:35 zoals je voor stelt.

hoi mad ice het ( probleem ) is dat er veel bezetting af is zoals je op de foto kunt zien dus daar niets doen lijkt me ook niet echt kunnen. zal volgende week eens wat testjes doen hoe ik dit het best kan doen ;)
 
doe maar voort zoals ge gepland hebt bro amazone
ge zijt goed bezig
en die takjes en zo dat kot ook goed alleen gaat moeten zien dat ze super droog zijn

scott
 
Yo Amazone,

Heerlijk, een diorama naar een echte referentie foto...een goede start. Die gevels of gevel zeker meenemen in het verhaal.

Kijk uit naar het vervolg, de rubble en het slijk worden een echte uitdaging.

Keep up!

Greetz Nico
 
Dat ziet er weer veelbelovend uit amazone !!!
 
thx jongens voor de takjes ga ik mischien hooi nemen dit is denk wel redelijk op schaal.

zal er eerst wel eens een testje mee doen anders zoek ik wel verder tot ik iets geschikt vind dat er voor kan dienen ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan