Hoofdsponsor

1/35 schiessen mit der kanonnen (dio) [wip]

  • Onderwerp starter Hondafan
  • Startdatum
Bon, ondertussen nog wat aan de bodemplaat gewerkt.
Het geheel:
27779290383_b0bf4bdbbd_o.jpg

Nog wat detailfoto's:
28362000396_40c20cfaef_o.jpg

27779289673_33ee4e1b67_o.jpg

28361999996_e009321ab9_o.jpg

27779289103_c5d7bc3a52_o.jpg

28361999706_4a1cf15559_o.jpg

28112473250_444743bcf7_o.jpg
Op deze bijvoorbeeld zie je dat de grassprietjes die tussen de steentjes uit komen nog kleur moeten krijgen


Er is nog werk aan uiteraard, volgende stap aan de plaat is het stukje spoorweg in orde maken
 
Is ne mens op zijn gemak aan een spoorweg aan het werken, komt er toch geen bleke Duitser tegen zijn rots plassen zeker:
28319329671_e1fb475a0a_o.jpg
 
knap gedaan en word top grt Pascal
 
Eens goed kijken naar de stand van zijn hand en de stand van zijn waterval.
Thuis eens uitproberen, zal dweilen worden vrees ik ofwel een natte broek. :( :$
 
hehe, dat mannetje was maar als grap hoor.
heel misschien werk ik die af en mits juistere plaatsing van hand en waterval komt hij er toch nog op :p
 
bon, de plasser is een ideaal figuurtje om eens een testrun te doen met verf.
Ik ben niet gewoon van figuren te schilderen en zeker niet zulke kleintjes...
Graag jullie mening (over de shilderwerken, ik heb hem niet geschuurd, geen naden verwijderd, ...)
28376546666_335cf77e32_o.jpg
 
me dunkt dat ie "ernebens geschossen hat" (ofte toch zijn broek gepast heeft ;-) )

beetje grote ogen, helm lijkt in 2 kleuren, voor de rest een beetje moeilijk te zeggen vanop die foto...
 
attachment.php
ik lees nergens de schaal van project en van figuur want dat bepaalt hoe ver je kan gaan om het simpel en goed de schilderen.
bij schaal 1/72 begin met basiskleur en hou het bij diepe schaduw en lichter voor hoogste punten van figuur.
er bestaan hier een paar goede topics daarover maar hou het in begin simpel bv huidskleur is op zijn mooist gemengd maar probeer eens als basis voor huid beige rood als je dit heeft en begin van daar voor de ogen op kleine schaal 1/72 zijn 2 zwarte of donkere puntjes genoeg. voor de ogen hou het figuur ondersteboven wat gemakkelijker is en dun verven.
zwart is nooit zwart voor zijn boots gebruik grijszwart of meng zwart met blauw als basis en zwart voor diepe schaduw en oplichten mag een beetje spiegelen.
 
Laatst bewerkt:
ik hoop dat ik aan het helpen ben want zo is het misschien moeilijk maar deze foto toont hopelijk wat ik bedoel
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
attachment.php
attachment.php
d

deze is een oefening voor Duitse uniform juist te krijgen maar zijn pistool moet ik herstellen
we beginnen met figuur in primer en van daar uit schilder ik voor en jij na de kleuren moeten niet juist zitten maar het principe moet er uit komen en later kan je kleuren kiezen zoals je wil.
 
Laatst bewerkt:
k, ik ga dadelijk een figuurtje primeren, en de handen en gezicht al kleur geven, als het zover is plaats ik foto
 
ik ga ook 1 in primer zetten en weet me te zeggen welke kleur we gaan gebruiken.
 
27799685013_944806ac61_o.jpg

Wat kleuren betreft liefst iets dat zo dicht mogelijk bij de duitse uniformen komt denk ik dan, maar tips zijn altijd welkom
 
heb figuur met weinig details gepakt maar lijn alles af met zwart dat moet niet juist juist zijn he en schilder gezicht en handen in basis ik gebruik nu beige rood Vallejo de volgorde van schilderen is bij iedereen anders maar dat moet je later voor jezelf uitmaken en we doen dit in snelle vaart he
attachment.php
attachment.php

ps er bestaat set duitse uniformen van vallejo
 
Laatst bewerkt:
dus de zwarte lijnen zijn voor daar waar kledingstukken elkaar raken zogezegd?
 
yep en onder de oksels waar het donker is maar zwart zal bijna verdwenen zijn niet te dik schilderen he
 
28416649205_018cd5dbbf_o.jpg

28383419466_297144f43d_o.jpg

op foto is het wel iets donkerder dan in het echt, maar dat ligt denk ik aan de lichtinval hier en omdat alle fotos met gsm zijn (heb geen fototoestel)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan