Hoofdsponsor

1/35 schiessen mit der kanonnen (dio) [wip]

  • Onderwerp starter Hondafan
  • Startdatum
H

Hondafan

Guest
Even geen zin om te kleven en te schilderen, en vermits we net een ladingetje Depron hebben binnengekregen, eens uittesten wat je daarmee kan.
Ineens ter voorbereiding van een diorama van een toekomstig project.

Op het diorama komt een klein stukje van een tunnel over een spoorweg.
Deze tunnel moet dus aan het uiteinde (of het begin hoe je het ook maar bekijkt) een muur hebben.

Afgaande op deze foto een beetje aan het knutselen:
noc58061.jpg
Picture: hobbylinc, will be removed when asked

27541728744_f9fe972987_o.jpg

27542211483_29a0e43b51_o.jpg

28123181906_d2810c9242_o.jpg

27542211153_a53d3f4434_o.jpg

28123181436_180d858159_o.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
thx
Na een hele hoop lijntjes en hoekjes te trekken:
28054699912_1ff8c16726_o.jpg
 
Knap, hoor. Het doet me denken aan een van mijn eigen dio's. Wat voor lijm gebruik je?
 
gewone houtlijm :p
is niet echt de juiste lijm hiervoor denk ik, maar het werkt perfect :p
(linkje naar je eigen dio? :p )
 
ziet er een beetje uit als de tunnel achter de brug van Remagen............................
 
Net tot de geweldige ontdekking gekomen dat het onderschrift van coacheke perfect klopt
Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Ben dus tot de ontdekking gekomen dat de breedte van de tunnelingang 1cm te smal is.
Ook qua hoogte begin ik nu te twijfelen.

Zal ineens even zeggen waar dit diorama voor gat dienen:
Ik heb eer Mörser Karl met munitionspanzer die ik dus nog moet beginnen bouwen.
De Mörser werdt vervoerd door middel van een soort treinstel, en het idee was om de Mörser dus naast een stukje spoorweg te zetten.
Je hebt de kit van de Mörser trouwens ook met het vervoerende treinstel, maar die wou ik niet :p

Bon, back to the drawingboard en eens kijken of ik van de reeds bestaande muur nog een deel kan redden om wat werk te besparen.
 
ondertussen wel gevonden waar mn fout zit.
Op de afmetingen van de "muurplaat" is het wel juist, maar ik heb vergeten rekening te houden dat door die boog er in te plaatsen met de boordstenen, dat dit gat dan ook kleiner wordt.
Dus de situatie zal nog redbaar zijn door de huidige boog weg te halen en deze op de juiste maat te maken.
Gelukkig maar :p
 
Het is dankbaar materiaal dat zich makkelijk laat bewerken, dus als het nodig is kan je altijd snijden en plakken ;)
 
inderdaad, gelukkig maar :p

De tunnelopening is nu verbreed naar wat het moet zijn, en ook de hoogte klopt nu.
Ondertussen met piepschuim een soort rotswand gemaakt die rond de tunnelopening komt.
Hierover ga ik nog met plaaster gaan zodat het een effectiefe steenlook kan krijgen ook.



Een dryfit van het geheel
27581152754_10c3416794_o.jpg

, nu is het even wachten tot alle lijm droog is en dan kan ik hier ook al mee verder.
 
mooie vorderingen,
enkel een kleine opmerking/voorstel, ik zou in plaats van plaaster het piepschuim bedekken met papier mache . dit is stukken goedkoper en ook een heel pak lichter.

Grt tiger
 
plaaster heb ik in huis, papier mache niet :p
Maar het is zeker eens over na te denken, is dat iets wat zelf te maken valt?
 
behangerslijm en oude gazetten

je hebt al prachtig werk geleverd.
 
Ik zou persoonlijk toch voor de plaaster gaan, deze geeft meer het steen effect dan papier mache. Veel zwarder wordt het ook niet, kijk eens naar mijn dio Pointe Du Hoc, deze in volledig met plaaster gewerkt.

Grtz Bart.
 
de papiermache lukt me niet echt 100% om goed te krijgen.
Met plaaster lukt het iets beter vind ik.

Heb eens op een teststukje piepschuim de plaaster gedaan, laten drogen en geschilderd zoals ik gelezen heb dat je best een rots schilderd
Graag jullie mening que textuur en kleur
27586370314_6acd897095_o.jpg

28168293236_06bdb54123_o.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan