Hoofdsponsor

1/48 slag om kesternich [wip]

Nu alles begint uit te bloeien vind je in de natuur toch genoeg fijne takjes?
 
Dit wordt terug een meevolger. Het begin ziet er al veelbelovend uit.

Grtz Bart.
 
denk wel iets gevonden te hebben dat redelijk op schaal is en dat ik ook kan plamuren

attachment.jpg

gisteren een hoop dinges geprobeert zelf te maken maar kwam niet tot het rezultaat dat ik wou hebben.
maar dit staat me wel aan zeker als er nog eens een laagje verf op komt en houtkleur spuit lijkt het me best goed te zijn.
+ wat verwering dus wat stukjes er tussen uit halen
 
nog wat zoek werk van het huis levert deze mooie foto op van de achtergevel.

attachment.jpg

tot mijn verbazing staat er ook nog een schuur achter het huis wat ik niet voor zien had op het dio.
het is natuurlijk te mooi om het niet te maken dus zal de ondergrond iets groter woden dan geplant ;)

ook de paar lagen natuursteen onderaan het huis had ik eerst niet opgemerkt
 
ook de paar lagen natuursteen onderaan het huis had ik eerst niet opgemerkt
Op de eerste foto kan je dat ook niet zien met die haag ervoor, maar het verbaasd me dat je dat zo ook niet wist... de tijd dat dergelijke (houten) huizen zonder enige fundering rechtstreeks op de grond werden gebouwd, ligt al een paar honderd jaar achter ons hoor.
Maar goed.. je weet weeral wat te doen en ik blijf dit met interesse volgen. :)
 
had ik kunnen weten walter maar niet echt bij stilgestaan

het word me tog een groot huis hoor

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
thx bart maar ga het tog bij dit één huis houden hoor anders word het veel te groot moest ik het tweede ook nog maken.
hier zal ik al werk genoeg aan hebben om het op de foto te laten lijken.
 
Ziet er zeer netjes uit, we blijven volgen :D
 
de timmer man heeft zijn best gedaan en heeft het karkas van de muren recht gezet
het huis met stal komt op 20x20 meter in het echt het is dus een grote hoeve

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat is inderdaad al een serieus hoeveken, en al een heel mooi geraamte hoor.

Grtz Bart.
 
Het ziet er zeer mooi uit,alleen denk ik dat je teveel open ruimte in en rond het huis gaat creëren.
Dit huis roept echt om een volledig interieur dat langs alle kanten goed zichtbaar moet zijn,en aan de buiten zijde vrees ik dat er teveel open ruimte ontstaat die de Hetzer en de twee figuren niet voldoende gaan opvullen...

Maar voor de rest blijf ik dit project met veel interesse volgen...;)
 
hoi danny heb nog wat zitten lezen over kesternich de 2 hetsers op de foto zijn er ijgelijk 3 + een SdKfz 7met 22mm flak hier hebben de duitsers een counter attac mee opgezet . ook waren er mortieren opgestelt om de amerikanen eerst te bestoken.

ik ben aan het denken om deze counter attac op het dio te zetten dan kan ik het ook lekker vol zetten .
het interieur van het huis komt er in dus tafels stoelen bedden kasten..... daar om wil ik eerst het huis maken omdat daar tog een hoop werk in gaat kruipen voor ik dit alle maal wat goed krijg
 
Hey,

Goe bezig man, miljaar wat een kanjer van een huis, waar ga je dit zetten??
Ga je de meubelen zelf maken of komen er set in??
Ik volg je zeker.
 
ja het is groot swa veel groter dan ik verwacht had maar op 1:72 is het nogal mooielijk te maken zeker als je op schaal wil blijven met de dak construktie . ik ben al blij dat ik voor 1:48 gekozen heb want op 1:35 kan je er niet meer mee door de deur.

een kapot bed en tafels ..... interieur kan ik denk zelf wel maken het mag tog alemaal kapot zijn :)

en ik heb een grote garagewaar ik alles opberg van gemaakt spul . een schip zet je ook niet zo maar ff op de schoorsteen mantel .
 
hoi danny heb nog wat zitten lezen over kesternich de 2 hetsers op de foto zijn er ijgelijk 3 + een SdKfz 7met 22mm flak hier hebben de duitsers een counter attac mee opgezet . ook waren er mortieren opgestelt om de amerikanen eerst te bestoken.

ik ben aan het denken om deze counter attac op het dio te zetten dan kan ik het ook lekker vol zetten .
het interieur van het huis komt er in dus tafels stoelen bedden kasten..... daar om wil ik eerst het huis maken omdat daar tog een hoop werk in gaat kruipen voor ik dit alle maal wat goed krijg

Dan zal het wel geen probleem worden om deze slag netjes te laten zien in dit schitterend dio...;)
 
Mooi werk Amazone !! goed bezig (of zal ik zeggen : vakwerk;) )

veel bouwlol :D
Peter
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan