Hoofdsponsor

1/35 schiessen mit der kanonnen (dio) [wip]

  • Onderwerp starter Hondafan
  • Startdatum
bruin beige groen als de foto van origineel zo bekijk ?
 
ik zie het nu ook is gras boven aan de top maar zie toch nog verschillende tinten in muur en rotswand
toen ik kasteelmuren heb geschilderd ben ik ook veel te braaf geweest en zou er zeker nu meer tinten tegengooien moest ik het opnieuw doen.
 
Laatst bewerkt:
Dit is trouwens hoe het er uit moet zien in zijn geheel (met wat fantasie :p )
27675719554_218ba03301_o.jpg[/url]
 
De kleuren van de stenen zijn nu mengelingen van grijs en zwart. Leg er ook wat andere kleuren in, afkomstig van aflopend regenwater, begroeiing, verschillen in mineralogische samenstelling en menselijke bewerkingssporen. Leg de spoorweg een aantal graden scheef op je plank. Afhankelijk van wat je nog rond de tanks gaat zetten, kan de grondplaat nog wel een 20 procent kleiner zodat de hoek linksboven niet onbenut blijft.
 
Hey,

Indd, volmondig eens met Steven, zet alles in een wat schuine stand, onder hoek plaatsen, van alle stukken en je bekomt een meer dynamisch effect. In dioramabouw dien je er op te letten dat het niet te overvol komt te staan, daar gaan de meesten in de fout, tenzij dit gebouwd wordt vanaf een foto waar het zo druk zou zijn.
De muur ziet er zeker heel goed, maar wat meer kleur mag inderdaad. Kijk maar eens goed naar natuursteen, daarin zitten veel kleuren. Uiteraard speelt de verwering ook een part in het geheel, dit zal het maar alleen ten goede komen. 😜
 
en hoe zouden jullie het dan zetten?
want ben niet 100% mee met het schuin verhaal :p
 
gewoon de spoorweg een graad of 10 schuin leggen ten opzichte van een zijkant...
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar je mag de tunnel nog wat meer naar achteren schuiven zodanig dat hij de hoek zelf bestrijkt. Zo schuif je dan automatisch een beetje hoger en krijg je meer ruimte aan de Karl.
Weet niet waarom je per se nog een stuk rots wil bijvoegen want dergelijk geschut zal nooit geschoten hebben in een zo ingesloten ruimte omwille van de luchtdruk en de geluidsgolven die zich tegen het personeel zouden keren.
Eerlijk gezegd vind ik jouw scene enkel goed met het oog op ravitaillering en niet met het afvuren zelf maar dat is dan weer mijn idee natuurlijk.
 
Daar had ik nog niet aan gedacht en heb je een volledig punt uiteraard.
Nu begin ik zelfs te twijfelen of de tunnel wel iets is dat er bij zou horen :s

dergelijk geschut zal nooit geschoten hebben in een zo ingesloten ruimte omwille van de luchtdruk en de geluidsgolven die zich tegen het personeel zouden keren.
Eerlijk gezegd vind ik jouw scene enkel goed met het oog op ravitaillering en niet met het afvuren zelf maar dat is dan weer mijn idee natuurlijk.
 
Bon, bovenstaande in gedachten gehouden gaan we de tunnel dus niet doen (hetgeen al gemaakt is leggen we aan de kant, kan nog voor andere projecten gebruikt worden)

Back to the drawing board heeft volgende resultaat geleverd:
28044419770_4953e308f2_o.jpg
Niet 100% origineel idee, er zitten stukjes in van dioramas die ik op google tegen kwam
 
De plaat uit bovenstaande post is ondertussen verdwenen, ik was vergeten de depron ruw te maken zodat de plaaster er beter zou aan blijven plakken.
Resultaat, de hele boel kwam los.

Dan maar nieuw plaatje gemaakt:

28343868975_ef10e4999d_o.jpg

27728144143_962fa40488_o.jpg

28061946980_ef7b7c9d3d_o.jpg

27727822714_1edba99086_o.jpg
 
En op die manier kom je dan toch tot een uniek ondergrondje... :D
 
De rotsen al wat kleur gegeven en eens een dryfitje gedaan van de omheining.
Ook een plankje voorzien zodat de Duitse soldaten zonder teveel problemen over de gracht raken
27735845714_407b43dea1_o.jpg

27736322653_d7f21e8476_o.jpg

Al wat gras geplaatst, kleine steentjes en wat grastuftjes, maar er moet nog andere kleur strooigras bijkomen ook, maar dat heb ik momenteel niet in huis
27736323723_cbbc33d4ff_o.jpg

Nog een hoop werk aan, maar toch al een paar detailfoto's
27735845134_40310743fe_o.jpg

27736323103_895669a8d6_o.jpg

27735844604_ec0975bc76_o.jpg

27735843844_11e6cc00cf_o.jpg
 
Begint mooi kleur te krijgen, ziet er goed uit hoor :wow:
 
thx, maar er komt nog meer kleur in hoor.
En heb een ideetje om enkele figuren eens anders te zetten dan ze meestal standaard staan, maar dan moet ik eerst uitvissen hoe ik de armen van enkele figuurtjes kan plooien zonder dat ze afbreken
mijn idee is door ze op te warmen, maar ben nog een veilioge manier aan het zoeken daarvoor, zodat de rest van de figuur niet smelt
 
Om figuren een andere pose te geven, doe ik het als volgt: Ik snij de armen/benen door op de plaats waar ik deze wil buigen (oksel, elleboog, heup, knie,..). Daar boor ik dan met een fijn handboortje (een elektrisch aangedreven boor zou het plastic doen smelten!), een gaatje waar ik een ijzer-/koperdraad in kan steken. Deze kan dan gebogen worden naar keuze en kan met magic sculp, putty,.. terug in vorm gebracht worden.
 
Je kan ook proberen om bouwdozen te combineren, soms zit er al eens een extra arm bij of is een figuur gedeeltelijk onbruikbaar maar kan je er stukken van hergebruiken. Verwarmen heb ik ook wel eens gedaan maar dat geeft soms littekens. De methode van Beyond is ook bruikbaar.

attachment.jpg
 
Denk dat ik het idd zo ga doen, denk dat dat nog het makelijkste gaat zijn
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan