Hoofdsponsor

1/35 schiessen mit der kanonnen (dio) [wip]

  • Onderwerp starter Hondafan
  • Startdatum
ja dat is een vochtig bord waar je uw verf op nijpt en door het vocht blijft die nat en kan je er dagen mee verven en is beter voor je borstels
 
moet je niet kopen kan je zelf goedkoop maken
 
heb s zitten googelen erop.
eigelijk gewoon een vochtig stuk keukenrol op een plastieken deksel ofzo en je hebt t al
 
attachment.php
sesa ik heb plastiek doos met spons daarop leg je geplooid keukenpapier en dat maak je nat en ik laat plastieken doos half gevuld met water dat spons water kan blijven opnemen en daar leg je bruin bakpapier op en je bent klaar sorry had ik gelijk kunnen zeggen en als je gedaan heeft met schilderen zet je het in ijskast en kan je paar dagen vochtig houden
 
het bruine bakpapier maak je dan niet meer extra nat vermoed ik?
 
nee zeker niet dat leg je op nat keukenpapier en water trekt er in zeker geen water op bakpapier en verf neem je op tip van borstel tik daarna even op papier of keukenpapier dat teveel aan verf eraf is en dan heb je meer controle over rest van de verf op borstel
 
ik heb nog eens gekeken naar uw aankoop en idee en we zitten op dezelfde lijn dio's en daarom ben ik met militaire voertuigen begonnen en dat is bloed zweet en tranen en jij zal dit moeten doorbijten maar je zal zien dat gaat snel zeker als ik zie wat je kan met voertuigen.
 
Goed bezig heren...
Heel leuk en zeer leerrijk die basiscursus figuurverven...
Echt een plezier om te volgen...

Groetjes,
Kurt
 
hofje verf op een plastiek bord plaatsen en omwikkelen met plastiekfolie zo droogt de verf ook niet.
 
tot daar het idee om vandaag nieuwe penselen te halen :p
was vergeten dat het feestdag was

En inderdaad Kurt, is best leerrijk en niet enkel hqndig voor mij maar ook voor anderen die dit topic volgen en hetzelfde probleem als mij hebben
 
Hoi Pascal, de juiste verf is toegekomen, dus vandaag of morgen kunnen we verder gaan ;)
Is de techniek die je hier gebruikt eigenlijk hetzelfde voor 1:35 figuren?
 
ja en ik ben eigenlijk gestart met buste en goedkoop figuur van 1/16 en verschil met nu is groot. maar ik zeg het nog eens dit is de basis en later moet je van jezelf verdergaan in meer oplichten en schaduwen .
grijze wolf heeft me op het juiste been gezet maar het is lang geleden dat ik nog iets van gelezen heb maar kijk eens naar zijn topics.
maerlandt gebruikt dan weer olieverf en resultaat is ook ferm maar die staan veel jaren verder dan ikzelf.
mijn eerste figuren hebben meer ovenreiniger gezien dan verf maar op een gegeven moment heb je het vast en kan je verder. grt Pascal.
 
Altijd wel iets te leren ..fijn toch he zo een forum bedankt mannen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan